Permalänk
Medlem

Bygga Mini ITX Låda i ?/plexi.

Tja! Jag har lite frågor, som titeln kanske klargör så vet jag inte riktigt i vilket material jag skall bygga mitt chassi i jag har funderat på ett Aluminium/plexi chassi men kom sedan in på banor om att bygga hela i någon sorts plast. Vet inte riktigt vad jag ska kalla lådan för (då måtten är 455*245*450 b*h*d) men Mini ITX var det jag utgick ifrån när jag började skissa på den.

Dom turkosa rören kommer att vara klarblåa neonrör, och den tomma rutan man "kollar in igenom och den blåa rutan med hålet i kommer båda två att vara "vita" plexi skivor, annars kommer resterande låda vara Svart Alu/plast/vad nu som skulle se bra ut.

Måste säga att mina skills i SketchUp är defenitivt diskutabla men de va inte därför jag postade här

Men åter till Topic, vad föreslår ni för material för byggandet?
Är ganska nu inom moddningn över huvud taget så Sry i förväg om jag hamnat helt snätt!

Ty på förhand!

Permalänk

Vad jag vet så är plexi ett ganska svårt material att just bygga i, mycket pill om man kan säga så, men något som hade varit snyggt hade ju varit att bygga ett chassi som består av både plexi och borstad aluminium som då är mattsvart. Då du kan ha aluminiumen vid I/O plåten och på motsatt sida. Och sedan plexit på kortsidorna eller vad det nu blir.

Tyvärr kan jag inte komma med mer än det, lycka till. Gör gärna en bygglogg, kan lova att jag kommer följa den isåfall

Mvh Henrik

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Kommer nog göra så att jag bygger den i Borstad aluminium/plexi, ungefär så som Currybarnet skrev

Tack för tipset