ATX HTPC Mindre Djup Än 35cm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Mar 2011

ATX HTPC Mindre Djup Än 35cm

Nu åker min kära pärla, Moneual 972 ut (kommer sättas ut på "marknaden" i efter middag när jag tagit alla bilder) för att lämna plats åt en kortare version . Den nya Tv-möblen har ett djup på 40 cm så för att allt ska få plats bakom i/o panelen så skulle jag tippa på runt ett djup på 35cm.

Några tips på ett chassi som har minst en hdd tray och passar ATX?

EDIT: Då jag är nyregistrerad på SC så har jag inte tillgång till marknaden förrens juli, så Moneual'en åker ut på blocket.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Silverstone Lascala LC02 eller LC04 är det enda för ATX moderkort enligt prisjakt. Finns lite fler alternativ för mATX

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Laholm
Registrerad
Mar 2011

Yep, finns en hel del andra alternativ med endra moderkorts format så jag slängde ut allt på blocket och kommer köra på en helt ny lösning ala mATX eller mini Itx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Aug 2008

Tradera kan vara ett bättre alternativ. Itx-lösningar finns det gott om som passar dig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Låter som en bra ide, lådorna som är ~35 cm är sjukt små att bygga i.
Är ett helvete och lägga till diskar och sånt, hade nog problem att bygga bra i min låda som är 42.5 cm.

I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 2*240gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1kw Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL/SX | Sennheiser PC 360 |