Kan man bryta av kretskort utan att förstöra funktionen?

Permalänk
Medlem

Kan man bryta av kretskort utan att förstöra funktionen?

Har ett kretskort med
USB , Firewire, Power knapp med LED's , Ljud ut/ingångar

Vill "bryta" av allt utom Power knappen, kan man göra det utan att förstöra funktionen till den?
Har kollat noga och inga "linjer" kommer att brytas. (Med linjer menar jag såklart från sladden tilll själva knappen)

Kan tillföra bild om min beskrivning är helt onödig dålig.

Permalänk
Medlem

Om du alltså bara vill ha startknappen (och LED's?) så går det bra att bryta/skära/såga av resten av kretskortet sålänge det inte finns några ledningar till knappen (och LED'sen) som går av. Men det kan ändå vara bra med en bild så att vi kan se hur kortet ser ut.

//Ajsp

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem

Ja, men bryt inte utan att du först gjort ett spår med en kniv. Glasfiber har en konstig egenska av att gå av på alla märkliga sätt som just då INTE får hända.

Permalänk
Medlem

Okej Ah jag testar när ja kommer hem, inte hela världen om de går sönder men vore nice o ha en start knapp över till kommande bygge

Permalänk
Medlem

Eftersom detta är ett så pass enkelt kretskort sö bör alla ledare vara ytliga så om du inte bryter några synliga ledare så bör det funka. Och bågfil funkar bra för att kapa kretskort där min vill.

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk

om det bara är banor på fram/baksida så är det inget problem men om det är banor i mitten så kan de bli svårt (man kan ju mäta med multimeter om man är osäker)

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida