Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

ASUS Sabertooth, plats?

Är då på gång att konfigurera en ny dator, har ändrat fram o tillbaka i 2 veckor nu *ingen brådska*
Jag har iaf fastnat för Sabertooth P67 och H70 kylare. Vad jag undrar är om det är lurigt att få dit kylaren, om det finns plats osv?

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
RAM: 16GB DDR3 1600MHz Nätaggregat: Corsair AX850 Grafikkort: Asus GTX580 DCII
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)
Kylning: Corsair H80 Övrigt: Scythe Kaze Master Pro, BenQ XL2410T, BenQ GL2440H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003

Sökte åt dig, och ser så ut http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=18705118&post... , om det är "lurigt" vet vi inte än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Hmm...ska kanske tänka om vad det gäller chassi, det såg inte så dumt ut

Chassi: Cooler Master HAF X Moderkort: Asus P8P67 Evo Processor: Intel Core i7 2600K@4.2GHz
Lagring: OCZ Vertex 3 120Gb, 3x WD Green 2TB SATA3 Operativ: Windows 7 Ultimate (äkta)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002

Nu är Sabertooth designat för toppblåsande kylare så man skall nog ta ett annat moderkort eller montera av plastkåpan.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av MaLo:

Nu är Sabertooth designat för toppblåsande kylare så man skall nog ta ett annat moderkort eller montera av plastkåpan.

Kortet har sen speciell plats för en 50mm fläkt om man inte har en toppblåsande kylare.
Luckan precis nedanför cpun på den länkade bilden. Fläkten medföljer ej utan man måste köpa en separat.

Chassi: Corsair Obsidian 650D | MB: ASUS Sabertooth P67 REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | Internminne: Corsair 16GB DDR3 VenganceLP 1600MHz | CPU-kylare: Noctua NH-C14 | GPU: ASUS GeForce GTX 660 2048MB DirectCUII OC PH | SDD: OCZ Vertex 3 240GB | HDD: 1x Samsung EcoGreen F4 2TB, 3x WD Green 3TB, 1xWD Red 3TB, 12x WD Elements 1-3TB (18.5TB total)| Skärm: 2x BenQ G2420DHBL | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: XFX 650 XXX Edition

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Solen
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Mcgreag:

Kortet har sen speciell plats för en 50mm fläkt om man inte har en toppblåsande kylare.
Luckan precis nedanför cpun på den länkade bilden. Fläkten medföljer ej utan man måste köpa en separat.

Små fläktar brukar ge upp ganska snabbt och börja låta så det är mer en nödlösning än något annat men visst kan man göra så.

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006
Skrivet av MaLo:

Vänta lite nu, sakta i backarna
Vadå toppblåsande kylare?? Och menar du att jag ska välja moderkort efter vilken kylning jag väljer? Nu vill jag ju ha Sabertooth. Nu är jag ju inte den som är den utan "inbillar" mig att H70 sparar in några extra grader, men skulle det vara bättre att välja ett annat likvärdigt moderkort alltså?

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av mikla521:

Vänta lite nu, sakta i backarna
Vadå toppblåsande kylare?? Och menar du att jag ska välja moderkort efter vilken kylning jag väljer? Nu vill jag ju ha Sabertooth. Nu är jag ju inte den som är den utan "inbillar" mig att H70 sparar in några extra grader, men skulle det vara bättre att välja ett annat likvärdigt moderkort alltså?

Vill man utnyttja Tactical Vest till fullo så bör man ju ha en toppblåsande eller en extra 50mm, men det är inget måste. Personligen kör jag utan.

Lite mer om vilken påverkan västen kan få, kanske hjälper ett beslut
http://www.vortez.net/articles_pages/asus_sabertooth_p67_moth...

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Jan 2003

Jag kör med en H50 och utan en sån där extra 50mm fläkt, fungerar ypperligt, det är helt enkelt bara en extra sak för dom som känner dom behöver mer kylning antagligen. har ett Fractal Desgin R2 om de kanske ger en bättre bild av kylningen.

i7 8700K - SCYTHE SCMG-5PCGH - Asus Z370-Plus TUF Gaming - Corsair Vengeance LPX 2x8GB 3600Mhz DDR4 - Samsung 960 Pro NVME - MSI GTX 1080Ti Gaming X - Corsair AX 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2006

Aha...nu trillade poletten ner
Tack!