Fläktstyrning på utsidan av Antec 300?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Jul 2009

Fläktstyrning på utsidan av Antec 300?

Tjenare clockers!

Jag har ett Antec 300 och som vanligt så har det ju förinstallerade fläktar med fläktstyrning. Dessa hastighetsregleringar skulle jag vilja ha på utsidan då det är jobbigt att öppna sidan så fort man ska höja när man ska spela. Finns det något sätt att modda chassit eller något? Tacksam för svar. Är villig att använda en tång eller något för att ta bort en bit eller två.

Processor: Intel I7 6700K @ 4,5Ghz kyld av Fractal Design Celsius S24 | Moderkort: MSI Z170A Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2400Mhz | Grafikkort: Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming | Chassi: Corsair Obsidian 750 D High Airflow | PSU: Cooler Master V750 | Hdd: Samsung SSD 500GB & 64GB & Seagate Barracuda 3TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2010

köp en valfri fläktkontroller

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av hakke87:

köp en valfri fläktkontroller

Hade tänkt mig ett inköpslöst alternativ : /

Processor: Intel I7 6700K @ 4,5Ghz kyld av Fractal Design Celsius S24 | Moderkort: MSI Z170A Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance 16GB 2400Mhz | Grafikkort: Asus GeForce GTX 1080 Strix Gaming | Chassi: Corsair Obsidian 750 D High Airflow | PSU: Cooler Master V750 | Hdd: Samsung SSD 500GB & 64GB & Seagate Barracuda 3TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av Fixxarn93:

Hade tänkt mig ett inköpslöst alternativ : /

Karva ett hål i sidoplåten. Eller om du inte vill förstöra den så kanske du kan dra ut i alla fall den bakre kontrollern genom en pcie slot?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jun 2008

Jag antar att du använder 140mm's fläkten och ändrar surret på den också? För att dess sladd når ända ut fram till.

Drog sladden igenom hdd-kabinen och ut under DVD-läsaren.
Dock så har jag skippat ändra hastighet på bakfläkten helt och hållet, och den hänger väl löst där inne, hehe.