[Guide] Bitcoin: Använd ditt grafikkort för att tjäna pengar

Permalänk
Skrivet av d2004:

Hur mycket tycker ni man kan sälja ett bicon för på mt gox ?

Så mycket någon för tillfället vill köpa den för. Om du vill sälja den för mer så får du antagligen vänta tills någon är beredd att ge det. Beror alltså på hur sugen du är att sälja på en gång. Men kring 9.3-9.5 just nu om du vill få det sålt.

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryostatic:

På device hittar den bara min CPU och barts, någon som har samma problem? Jag kör med ett ASUS Radeon HD 6870

Barts är din GPU... kör på den

Skrivet av d2004:

Hur mycket tycker ni man kan sälja ett bicon för på mt gox ?

http://bitcoincharts.com/markets/mtgoxUSD_depth.html
Där kan du se hur mycket alla andra har lagt ut och kan lättare göra en bedömning hur mycket du kan få ut.

Permalänk
Medlem

Poolen deepbit skryter med "long polling" som ska minska mängden "stale/invalid" shares. Används det i swepool också?

Skrivet av Cryostatic:

Jag kör med ett ASUS Radeon HD 6870

Vad får du för prestanda? Går det snabbare eller långsammare än ett HD5850? De brukar fixa 300MH/s med lite trimning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

Poolen deepbit skryter med "long polling" som ska minska mängden "stale/invalid" shares. Används det i swepool också?

Long polling är iprincip standard på alla större pooler idag, och självklart finns det på swepool också.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av triplea:

Vad får du för prestanda? Går det snabbare eller långsammare än ett HD5850? De brukar fixa 300MH/s med lite trimning.

mina 6870 directCU går i 300Mhash/kort utan överklockning

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka
Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T
Laptop: ASUS K56CB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanneSvs:

mina 6870 directCU går i 300Mhash/kort utan överklockning

Hmm, det är min maxgräns.
Vad kör du för os? miner? kärna? sdk version?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Hmm, det är min maxgräns.
Vad kör du för os? miner? kärna? sdk version?

elr mitt kanske jag ska säga, det andra vill inte gå igång >:

Och kolla min sign för miner mm, kör på Win7 64-bit och är för trött för att koppla SDK till ngt viktigt ^^. med ¤! så ligger jag på 300 utan omclock

Visa signatur

Main Rig: Fractal Design Define 7 | ASUS ROG Crosshair x670E Hero | Ryzen 9 7900X | ROG Strix LC 360 | ASRock Radeon RX6900XT | Corsair 32GB 5600MHz LP | Samsung 970 EVO Plus 500GB & 870 QVO 2T

Permalänk
Medlem

Lite frågor inför omdesign:
Vad tycker ni det fattas för info på swepool?
Vilken info är viktigast (vad vill ni ha snabbast access till)?
Har nån annan pool en smart funktion/liknande som ni skulle vilja se på swepool?

Skrivet av DanneSvs:

elr mitt kanske jag ska säga, det andra vill inte gå igång >:

Och kolla min sign för miner mm, kör på Win7 64-bit och är för trött för att koppla SDK till ngt viktigt ^^. med ¤! så ligger jag på 300 utan omclock

Okej.

För att jag skulle få igång det andra:
stäng av crossfire
device=1
dummyplugg (dvi>vga + 1 resistor)

Permalänk
Medlem

Varför kör ni bitcoin? Känns som att de flesta borde gå back på det på grund av elräkning. Speciellt de som faktiskt köper grafikkort för att kunna mina. Jag förstår fold@home då man hjälper forskning men det här verkar ju inte ge något mer än en liten summa pengar. Vore kul att veta vad som får er att köra bitcoin mining.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Varför kör ni bitcoin? Känns som att de flesta borde gå back på det på grund av elräkning. Speciellt de som faktiskt köper grafikkort för att kunna mina. Jag förstår fold@home då man hjälper forskning men det här verkar ju inte ge något mer än en liten summa pengar. Vore kul att veta vad som får er att köra bitcoin mining.

Det faktum att elen fortfarande kostar mindre än vad man får för att mine:a.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

dummyplugg (dvi>vga + 1 resistor)

?

Visa signatur

Permalänk

Mycket bra av er att välja ha hashspeed som en kurva istället för siffror på hemsidan. Det är som att säga "en bild säger mer än tusen ord". Andra funktioner som jag önskar är dem som jag tidigare tog upp i tråden.

Skrivet av flyawaynille:

Varför kör ni bitcoin? Känns som att de flesta borde gå back på det på grund av elräkning. Speciellt de som faktiskt köper grafikkort för att kunna mina. Jag förstår fold@home då man hjälper forskning men det här verkar ju inte ge något mer än en liten summa pengar.

Fold@home kanske är överskattat?

Citat:

Vore kul att veta vad som får er att köra bitcoin mining.

Liten summa är fortfarande pengar. Pengar är en drivande faktor för människan, och så har det alltid varit.
Annars kan man se det här som forskning/experiment/test då konceptet faktiskt är nytt och kan komma att förändra vår syn på just "pengar" och dess koppling eller ickekoppling till banker/regering.

Off-topic-citat bortredigerat
Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Mycket bra av er att välja ha hashspeed som en kurva istället för siffror på hemsidan. Det är som att säga "en bild säger mer än tusen ord". Andra funktioner som jag önskar är dem som jag tidigare tog upp i tråden.

Sadface, svårt att säga vad det kan vara, det är bara att prova sig fram.
Prova: avinstallera allt som har med ATI att göra, rensa med DriverSweeper i felsäkert läge, installera CCC i normalt läge.
MSI Afterburner kan bråka en del med CCC när "Overdrive" är i kryssat, det är bara att testa sig fram. Gå inte ner för lågt för minnen för 6xxx-serien. Kan ställa till stabilitetsproblem. Jag är tvungen att köra mina i 900 Mhz om jag vill ha en GPU-klock på 935 MHz på mina hd6970. Sätter jag lägre fart på minnen går de automatiskt upp till standard minneshastighet, kanske pga att jag kör dem i CF?

Fold@home kanske är överskattat?

Liten summa är fortfarande pengar. Pengar är en drivande faktor för människan, och så har det alltid varit.
Annars kan man se det här som forskning/experiment/test då konceptet faktiskt är nytt och kan komma att förändra vår syn på just "pengar" och dess koppling eller ickekoppling till banker/regering.

det löste sig hade tydligen varit oerhört klantig när jag satte på chassiväggen så den gjorde att en av strömkontakterna glappade xD tack iaf !:)

Och som sagt, + på kontot är alltid plus på kontot

Visa signatur

Permalänk

Swepool lyckades kamma hem två block mellan fyra- och tiotiden. Inte illa det där. Skulle vilja veta vilka workers som gjorde det. Fram med listan när ni kan, for the lulz

Edit: 1 block till vid 10:40 -> 3 block? ... Kan det vara sant? Bugg?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

När förväntas bitarna som kan minas ta slut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Folding@home är ett slöseri med resurser. De som verkligen vill använda sin dator för att hjälpa andra bör börja mina och skänka vinsten till välgörenhet istället. Jag kan garantera att man räddar fler liv/kW på det sättet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

När förväntas bitarna som kan minas ta slut?

2017

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pie-or-paj:

Lite frågor inför omdesign:
Vad tycker ni det fattas för info på swepool?

En SEK/BTC-kurs vore kul att ha. Den kan använda senaste säljkursen i USD från Mt Gox och Googles SEK/USD-kurs.

Permalänk

Inte så nöjd med stale/rejected shares de senaste dagarna. Jag är uppemot 2,5-3%. Har vi något problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Swepool lyckades kamma hem två block mellan fyra- och tiotiden. Inte illa det där. Skulle vilja veta vilka workers som gjorde det. Fram med listan när ni kan, for the lulz

Edit: 1 block till vid 10:40 -> 3 block? ... Kan det vara sant? Bugg?

Länken finns där för att buggar ska upptäckas, men är blocken listade på blockexplorer så är det sant Jag har typ koden för att skriva in vilken användare som funnit vilket block men har inte haft tid att implementera den än. Vi ska se...

Citat:

Block found! User: b3pp00
Block found! User: elektrofredrik
Block found! User: pmbtc
Block found! User: Zippe

Dessa hittade de senaste 4 blocken.

EDIT: phuonganh det ser ut som att LP fungerar bra här så jag vet inte...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://warpi.net/bitcoin/?height=300000

Jag är ingen trader så jag vet inte riktigt om jag tolkar detta rätt, men jag talar inte grafen ovanför för en ny rush in i bitcoins och en kommande värdeökning? Tidigare så brukade det totala antalet köp-ordrar ligga strax över $100.000 och vara mycket färre än antalet sälj-ordrar. Nu finns det fler köp-ordrar än sälj-ordrar och köp-grafen är också mycket brantare än tidigare. Samtidigt så har antalet sälj-ordrar minskat och planat ut något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anka2:

http://warpi.net/bitcoin/?height=300000

Jag är ingen trader så jag vet inte riktigt om jag tolkar detta rätt, men jag talar inte grafen ovanför för en ny rush in i bitcoins och en kommande värdeökning? Tidigare så brukade det totala antalet köp-ordrar ligga strax över $100.000 och vara mycket färre än antalet sälj-ordrar. Nu finns det fler köp-ordrar än sälj-ordrar och köp-grafen är också mycket brantare än tidigare. Samtidigt så har antalet sälj-ordrar minskat och planat ut något.

Förutspå kursförändringar utifrån orderdjup brukar vara svårt tyvärr.. Bitcoin/USD följer dock fibonacci-nivåer väldigt fint och det har jag roat mig med att använda för att gissa vad nästa nivå skulle bli. Jag sade den 20 maj att om 5,6kr håller så ska vi upp till 9kr, bryter vi den (vilket vi gjort) så är nästa 11,2kr. Behöver jag säga att de skrattade åt mig

Kanske ska tillägga att detta är gissningar från min sida och jag rekommenderar ingen att investera pga. någon annans gissningar.

Edit: För att lägga in en gissning om framtiden säger jag upp till $11.2, och sedan ned igen till $7.1.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Förutspå kursförändringar utifrån orderdjup brukar vara svårt tyvärr.. Bitcoin/USD följer dock fibonacci-nivåer väldigt fint och det har jag roat mig med att använda för att gissa vad nästa nivå skulle bli. Jag sade den 20 maj att om 5,6kr håller så ska vi upp till 9kr, bryter vi den (vilket vi gjort) så är nästa 11,2kr. Behöver jag säga att de skrattade åt mig

Kanske ska tillägga att detta är gissningar från min sida och jag rekommenderar ingen att investera pga. någon annans gissningar.

Edit: För att lägga in en gissning om framtiden säger jag upp till $11.2, och sedan ned igen till $7.1.

Det är inte främst orderdjupet jag intresserar mig av, utan förändringarna av det. Hela grafen är typ helt inverterad jämfört med bara någon vecka sen. Men det här är som sagt bara amatörmässiga spekulationer från min sida.

Vi gick precis över $10 föresten

Permalänk
Medlem

Hur ser de ut med skatt på bitcoins och kan det vara emot lagen att hålla på o växla en massa bitcoins in till SEK?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Hur ser de ut med skatt på bitcoins och kan det vara emot lagen att hålla på o växla en massa bitcoins in till SEK?

Här kan alla som undrar få läsa lite.. Vilket jag själv med får göra..

http://www.skatteverket.se/download/18.400023ac12df56d65d9800...

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapperforsakri...

http://www.skatteverket.se/privat/skatter/vardepapperforsakri...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Frågan är om bitcoins ska ses som valuta (Euro, Dollar) eller som onlinevara (WoW Guld m.m.)? Jag hittar inte någon information på skattedefinitionen på valuta.

Edit: Här finns det lite information: http://www.kronofogden.se/rattsinformation/stallningstaganden...

Visa signatur

Permalänk

Med runt 40 GHash/s och bara idag lyckades swepool lösa 6 block hittills? Har vi haft tur eller? Ganska nyligen löste vi kanske 1-2 block/dag. Annars grattis Erik! Det var en bra dag idag för poolen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Med runt 40 GHash/s och bara idag lyckades swepool lösa 6 block hittills? Har vi haft tur eller? Ganska nyligen löste vi kanske 1-2 block/dag. Annars grattis Erik! Det var en bra dag idag för poolen.

Jo, jag har fått lära mig vad hög varians är för något

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eriik:

Jag tycker snarare att du har fått UPPLEVA vad det är för något

Det finns någon som undrar över bitcoins och Sverige:
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=11340.0

En del av det beror definitivt på den här tråden.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Vilka har löst dagens block nu då?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10