Läckta bilder på Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Läckta bilder på Windows 8

Bilder från en tidig utvecklingsversion av Windows 8 läcker ut på nätet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Får se om det är helt nytt eller bara lite remake!

Permalänk
Medlem

Kunde lika gärna vara ett nytt service pack till 7 än ett helt nytt OS, de kunde gjort lite mer ...

Visa signatur

Stay cool..watercooled...

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som...windows 7.

Nä men tror inte W8 kommer vara en så stor skillnad Mer en förfining av W7

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Det må vara en tidig version, men tycker inte att Microsoft ska börja från Win 7 och bara göra små uppdateringar, vore bättre om de skrev om källkoden så man kanske för en gångs skull kan bli av med de besvärliga bluescreensen :@

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk
Medlem

Ser ut som de installerat lite fler program i w7, typ.

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Man får inte glömma att detta inte är en färdig version. Det är mycket möjligt att de har gjort om gränssnittet men valt att inte visa det ännu.

Visa signatur

Sapere Aude

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheAndrew:

Det må vara en tidig version, men tycker inte att Microsoft ska börja från Win 7 och bara göra små uppdateringar, vore bättre om de skrev om källkoden så man kanske för en gångs skull kan bli av med de besvärliga bluescreensen :@

BSOD får du ju när datorn är ostabil Har inte fått BSOD på ungefär två år

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kidlord:

Kunde lika gärna vara ett nytt service pack till 7 än ett helt nytt OS, de kunde gjort lite mer ...

Varför ska dom släppa ett service pack när dom kan släppa en helt ny Windows version och tjäna stora pengar på det?
Ett nytt OS är mycket mer lukrativt än ett nytt servicepack.

BTW: Den ironiska backgrundsbilden ? "Shhh....let's not leak our hard work"

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz| Intel Core i5 2500K , 4.3GHz | Gigabyte GeForce GTX 660 TI | Corsair TX 550W 80+ | Fractal Design Define R3

Samsung Galaxy S III

Permalänk
Medlem

Är det där verkligen Windows 8? Det står ju Windows 7 i bilden. Och den kör version NT 6.1, som ju Windows 7 och Server 2008 R2 kör på. Windows 8 borde väl köra på version NT 6.2?
Känns som att det där skulle kunna vara en alpha av Windows 7 SP2 eller liknande...

Edit: Men det står Build 7850.winmain_win8m1.100922-1508. Så med tanke på win8 så är det kanske ändå en väldigt tidig version av Windows 8 från förra året (2010-09-22), där de inte hunnit ändra saker som namn på operativsystem än. Men då är det en väldigt väldigt tidig version...

Permalänk
Medlem

Det här är windows 7 det står nere i hörnet på bild 4: Windows 7 build 7050.

Permalänk
Medlem

Det där är inte Windows 8, det är Windows 7.
Windows 8 använder sig av ribbons för menysystem, precis som M$ implementerat i tex Office 2010. Det där ser ut till att vara någon form av service pack, eller bara ett hack.
Windows 8 är för närvarande i build 6.2.796X...inget annat!

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Har hört att det är Windows 7 Enterprise med lite grejer från Windows 8, dessutom att den builden är ~6 månader gammal.
Men jag vet inte, kan bara vara rykten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheAndrew:

Det må vara en tidig version, men tycker inte att Microsoft ska börja från Win 7 och bara göra små uppdateringar, vore bättre om de skrev om källkoden så man kanske för en gångs skull kan bli av med de besvärliga bluescreensen :@

Blåskärm berodde i alla fall tidigare i huvudsak på tredjepars drivrutiner, vet att Nvidia och AMD/ATI stor för över hälften av alla BSOD i någon undersökning. Så inte nödv'ndigtvis Microsofts fel.

Skillnaden mellan W7 ovh W8 kommer antagligen inte vara speciellt stor. Å andra sidan hade W7 kunnat vara ett servicepack till Vista, oavsett vad folk säger så är W7 i princip Vista fast med bättre marknadsföring

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Blåskärm berodde i alla fall tidigare i huvudsak på tredjepars drivrutiner, vet att Nvidia och AMD/ATI stor för över hälften av alla BSOD i någon undersökning. Så inte nödv'ndigtvis Microsofts fel.

Skillnaden mellan W7 ovh W8 kommer antagligen inte vara speciellt stor. Å andra sidan hade W7 kunnat vara ett servicepack till Vista, oavsett vad folk säger så är W7 i princip Vista fast med bättre marknadsföring

Och att Windows 7 inte är helt fruktansvärt fult . Eller lika buggigt och ganska så rejält mycket mer användarvänligt ! Imo ofc .

Visa signatur

-||-Asus P8Z68-V/GEN3-||- Intel Core i5 2500K @ 4,5 Ghz -||-XFX Radeon HD 7970||- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL8 -||-Corsair H50 -||- 4x Samsung F3-||- Corsair SSD Force Series 120GB -||- Corsair HX 750W -||- FD define R2 -||- Creative X-fi Music -||

Permalänk
Medlem
Skrivet av lideri:

Å andra sidan hade W7 kunnat vara ett servicepack till Vista, oavsett vad folk säger så är W7 i princip Vista fast med bättre marknadsföring

Man kan säga samma sak om Windows 98 SE och Windows 95 också i så fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deawin:

Och att Windows 7 inte är helt fruktansvärt fult . Eller lika buggigt och ganska så rejält mycket mer användarvänligt ! Imo ofc .

Det visar ju mest hur lite du har suttit med vista. Imo ofc.

Permalänk

Nyheter i Windows 8:

* Avatarer!1111
* Oversized fönsterlister

Skojar.

Jag hoppas det där var resultat av en dags labbande, besvikelse annars

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Aje:

Det där är inte Windows 8, det är Windows 7.
Windows 8 använder sig av ribbons för menysystem, precis som M$ implementerat i tex Office 2010. Det där ser ut till att vara någon form av service pack, eller bara ett hack.
Windows 8 är för närvarande i build 6.2.796X...inget annat!

Skulle vilja läsa lite mer om 6.2.xxx, har du någon bra länk?

Det jag hittar om 6.1.7850.0.winmain_win8m1.100922-1508_x86fre_client-enterprise_en-us.iso vill jag inte länka här med tanke på att det mesta handlar om ftp/torrent aktiviteter. Kan vara hoax, men en del rimliga källor hävdar att den är legit tidig W8 pre-beta.

Edit;
Ang screenshottsen så är de helt orelevanta. Funktionaliteten utvecklas först, därefter UI't för att hantera det. Misstänker att det visuellt kommer sluta ganska likt W7 med en korsning av nya Office stilen på menyer etc.

Visuellt var det inte mycket skillnad på W95, 98 och ME men boy det var skillnad i funktionalitet...

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

För dom som klagar på bluescreen kan jag stoltsera med 0 bluescreens vid spelande och vanligt användande sedan 2009. Vet inte hur ni lyckas få bluescreen, men det är sure as shit inte Windows som orsakar det utan påverkan, utan jag får i varje fall BSOD när jag ska bencha/testa mina överklockade komponenter.

Skulle vilja säga att Windows har blivit extremt stabilt sedan XP-tiden, där en misslyckad drivrutin eller ett spel som hängde sig kunde ge BSOD (i min erfarenhet)

Permalänk

Som några andra har sagt så är det är en väldigt gammal build. och nyheten med "Ribbon" meny är rätts så ny. Tidiga windows 7 betor var verkligen Vista service pack. Så trevliga saker kommer nog snart till 8an

Permalänk
Medlem

Står ju "Copyright 2009" på ett ställe, fast det kanske det alltid gör.

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

Windows Paint finns med, awesome

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Ser ut som en förfining av windows 7, som i sin tur ser ut som en förfining av windows vista....

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Jo men den största nyheten i win8 är ju ARM-stödet och det är ju svårt att se hur det funkar med endast screenshots.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wasidop:

Ser ut som en förfining av windows 7, som i sin tur ser ut som en förfining av windows vista....

men i grunden ett Windows 3.1

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nja det är rätt allmänt känt att Windows 8 är Microsofts största "satsning" så det kommer nog att vara markanta skillnader så som cloud och säkert mycket mera.

Permalänk

Windows 7 såg exakt ut som Vista i tidiga builds så dra inte för höga växlar av att gränssnittet i 8:an är likt Windows 7 i nuläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Skulle vilja läsa lite mer om 6.2.xxx, har du någon bra länk?

Det jag hittar om 6.1.7850.0.winmain_win8m1.100922-1508_x86fre_client-enterprise_en-us.iso vill jag inte länka här med tanke på att det mesta handlar om ftp/torrent aktiviteter. Kan vara hoax, men en del rimliga källor hävdar att den är legit tidig W8 pre-beta.

Just nu ligger Win8 i pre-beta stadiet och släpps i beta i början av september 2011. För övrigt kommenterar jag inte torrenter.

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk
Medlem

Ser ut som Windows 7, fast fulare... Gillar inte alls stilen det ser ut att gå mot.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841