Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Kommer det vara värt att byta?

Tjena, är strax klar med min X58 build och har fått för mig att jag skall ha Sandy Bridge. Just nu så har jag en 920 och undrar hur mycket skillnad kommer en I5 göra eller kommer 920 fortfarande vara snabbare?

Inbyggt grafikkort går bort alla dagar i veckan och jag kommer pyssla med musik samt spel, även 1080p film kommer att spelas med andra ord en vanlig hemma dator. Jag multitaskar en hel del med( FireFox ca 20-25 flikar, fl studio samt kanske en media spelare plus lite annat)

Buh!! Nu blev du skrämd va?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2005

En klockad 2500k krossar 920.

X58 är dock socket 1366 och SB är 1155.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Jag är inte sugen på att klocka så jag någon cpu som är snabb o klockad vore bäst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av xfmimd:

Jag är inte sugen på att klocka så jag någon cpu som är snabb o klockad vore bäst

"Inte sugen på att klocka"? :S Kan du inte klocka eller har du aldrig provat eller bara vill du inte?

För det är extremt enkelt på Sandybridge, tweaka volten och höj multipeln, Done!

Corsair Graphite 600T | AMD Phenom II x4 965BE @ 4.2Ghz | OCZ Vertex 2 120gb + 1TB Samsung F3 | XFX 6870 BE Crossfire | 8GB Corsair 1600MHz | 750W Corsair HX | Asus Crosshair Formula IV |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Össjö
Registrerad
Jul 2009

Jag vet hur man klockar Men jag vill inte köpa nytt och klocka det for att det ska bli bättre :S