Permalänk
Medlem

Displayport kabel med kvalitet

Hej.
Jag letar en Displayport kabel av lite bättre sort.
Har kollat lite överallt men hittar bara Deltaco som jag hört mycket dåligt om.

Tack

Permalänk
Avstängd

https://www.elfa.se/elfa3~se_sv/elfa/init.do?item=42-500-96&t...

Dom har butik i göteborg,så du kan gå dit och kolla?

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

Tack, men jag vill helst betala lite mer än 120kr för en kabel. Det säger mig direkt dålig kvalitet.
Jag letar efter en 250-400kr kabel.

Permalänk
Medlem

Displayport är väll digital precis som DVI och HDMI så därför ser du ingen skillnad mellan en 100-kronors kabel och en 1000-kronors kabel. Annat är det med ex. RCA. Enda problemet som kan uppstå med en billig kabel är att den inte fungerar alls, och då kan du ju enkelt byta den om du köpt den lokalt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

kunder från dustin har klagar på denna sortens "noname" kabel som du ser här. Så du förstår säkert att jag helst inte vill köpa en sådan kabel

http://www.dustinhome.se/lp_6236_6952.aspx

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GoMeR:

Tack, men jag vill helst betala lite mer än 120kr för en kabel. Det säger mig direkt dålig kvalitet.
Jag letar efter en 250-400kr kabel.

Inte lätt att hitta några"high grade" displayportkablar.

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Den finns ej att köpa till Sverige

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PLACEBO FOR PRESIDENT

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Displayport är väll digital precis som DVI och HDMI så därför ser du ingen skillnad mellan en 100-kronors kabel och en 1000-kronors kabel. Annat är det med ex. RCA. Enda problemet som kan uppstå med en billig kabel är att den inte fungerar alls, och då kan du ju enkelt byta den om du köpt den lokalt.

man kan märka skillnad om kabeln är mer än tio meter lång.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

man kan märka skillnad om kabeln är mer än tio meter lång.

Skillnaden man märker då är att man inte får någon bild alls eller grova problem. Det fungerar eller så fungerar det inte i princip.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

VM i tråd lyft

Problemet med noname kablar är inte bildkvalitetén utan kvalitén på själva lödningarna i kabeln, på jobbet så har säkert var 10:e kabel varit kass och har fått bytas ut, även DP kabeln som följde med min Acer skärm var kass och glappade köpte en ny Deltaco DP kabel och den funkar bra. Hatar dock säkringen på den som man måste ta i som fan för att trycka in innan man kan koppla ur sladden vilket är lite jobbigt beroende på hur kontakten på skärmen är placerad skulle hellre föredragit en DP kabel utan säkring för det är ju inte så att man hoppar runt med skärmen direkt den står ju på sin plats på bordet.

Visa signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / XBSX /Switch

Permalänk
Administrativ avgift

@Gomer: När det gäller DP kablar märker du ingen större skillnad på dyrare o billigare kabel men en medelgräns finns det. Det gäller att stift 20 som jag förstått det inte är inkopplad vilket det kan vara på vissa modeller. Deltaco kablar funkar ypperligt till ändamålet det andra är mer om du vill ha 5m+ kablar. Förstår tänket bakom det hela att billiga kablar kan man inte köpa osv men det är lite förlegat. Jag själv beställer alla mina kablar från Kina direkt via Aliexpress eller liknande har funkat ypperligt och de brukar ofta skriva ut specifikationen om kabeln har stift 20 inkopplat eller inte osv.

@laxpudding bäst experten uttalar sig

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3