Qpad släpper mekaniskt tangentbord med Cherry MX Blue

Permalänk
Melding Plague

Qpad släpper mekaniskt tangentbord med Cherry MX Blue

Svenska Qpad lanserar ett nytt tangentbord för gamers med mekaniska knappar och en mängd finesser, bland annat justerbar bakgrundsbelysning och avtagbart handlovsstöd.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Handstödet hade ju inte den finaste designen

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Vad är mekaniska knappar?

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

1.2 kg?! Jisses.

Permalänk

jösses vad fult det var. men jag är lite sugen på det här med mekaniska knappar. men är det någon som har provat ett? är det värt att köpa?

Visa signatur

AMD PHENOM II X6 4.0GHZ (överklockad) | 16 GB CORSAIR 1600 MhZ | INTEL 320 SERIES 2.5" 160GB SSD | 2x Western digital Caviar 7200 RPM 1 tb | 2 x ASUS GEFORCE GTX 560 DCII TOP 1GB SLI |CREATIVE SOUND BLASTER X-FI XTREME GAMER|

Permalänk
Medlem

satan va snyggt tangentbord!!

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

satans vad dyrt varför vill man lägga ner 1300kr på ett tangentbord :I

Visa signatur

(PC): i7 4790k 8gb ram Asus380x 256gb ssd
(Laptop): Dell xps 13 i7-8550u 8Gb

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför de valde att använda MX Cherry Blues då de inte lämpar sig jättebra till gaming, browns eller blacks hade nog varit betydligt bättre. Gillar dock att tangentbordet ser lite annorlunda ut från andra mekaniska, om det hade haft cherry browns och fått bra reviews hade jag nog kunnat tänka mig att köpa det.

Skrivet av dreams_in_digita:

jösses vad fult det var. men jag är lite sugen på det här med mekaniska knappar. men är det någon som har provat ett? är det värt att köpa?

Ja, det är värt.

Till er andra som aldrig verkar ha hört talas om mekaniska tangentbord och tycker att 1000kr+ är larvigt dyrt: http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hampa10:

satans vad dyrt varför vill man lägga ner 1300kr på ett tangentbord :I

Får man inte ett G15 för typ samma peng?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Kan de inte släppa något i still med Logitech UltraX eller Apple Wired Keyboard... Detta är alldeles för meget bling bling för min del.

Permalänk
Musikälskare

Ruskigt fult men blir ändå sugen på det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Hade kanske köpt det om det hade varit brown. Blue, nej tack.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag älskar Cherry MX Blue, men för det där priset känns det nästan mer värt med Das Keyboard

Visa signatur

PC anno 2012: (orkar inte uppdatera signaturen):

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Skrivet av ZAIZAI:

Får man inte ett G15 för typ samma peng?

Sketna rubber dome eller mekaniska, vad skulle du välja?

Skitnöjd med mina MX Black för övrigt.

Permalänk
Medlem

Lite pråligt i mitt tycke, men man får la se.

Visa signatur

"Is man merely a mistake of God's? Or God merely a mistake of man's?" ~Friedrich Nietzsche

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig vad Cherry MX Blue/brown är för något?
Är det färgen på knapparna? Har inte sett några tangentbord som lyser brunt

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer Viper v3 Pro Wireless
Mousepad:
Artisan Hien Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Kan någon förklara för mig vad Cherry MX Blue/brown är för något?
Är det färgen på knapparna? Har inte sett några tangentbord som lyser brunt

http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Kan någon förklara för mig vad Cherry MX Blue/brown är för något?
Är det färgen på knapparna? Har inte sett några tangentbord som lyser brunt

De är väl olika typer av brytare i tangenterna, någon får gärna fylla i mer;)

Jag tyckte de va snyggt. Hade de kostat häften så kanske de hade varit värt för min del:P

Permalänk
Medlem

Blev lite sugen. Hoppas bara det inte har samma problem med mjukvara som deras mus har.

Visa signatur

2X BenQ 24'' G2420HDBL | Sennheiser pc game 350 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries QcK XXL | Microsoft Sidewinder X4

Permalänk
Medlem

Men!! Varför inte bruna? Är väl de som inte klickar men ändå har rätt känsla eller minns jag fel? Klart ett steg i rätt riktning dock

Permalänk
Medlem

Underbart, jag har längtat efter ett nytt t-bord från dem med dels blå switchar, bakgrundsbelysning och handledsstöd (samt en normal layout). Detta blir ett givet köp för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. Nätaggregat: Corsair AX 760W 80+ Platinum.
Moderkort: Asus Z97-WS. CPU: Intel i7 4970K. CPU-Kylare: Noctua NH-U14S.
RAM: 4x8GB Corsair Vengeance 1600mhz CAS9 LP. GPU: Asus GTX 970 Strix.
Ljudkort: Asus Xonar Essence STX. SSD: Samsung 830 250GB.
OS: Win 10 Pro. Hörlurar: Sennheiser HD-595. Display: Samsung S27850T. Display: Asus ROG Swift PG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenny88g:

De är väl olika typer av brytare i tangenterna, någon får gärna fylla i mer;)

Jag tyckte de va snyggt. Hade de kostat häften så kanske de hade varit värt för min del:P

Det innebär som du säger olika brytare med olika egenskaper. Blue har tex 50g motstånd, svart har 60 g och brown 40 g och är dessutom tystare än sina syskon.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Nä mekaniska tangentbord är inget vidare när man spelar, vill man vara nostalgisk och hamra på höga knappar som låter som fasen får man väl göra det men för mig går mekaniskt bort alla dagar i veckan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Nä mekaniska tangentbord är inget vidare när man spelar, vill man vara nostalgisk och hamra på höga knappar som låter som fasen får man väl göra det men för mig går mekaniskt bort alla dagar i veckan.

Har du ens testat att spela på ett cherry black? Knapparna är inte högre än budgettangentborden, om du inte menar platta tangentbord (vilket jag hoppas att du inte gör, då de är dom tangentborden som lämpar sig minst till spel).

Permalänk
Medlem

Blä, hade ju allt man ville ha och sen såg jag bristen på NKRO.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av Zyriak:

Nä mekaniska tangentbord är inget vidare när man spelar, vill man vara nostalgisk och hamra på höga knappar som låter som fasen får man väl göra det men för mig går mekaniskt bort alla dagar i veckan.

Tyckte detsamma innan jag bestämmde mig för att börja sammla på gamla model-M once you go mechanic you'll never go back

För övrigt väldigt kul med så "många" gamermärken som börjar med mekaniskt detta bordet var ju inte direkt fult, ungefär som jag känner för HAF jag kan inte sätta fingret på det men jag älskar det bara

Permalänk
Skrivet av dreams_in_digita:

jösses vad fult det var. men jag är lite sugen på det här med mekaniska knappar. men är det någon som har provat ett? är det värt att köpa?

Det är svinskönt att skriva på. Just Cherry Blue är väl mest sekreterarens dröm då de inte är direkt anpassade för spel utan för att skriva fort och mycket. Tangentborden är lite dyrare men mekaniskt nästintill outslitliga. Fast för en FPS-knarkare som jag själv så suddas ju ASDW ut oavsett hur fint bordet är.

Är man sugen på mekaniskt så rekommenderar jag SteelSeries SteelKeys 6G V2 istället. Cherry black och halva priset.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Själv sitter man med ett Razer Lycosa. Är stört nöjd.

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=aXc5bakL86U
http://www.youtube.com/watch?v=fTWi4vR3w1w

*host!*

Inte direkt nytt tangentbord
Men lite kul att jag igår satt och letade efter bakgrundsbelysta tangentbord med cherry blue.

Nu måste man inte ta Razer BlackWidow om man vill ha det längre!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk

Hållbarhet: 50 miljoner knapptryckningar = en helg? Det var illa :S
Men det här med MX blå, brun o svart, är det bara känslan när man trycker eller är det ''prestanda'' m.m? Kanske står förklarat på någon sida jag har missat?
Over and out, marre

Visa signatur

Rigg: |ASRock extreme 4|1TB Samsung Spinpoint F3|120gb corisair SSD|i5 2500k|8gb corsair 1600MHz|Noctua NH-U12P SE2|Sparkle GTX 570x2|Corsair AX 850W 80+|Antec twelve hundred v3| Samsung SH-S223C 22X|Windows 7 home premium 64bit|
Konsol: Xbox 360 | Mobil: Samsung gs2 |