Prey 2 Intressant spel som släpps 2012

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010

Prey 2 Intressant spel som släpps 2012

Jag spelade aldrig Prey, men uppföljaren verkar klart intressant.
Story Introduction Interview
Prey 2 Looks Great, Almost Nothing Like Prey
Prey 2
Preview: Prey 2

Inte så mycket fakta om Prey 2 är kända ännu, men det görs av Human Head och distribueras av Bethesday:
Prey 2 Announced

Prey 2 hos wikipedia (Inte så mycket info ännu)

Screenshots:

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Fullständigt älskade Ettan och det är ett av mitt absoluta favorit spel någonsin, tror jag har spelat igenom det minst 10ggr!
Känner mig lite skeptisk mot tvåan dock eftersom dom har tydligen tagit bort allt som gjorde Prey till Prey t.ex. Portaler och Gravitations förvrängning!

Hoppas dock ändå på detta spel eftersom jag har väntat på tvåan sedan jag första gången spelade ettan 2006!

@Jmicke
Du borde definitivt köpa ettan, det är inte dyrt idag!

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skutskär
Registrerad
Dec 2007

Ja absolut vi har spela prey flera gånger oxå men grymt grafik .

du kan hittar den

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=41598

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB XFX R9 390DD XXX OC 8GB Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36. nästa år ny grafikkort geforce GTX
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Elmoth:

@Jmicke
Du borde definitivt köpa ettan, det är inte dyrt idag!

Det har du rätt i
Min kompis köpte det för 8kr på GAME för någon månad sedan, riktigt bra spel för så lite pengar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2009

Trots att de ändrat på nästan allt som gjorde Prey till vad det var ser 2:an intressant ut. Ser ju ändå ganska kul ut att vara prisjägare i ett Star Wars-liknande universum.

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Finland
Registrerad
Okt 2007

Kommer troligen att köpa tvåan eftersom det ser mycket bra ut! Stör mig lite att spelet heter PREY eftersom det inte vekar ha mycket att göra med ettan, vare sig story eller spelmekanik!!!

Fujitsu Esprimo Q510

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sweden
Registrerad
Mar 2002

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010

Prey 2 sorgligt nog uppskjutet på obestämd tid: Prey 2 on Life Support, Current Build Does Not Meet Bethesda's Quality Standards

Citat:

Prey 2 is alive, but the game is currently laid up in the game development emergency room -- breathing tube, beeping EKG and all. Bethesda confirmed this morning that the sci-fi shooter sequel from Human Head has not been cancelled. It has, however, been labeled sub-par by the publisher and delayed indefinitely

Edit:
Source: Human Head hasn't worked on Prey 2 since November

Citat:

According to a Shacknews source who asked not to be identified, Human Head was not happy with the terms of its contract with ZeniMax, and deliberately stopped work on the game in November so it could try to negotiate a more favorable deal.

Citat:

It is unclear at this point what ZeniMax will do with the title now. A new developer certainly looks likely, and it would not be the first time Bethesda had changed developers on a game, namely shifting Rogue Warrior from Zombie Studios to Rebellion in 2009

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010

Det verkar som om Prey 2 kanske är på gång igen:

Citat:

According to information gleaned from the GAF post, the source code contains the tags: Prey, Prey2, Prey 2, FPS, Bethesda Softworks, Human Head Studios, Alien Noire.

At the bottom, it also says: “Tommy needs your help,” and the domain is listed under : The Collective – 17677 S. Muskogee Ave – Tahlequah, Oklahoma.

Mer info hos:
Prey 2 countdown site appears, will unlock in 27 days – rumor

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tamriel
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av JMicke:

Det verkar som om Prey 2 kanske är på gång igen:

Mer info hos:
Prey 2 countdown site appears, will unlock in 27 days – rumor

Har varken spelat ettan eller sett nåt om de här spelen innan mer än möjligtvis sett namnet nånstans. Blev grymt förväntansfull på tvåan när jag såg klippen i den här tråden, såg jävulskt intressant ut

Stationär: Bitfenix Prodigy Vit || Asus P8Z77-I Deluxe || i5 3570K + ArcticSilver + Noctua NH-D15 || KFA2 1080 EXOC || Vengeance LP 8GB || SSD MX300 525GB || WD Caviar Black 1TB || FD Newton R3 600W Ljud: STR-DN1050 Dynavoice LCR-5 FX-4 SW-10EX || Sony MDR-1A || SoundMAGIC E30

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Okt 2010

Haha.. Vafan. Tror jag spelade en demo för Prey.
Minns att man såg flickvännen bli köttad i början, ganska brutalt.

Läst om storyn och tvåan verkar ju intressant!!:)

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jomala
Registrerad
Nov 2010

Ettan var skithäftig, tvåan har det snackats om jävligt länge, ca 2 veckor efter jag spelade klart ettan blev jag och fundera när 2an skulle komma ut, och det var ju X antal år sen som ni vet. men jävligt häftigt om det snart kommer, förstör dock spelbolagen känslan som det vari 1an så kan de lika bra skippa det helt. eller döpa det till något annat typ star warts the fps gay game eller så vidare. Ty gg hotshot

Asus Strix Z270G Gaming - Core i5-7600K - Asus Rog 1070ti - Phanteks TC14S Black Slim - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - WD Purple IntelliPower 2TB - FRACTAL DESIGN Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 6

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av JMicke:

"Prey 2 Looks Great, Almost Nothing Like Prey"

Okay, noty.

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrland
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av MyZk0:

Haha.. Vafan. Tror jag spelade en demo för Prey.
Minns att man såg flickvännen bli köttad i början, ganska brutalt.

Läst om storyn och tvåan verkar ju intressant!!:)

Inte direkt köttad för då finns det ju inte så mycket att kämpa för.
http://www.youtube.com/watch?v=Gv0UyqvEVRQ
10 första minuterna i spelet, och jag saknar verkligen speglar i dagens spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2010

Ett läckt mail hävdar att Prey 2 nu utvecklas av Arkane Austin: Arkane Austin making Prey 2, according to leaked email