Permalänk
Medlem

Bygga ett chassi som känns "öppet"

Jag vill bygga ett chassi och har många olika idéer som förhoppningsvis kan bli nått i sommar.

Jag tycker LianLi's T60B är jäkligt tufft men har katter så ett öppet chassi funkar tyvärr inte.
Vill därför göra nått liknande men med plxi eller nått över för att få fram känslav av ett öppet chassi.

Har setat och ritat i både sketchup och solidworks men lyckas aldrig få fram nått som inte känns "P12 WoW Fönster awSom3 NeoN"

Nått som skulle vara riktigt häfftigt är en plexikupol och vet att det ska gå att köpa men lyckas inte hitta det. Dessutom måste den vara rätt stor eftersom jag vill få plats med en ordentlig luftkylare (gärna behålla min TRUE) och processorsockeln sitter ju inte direkt i mitten...

Vill ha något som ger en känsla av att det är en monter med moderkortet. Nätagg, hårddiskar och liknande kommer få husera i en kammare under moderkortet.

Jag ber därför om lite designhjälp samt idéer.

Permalänk

Du kan ju alltid bygga en monter på Lian Li testbänken
Skulle nog bli rätt coolt.
Om du nu gillar det chassit alltså..

Själv håller jag på att planerar ett miniITX bygge helt i plexiglas

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Vill bygga från scratch

Kom att tänka på nu: Om man gör ett "tält", typ så som det blir om man sätter plexi på T60B, och sen monterar moderkortet "snett".
Jag tror det skulle bli jäkligt coolt. Dock blir det som vanligt lite stul med tornkylaren, där "tältet" ska gå ihop blir det som tjockast.

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

Vill bygga från scratch

Kom att tänka på nu: Om man gör ett "tält", typ så som det blir om man sätter plexi på T60B, och sen monterar moderkortet "snett".
Jag tror det skulle bli jäkligt coolt. Dock blir det som vanligt lite stul med tornkylaren, där "tältet" ska gå ihop blir det som tjockast.

I see
Tänkte i tält-banorna först jag å. Sen blev det lite mer radikalt Kylaren stickande ut ur chassit !
Du kan kika på vad jag tänkt om du vill, Inför Chassibygge
Alltid kan man få nån egen idé.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Såg ditt bygge i början men gillade det inte. Är väldigt anti durkplåt
Men nu verkar det ha utvecklats till något mycket intressant. Bra jobbat! Ska bli kul att följa.
Ska nog gå att plocka ldéer eller spinna vidare på några.

Nu blir det att boota Windows och sketchup.

Permalänk
Skrivet av Pie-or-paj:

Såg ditt bygge i början men gillade det inte. Är väldigt anti durkplåt
Men nu verkar det ha utvecklats till något mycket intressant. Bra jobbat! Ska bli kul att följa.
Ska nog gå att plocka ldéer eller spinna vidare på några.

Nu blir det att boota Windows och sketchup.

Hehe, ja det blev ju lite ändrade planer i och med att jag inte fick tag på plåten.
6mm plexiglas kan bli rätt intressant. Lätt upplyst genomskinlig låda kan bli nåt det å

I sketchup är det bara att skissa upp vilka idéer man än får. Det brukar märkas rätt fort om det är rimligt eller ej

Lycka till !

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Lägg spänning på chassit och låt det stå uppe ngn vecka innan du bygger ihop det. Katterna lär lära sig snabbt att hålla sig undan. [ironi] eller inte

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 |► Raspberry Pi 3B | Osmc |► OnePlus 6 |

Permalänk

EDIT: Hmm. nåt blev fel med inlägget. skulle vara i en annan tråd....

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Skrivet av xfade:

Lägg spänning på chassit och låt det stå uppe ngn vecka innan du bygger ihop det. Katterna lär lära sig snabbt att hålla sig undan. [ironi] eller inte

230v, då lär katten bli lagom rostad