PowerDVD vill inte spela upp blu-ray

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

PowerDVD vill inte spela upp blu-ray

Har nu precis köpt mina första blu-ray filmer, men PowerDVD säger "There is a disc with an unsupported format in drive F:. DVD filmer funkar som de ska.
Någon som vet vad problemet är?

Vet inte om det här är rätt forumdel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nacka, Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Kolla om det finns nån patch till programmet, har för mig att det där krånglade för mig också. Det slutade med att jag skaffade WinDVD på annat sätt.

Intel Core i5 8400 | MSI Z370 Gaming Plus | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | 4x4GB Ballistix DDR4 | Samsung 970 EVO 500GB | NZXT Hale90 650W | Asus Xonar DGC | Corsair Obsidian 500D | Windows 10 64-bit |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Star Trek fungerade med WinDVD men "media stödjs inte" när jag skulle spela upp Transformers. :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

TMT fungerar inte alls till uppspelning. Själva programmet funkar, men så fort jag spelar upp en film, så "försvinner" rutan.
Vad är det för fel. Alla spel osv. fungerar på högsta så det kan knappast va hårdvaran, måste va något fel i mjukvaran.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Bump :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Med Power DVD så är det om jag nu kommer ihåg rätt bara Power DVD 10 ultra som klarar blu-ray eventuell v9 ultra också, men standard versionen nix

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Okej, får se ifall jag hittar någon trial. Orkar inte köpa något om de inte funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Börja med att installera om Windows då du verkar ha stora problem med annat än bara dessa mjukvaror, TMT tex ska ju självklart fungera.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”