Permalänk

Riktiga äventyrsfilmer

Jag blev vansinnigt sugen på att läsa en saftig äventyrsbok nu, men efter en titt i bokhyllan står det klart att det inte kommer hända. Då är filmens värld mer lättåtkomlig!

Det jag menar med äventyr är typ pojke/flicka ger sig ut i världen och råkar ut för saker. Basically. Tänk typ "the beach" och liknande, jag menar inte äventyr som "pirates of the caribbean" eller "sagan om ringen".

Är det nån som sitter inne på lite påsklovstips?

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Den ska ses! Såg "into the wild" igår, exakt såna filmer menar jag

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Den ska ses! Såg "into the wild" igår, exakt såna filmer menar jag

Den är riktigt fin. Society, man!!! Society!!

The Way Back kanske kan vara nåt? Precis kommit ut, och jag har inte sett den så kan egentligen inte rekommendera den, men ja.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Skrivet av Cloudstone:

Den är riktigt fin. Society, man!!! Society!!

The Way Back kanske kan vara nåt? Precis kommit ut, och jag har inte sett den så kan egentligen inte rekommendera den, men ja.

Den var skön!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

http://www.imdb.com/title/tt1542344/
Denna är bra.

http://www.imdb.com/title/tt0758758/
Har personligen inte sett den än men betyget säger väll det mesta.

Permalänk
Medlem

127 timmar kan jag också rekommendera.
The Road kanske också kan vara något för dig, sen även klassiker som Indiana Jones filmerna och Den vilda jakten på stenen / juvelen.
The Goonies är ju även det en gammal äventyrsklassiker

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

på vilket sätt är 127 timmar en äventyrsfilm?

/Daniel

Permalänk
Skrivet av ParaZide:

på vilket sätt är 127 timmar en äventyrsfilm?

/Daniel

Handlar om en kille som ger sig ut i och fastnar med en arm ordentligt, se klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=OlhLOWTnVoQ

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Var inte det jag pratade om, jag har sett den, därför ifrågasatte jag vad 127 timmar hade med äventyrsfilm att göra, såg att imdb listar den som äventyrsfilm, men det är ett drama med bitvis schyssta vyer.

par min cykla, glida ner till en undervattensgrotta med par trevliga brudar för att resten stå med fastkilad arm i fet ångest

Dold text

/Daniel