Permalänk

Uppgradering till sandy bridge.

Hej!

nu har jag bestämt mig för att uppgradera till sandy bridge. Jag tänker använda min gamla hårdisk som jag har nu, på den har jag win 7 på. Behöver jag rensa den från alla tidigare drivisar för att det ska funka?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

I vissa fall så kan man bara göra en repair med windows 7 skivan och ha kvar allting på hårddisken när man byter moderkort.
Men i mitt fall när jag uppgraderade till sandybridge (asus P8P67 Deluxe) så funkade det inte och var tvungen att formatera helt. Så mitt tips är att göra en backup först innan du testar.

Permalänk

Tack för svaret.

Är det värt att köpa en ssd och köra win 7 på den?

Permalänk

Tack för svaret.

Är det värt att köpa en ssd och köra win 7 på den?

Permalänk
Skrivet av felixhk96:

Tack för svaret.

Är det värt att köpa en ssd och köra win 7 på den?

Alla dagar i veckan, en SSD snabbar upp systemet riktigt mycket.
Jag själv kör w7 o alla de nödvändigaste programmen och jag kan säga som såhär:
Med mekanisk disk han jag flytta musen dit fönstret/programmet skulle öppnas.
Det gör jag inte längre.....

MVH

Visa signatur

| BitFenix Prodigy White | Asus P8Z77-I DELUXE | i5-2500K | Corsair Vengeance 2x4 Gb @ 1333 MHz | Asus GTX 580 | Intel 520 180GB | OCZ Vertex 2 60 Gb | Samsung Spinpoint F3 1 TB | Corsair TX750W | Philips 24' |

Permalänk

ja det låter kul

enda problemet är att det e så dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhk96:

Tack för svaret.

Är det värt att köpa en ssd och köra win 7 på den?

Om du kommer byta moderkort måste du installera om windows.

Om det är värt för dig att köpa en SSD kan inte jag veta. Men Det är väldigt mycket snabbare i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av felixhk96:

ja det låter kul

enda problemet är att det e så dyrt

Det behöver det inte alls vara. Windows tar inte särskilt mycket plats, därav behöver du inte slå på stort och köpa 128GB för 2k, det räcker med 64, eller varför inte 40 Då kan du iof inte ha alla spel och program installerade på den, men om Windows flyter på, innebär det att din dator är allmänt snabbare

Edit* Intels 40:a kostar 699 kr på Webhallen
http://www.webhallen.com/hardvara/115857-intel_40gb_x25-v_mai...

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk

Har din dator i sign?

Vad är det du ska börja göra som du anser behöver Sandybridge?

Om du vill ha mer prestanda i spel bör du köpa nytt grafikkort. Inget annat!

Visa signatur

Server: CPU - i7 3960x | GIGABYTE X79-UD3 | RAM 24GB 1600MHz | Corsair HX750(MDPC-X) | Fractal Design R4 | Intel 530 SSD 240GB | Dell U2311h
HTPC: i5 6600k, 1060 GTX, 8GB Ram, 256 GB SSD.