Permalänk
Medlem

DVI-I = DVI-D modifikation

Tjena Sweclockers

jag råkade ut för en småtråkig grej.

köpte 2 skärmar & kablar till men kablarna är DVI-I och skärmarna har bara DVI-D portar som jag förstått saken rätt....

kan man modifiera kablarna (klippa av stiften) så att man kan använda en DVI-I kabel på en DVI-D uttag.

Jag vet att modifikationer kan medföra problem.... men det skulle bespara mig nåra kr att köpa nya kablar

/Finnen78

Permalänk
Testpilot

Det ska inte vara några problem om dina DVI-portar är digitala men det lär de vara på alla grafikkort.

Modifierade själv en DVI-HDMI-kabel men tog bort hot plug-stiftet istället och det är för trångt för att få ner någon form av avbitare, du får böja stiftet fram och tillbaka tills det går av.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Det ska inte vara några problem om dina DVI-portar är digitala men det lär de vara på alla grafikkort.

Grafikkortet har tydligen DVI-I uttag "alla" pinnhål är öppna
men på skärmen saknas dom runt den breda "pinnen" typ DVI-D enligt Wiki.

Permalänk
Medlem

Det finns adaptrar DVI-I till DVI-D, andvänder det själv då jag har en KVM-switch som har DVI-I kabel.
T.ex http://www.dustinhome.se/pd_5010305373.aspx Men det blir billigare att modda:-)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Finnen78:

Grafikkortet har tydligen DVI-I uttag "alla" pinnhål är öppna
men på skärmen saknas dom runt den breda "pinnen" typ DVI-D enligt Wiki.

Det är bara att köra på, se till att du inte skadar de övriga pinnarna eller skapar nån korslutning av nått slag så är det ingen fara.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]