Vilket är det bästa spelet just nu?

Permalänk
Medlem

Vilket är det bästa spelet just nu?

Hej, vill inte starta någon megatråd nu utan vill gärna ha rappa svar med bra innehåll. Så - Vilket är det bästa spelet just nu?

Frågar detta då jag själv har tröttnat på Black Ops, testade även Homefront vilket var en besvikelse. Så, gratis, dyrt, fult, snyggt, spelar ingen roll. Det ska vara underhållande och interessant att spela. tröttnat lite på Fps, men om det finns något som någon absolut vill rekommendera, gör det.

Tack! Mvh

Permalänk

Hur långt är ett snöre?
Vilket spel som är det bästa just nu är ju upp till var och en att bestämma, men jag skulle rekommendera Minecraft.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk
Hedersmedlem

Det är lite svårt för oss att avgöra vilket spel du kommer tycka är bäst... Testa Civilization 5! Jag varnar dig, glöm inte bort att äta och sova.

Permalänk
Medlem

alla förslag är välkomna

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är lite svårt för oss att avgöra vilket spel du kommer tycka är bäst... Testa Civilization 5! Jag varnar dig, glöm inte bort att äta och sova.

Fan jag visste att det var något jag missat idag

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Inaktiv

Starcraft 2 rekommenderas!

Permalänk

Champion online är riktigt underhållande. - www.champions-online.com
Assasins creed: brotherhood MP
Global agenda

Visa signatur

Samsung 32" 144hz 2K, Sennheiser 360, MSI GP62MVR 6RF Leopard Pro

Permalänk

Själv kör jag nästan bara FPS och Css är det jag har kört mest och tyckt fortfarande att det är det roligaste. Kan ju vara eftersom det finns så olika spelsätt och det är så enkelt, och menar hur spelet är uppbyggt, inte att det måste vara lätt att spela. Men som cyberkyckling (epic namn) sa, det är upp till var och en

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 @ 3,9GHz | MSI 870A-G54 AM3 | Corsair 1600MHz XMS3 8GB | Gigabyte Radeon HD6950 2GB | Crucial M500 240GB | FSP Aurum 700w

Permalänk
Medlem

Okej, vi säger så här, för några år sen så spelade jag ett, egentligen ganska barnsligt, spel som hette Maplestory. Välj jobb, ras, class, levla, quest hur som helst. Det är väl egentligen ett sånt spel jag söker.
Gärna lite beroendeframkallande

Permalänk

Champions online! Det är ett mmo (y)

Dragonica online har jag för mig ska vara lite som maplestory, annars rekommenderar jag r.o.s.e online. Om du fortfarande inte är nöjd efter mina episka förslag kan du kolla vidare på http://www.onrpg.com/boards/free-mmorpg/ och http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show/all/sCol/rankHype/sOr... där BÖR du hitta något du kan nörda ordentligt!

Visa signatur

Samsung 32" 144hz 2K, Sennheiser 360, MSI GP62MVR 6RF Leopard Pro

Permalänk
Skrivet av zebra3:

Okej, vi säger så här, för några år sen så spelade jag ett, egentligen ganska barnsligt, spel som hette Maplestory. Välj jobb, ras, class, levla, quest hur som helst. Det är väl egentligen ett sånt spel jag söker.
Gärna lite beroendeframkallande

Wizard 101 är nog spelet för dig. Modernt, snyggt, humoristiskt... Testade själv för något år sedan och drog upp en Necromancer till L50... riktigt kul faktiskt.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyberkyckling:

Hur långt är ett snöre?
Vilket spel som är det bästa just nu är ju upp till var och en att bestämma, men jag skulle rekommendera Minecraft.

2 halva snören=)

Permalänk
Medlem

Heroes of Newerth
Starcraft 2
Call of Duty 4

Permalänk

Vad inbegriper "Just nu"? Endast spel som släppts den senaste veckan eller alla spel som någonsin gjorts till dags datum?

Permalänk
Medlem

PC eller konsol?

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Vad inbegriper "Just nu"? Endast spel som släppts den senaste veckan eller alla spel som någonsin gjorts till dags datum?

Hmm skulle tolka det som: Hur du känner just för stunden. Alltså vad du helst vill spel just nu.

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk

EVE online lätt! Förlorade precis min nyx. Har aldrig varit så roligt!

Permalänk
Medlem

Day Of Defeat 1.3
Day Of Defeat Source
Battlefield Bad Company 2 + Vietnam
Left 4 Dead 2

Permalänk

Cod = för små banor, blir för lite variation samma sak hela tiden, klart du tröttnar!
BFBC2 ska de va! lovar det kommer du aldrig tröttna på. Mycket större variation, måste tänka taktiskt, mycket mer realistiskt!
Köp de=)

Permalänk
Medlem

Enligt mig är swat 4 det bästa spelet... liknar cs fast med ett swat team istället och mer realistiskt:P

men det är en personlig fråga:D

Säg om någon börjar spela det... inte så många svenskar:P

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Okej, vi säger så här, för några år sen så spelade jag ett, egentligen ganska barnsligt, spel som hette Maplestory. Välj jobb, ras, class, levla, quest hur som helst. Det är väl egentligen ett sånt spel jag söker.
Gärna lite beroendeframkallande

WoW?

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av Iwillroflmao:

Cod = för små banor, blir för lite variation samma sak hela tiden, klart du tröttnar!
BFBC2 ska de va! lovar det kommer du aldrig tröttna på. Mycket större variation, måste tänka taktiskt, mycket mer realistiskt!
Köp de=)

Jag håller med till 100%. Men ett par saker är ju inte så jäkla bra i BF:BC2.. Pga detta så slutade jag lira.

1. MG36 LMG saknar rödpunkt på hardcore servrar. Det är uppenbarligen en bugg efterssom MG36 kommer med rödpunktssikte som standard.

2. En soldat med Carlgustav/RPG-7/AT4 kan bära upp till fem eller sex raketer (en granat till grg m/48 väger i verkligheten 3 kg ungefär...)

3. Helikoptrarna verkar sakna gasturbiner, tror Dice ersatte dem med en vanlig förbränningsmotor, det är i alla fall så det känns. Går knappt att göra en vanlig manöver i dem utan att de tappat all höjd och man får kämpa för att inte ta i marken.

4. Fungerade stöd för joystick finns inte. Man måste själv hacka sin air.dbx fil, och gör man det så blir UAV:en ospelbar.

5. Systemet med "Tracking Darts" är fullkomligt idiotiskt. Hade mer gärna sett ett system där skytten i helikoptern använder en laser målare för att styra in robotar mot mål, och ge recon klassen en lika dan. Detta hade dessutom balanserat helikoptern då skytten inte skulle kunna bekämpa infateri med automatkanon samtidigt som strids vagn bekämpas med markmålsrobot. Fast för att nerfa helikoptern måste Dice fixa punkt 3.

Men spelet är ju fortfarande hästlängder före COD, alla dagar i veckan. CoD känns mer som ett moddat Quake III Arena...

Permalänk
Medlem
Skrivet av cyberkyckling:

Hur långt är ett snöre?
Vilket spel som är det bästa just nu är ju upp till var och en att bestämma, men jag skulle rekommendera Minecraft.

Håller med, ett otroligt simpelt och beroendeframkallande spel!

Permalänk
Medlem

ingen som kör swat 4?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk

World of tanks går i alla fall varmt på min burk....

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Vad inbegriper "Just nu"? Endast spel som släppts den senaste veckan eller alla spel som någonsin gjorts till dags datum?

Aktuella spel med många spelare inte ett MMO från 2001 med 10 spelare, oavsett hur bra det är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

ingen som kör swat 4?

Ibland

Mina topp 3 som rullar på datorn:

BFBC2
Company of heroes
Swat 4

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobias75:

Ibland

Mina topp 3 som rullar på datorn:

BFBC2
Company of heroes
Swat 4

Vad heter du på swat? vilken server kör du på mest?

Ursäktar om ni tycker detta hör hemma på pm istället:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

WoW, tycker jag.