Permalänk
Medlem

Ny bärbar

Hejsan min bror är ute efter en bärbar som klarar full HD film utan problem och i övrigt är den bara till surf och skolarbete.

Kan denna vara ett bra förslag? http://cdon.se/hemelektronik/acer_aspire_5742-383g32m_intel_i...

Hans budget är inte hög utan runt 4000. Jag tror inte att han får någon bättre än den för det priset men jag kanske har fel? Den borde väl klara full HD utan problem?

//ol-korv

Permalänk
Medlem

Ingen som vet om den klarar HD-film?

Permalänk
Medlem

Internet grafikkort är inte såbra, ingen aning om den klarar hdfilm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

Internet grafikkort är inte såbra, ingen aning om den klarar hdfilm

Internet? oO

Då CDON inte valt att skriva ut exakt vilken grafikkrets som sitter i och det verkar vara en modell bara de tagit in är det omöjligt att svara på om den klarar 1080p-material, men jag skulle gissa på nej eftersoom den inte heller har ngn HDMI-utgång.
För övrigt är det såpass låg upplösning på skärmen att full-HD är bortkastat, men med den budgeten får han knappast högra upplösning.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Modellen har HDMI (enligt andra sajter t ex Inet och prisjakt). Den har oxå GMA HD-grafik som har hårdvaruacceleration för HD-film. Så det ska inte vara nått problem med den datorn.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk
Medlem

menade intern såklart,