Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011

Mus laggar I EE1

Tjennare, tänkte börja spela EE1 nu och när jag var inne i spelet så märkte jag att musen inte fungera helt som den ska, dra man tex musen sakta så händer de knappt nånting och den hackar fram.
När man är inne och spelar så direkt när jag rör musen så fps fryser spelet till i nån halv sekund lr så, vet att min dator klarar av detta spel ^^

Jag har en Logitech G500 mus och läst lite på internet att det ska tydligen vara ett känt fel att logitech möss inte fungerar riktigt i EE spelen fast jag hitta inga lösningar på det.

Har uppdatera mus drivrutinerna och bytt mus till en äldre logitech xD problemet är fortfarande där fast något mindre med den äldre.

CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 1070 6GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:InWin 303 Svart
www.surfburken.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Geffel:

Tjennare, tänkte börja spela EE1 nu och när jag var inne i spelet så märkte jag att musen inte fungera helt som den ska, dra man tex musen sakta så händer de knappt nånting och den hackar fram.
När man är inne och spelar så direkt när jag rör musen så fps fryser spelet till i nån halv sekund lr så, vet att min dator klarar av detta spel ^^

Jag har en Logitech G500 mus och läst lite på internet att det ska tydligen vara ett känt fel att logitech möss inte fungerar riktigt i EE spelen fast jag hitta inga lösningar på det.

Har uppdatera mus drivrutinerna och bytt mus till en äldre logitech xD problemet är fortfarande där fast något mindre med den äldre.

EE1 Är ju gammalt, likaså tråden... Men eftersom du inte fått svar, det beror på Windows 7 och EE1. Det fungerar inte för 5 öre, man kan knappt ändra någonting med upplösning/grafik inställningar osv...

Mvh

//emilgf

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar