Permalänk
Medlem

Dator för 7000-8000kr

Hej.

Ska beställa en laptop som i första hand kommer att användas till java programmering men även underhållning som HD-filmer. Jag ställer dessutom mycket högt krav på grafikkretsen, bör klara av de flesta spel med hyfsat grafik.

Efter en tids letande hittade jag denna Sony som ser väldigt lovande ut. Personligen har jag alltid tyckt Sony ger dålig prestanda/krona, men denna säger motsatsen. Eller har jag rätt?

http://www.webhallen.com/hardvara/116330-sony_vaio_vpceb3s1e-...

Ytterligare förslag uppskattas.

Har tillgång till extern strömförsörjning och wlan både på campus och hemma. Batteri och vikt spelar inte avgörande roll.

MVH

Carliz

Edit. Skärmstorleken skall vara 15"

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

vad menas med höga krav på grafikkretsen? utveckla gärna så folk kan hjälpa.

Vad jag inte gillade med den där är främst, 2,7kg och 3,5H batteritid. om du värdesätter det vill säga, ingen vet för det står så lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monarchy:

vad menas med höga krav på grafikkretsen? utveckla gärna så folk kan hjälpa.

Vad jag inte gillade med den där är främst, 2,7kg och 3,5H batteritid. om du värdesätter det vill säga, ingen vet för det står så lite

Har nu lagt till de punkterna i huvudinlägget. Tack för att du sa det.

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk

Bästa laptopen för spel för 8000:- http://cdon.se/hemelektronik/msi_gt660-473ne_i5-460m_4gb_500g...

Lägger du på ytterliggare en tusing så är denna helt kanon för tunga spel. http://cdon.se/hemelektronik/msi_gx660_core_i5-480_4gb_500gb_...

Permalänk
Medlem

Hur viktigt är byggkvalite för dig?

Du kan välja en äldre dator och få ner priset lite, eller köpa en ny med sandy bridge och få lite mer kräm i datorn och samtidigt aningen lägre strömförbrukning etc.

Permalänk
Medlem

Datorn är i första hand tillför programmering och arbete, om den klarar dessutom spela spel på är det plus i kanten. Kvalité är viktig, med det menar jag byggkvalité och hållbarhet. Batteritiden och vikt spelar inte så stor roll. Gillar inte utseende på MSI, känns som jag är lite för gammal för sån nu.

Edit. Vill nämna att 8000kr är taket, är inte villig att gå högre än så.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Carliz:

Datorn är i första hand tillför programmering och arbete, om den klarar dessutom spela spel på är det plus i kanten. Kvalité är viktig, med det menar jag byggkvalité och hållbarhet. Batteritiden och vikt spelar inte så stor roll. Gillar inte utseende på MSI, känns som jag är lite för gammal för sån nu.

Edit. Vill nämna att 8000kr är taket, är inte villig att gå högre än så.

Det finns ingen bättre laptop en MSI GT660 för under 8k om du vill kunna spela på hyfsat höga inställningar.