Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Man använder denna guide för att uppgradera till Gen 2, dvs 2.2 (froyo). sedan installerar man clockwork och installerar zip filen och g-apps filen med den. editerar snart med en guide.

EDIT:

1. Följ denna guide för att gå från 2.1 till 2.2 (Ifall du redan kör Froyo, hoppa till nästa.)
2. Ladda ner och installera Clockwork recovery
3. Ladda ner Kallt_Kaffe's Cyanogen port och Google apps. (Uppdateringar hittas här)
4. Spara filerna till plattans minneskort
5. Reboota till Clockwork
6. Flasha romen. (Install zip from sdcard -) choose zip from sdcard -) var du nu har placerat filen)
7. Flasha Google apps. Install zip from sdcard -) choose zip from sdcard -) var du nu har placerat filen)
8. Rensa plattan. (wipe data/factory reset och wipe cache partition)
9. Reboota (reboot system now)
10. Var tålmodig och vänta 5-10 min (uppemot 20-30 min har rapporterats)
11. Ät pepparkaka

Lite sent ute kanske men försökte mig inte på detta förräns idag. Och Redan steg 3 på guiden du länkade gick det fel. Står att jag ska installera om Sales_MultiDL. vilket jag gjort fungerar inte ändå. Får göra ett nytt försök när jag installerar om datorn någon gång.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lite sent ute kanske men försökte mig inte på detta förräns idag. Och Redan steg 3 på guiden du länkade gick det fel. Står att jag ska installera om Sales_MultiDL. vilket jag gjort fungerar inte ändå. Får göra ett nytt försök när jag installerar om datorn någon gång.

Gå in på Kallt_kaffes tråd istället: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=41294

Vill du ha Gingerbread finns det här: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42958

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Gå in på Kallt_kaffes tråd istället: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=41294

Vill du ha Gingerbread finns det här: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42958

Tackar då har jag lite mer att testa när jag orkar pilla mer med detta

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Lite sent ute kanske men försökte mig inte på detta förräns idag. Och Redan steg 3 på guiden du länkade gick det fel. Står att jag ska installera om Sales_MultiDL. vilket jag gjort fungerar inte ändå. Får göra ett nytt försök när jag installerar om datorn någon gång.

Kör du Android 2.1 eller 2.2? Du måste börja med guiden i Steg 1 om du kör Android 2.1. Dubbelkollade guiden innan jag postade. funkade på min platta.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Kör du Android 2.1 eller 2.2? Du måste börja med guiden i Steg 1 om du kör Android 2.1. Dubbelkollade guiden innan jag postade. funkade på min platta.

Japp jag körde steg 1 men ska somsagt installera om windows snart och försöka igen. Har haft problem med andra program också.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Har precis installerat CM7 och Android 2.3.4

Nu ska jag lägga till ett Exchange-konto under inställningar för konto och synkronisering.
Skriver in 12345@gmail.com och lösenordet. Serverinställningar dyker då upp:

Domän/Användarnamn: \12345
Lösenord: *****
Server: gmail.com

Använd säker anslutning (SSL)

Men det kommer upp att jag inte kan slutföra installationen, att det inte går att ansluta till servern
Ändå kan jag sura på internet med den, så fattar inte riktigt felet?

Dessutom hittar jag inte Market

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Har precis installerat CM7 och Android 2.3.4

Nu ska jag lägga till ett Exchange-konto under inställningar för konto och synkronisering.
Skriver in 12345@gmail.com och lösenordet. Serverinställningar dyker då upp:

Domän/Användarnamn: \12345
Lösenord: *****
Server: gmail.om

Använd säker anslutning (SSL)

Men det kommer upp att jag inte kan slutföra installationen, att det inte går att ansluta till servern
Ändå kan jag sura på internet med den, så fattar inte riktigt felet?

Dessutom hittar jag inte Market

Du har skrivit gmail.om . Ang. Market så kanske det krävs en special-ROM för att få det? Har ingen själv så tyvärr vet jag inte.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToJa92:

Du har skrivit gmail.om . Ang. Market så kanske det krävs en special-ROM för att få det? Har ingen själv så tyvärr vet jag inte.

Sorry, missade en bokstav där.
Jag har skrivit .com och kollat så att jag kan logga in på datorn, men på plattan går det inte :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Sorry, missade en bokstav där.
Jag har skrivit .com och kollat så att jag kan logga in på datorn, men på plattan går det inte :/

Om du bara tänkt ha in GMail på den så finns ju annars en app för det, om inte den också är borttagen dvs.

Annars tror jag att GMail kräver en speciell portinställning instället för SSLs standardval.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Finns ingen gmail app heller

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johank82:

Finns ingen gmail app heller

Har du installerat Google Apps?

Permalänk
Medlem

Nej kom på att jag inte har det ;P

Hur går jag vidare?
Ska jag köra oneclickrecovery och bara installera det?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Johank82:

Nej kom på att jag inte har det ;P

Hur går jag vidare?
Ska jag köra oneclickrecovery och bara installera det?

Boota till recovery (Clockwork) och installera senaste versionen, all info finns här.

Permalänk
Medlem

Körde oneclickrecovery och unzippade filen.
Känns som plattan flyter på bättre nu... men kan ju iofs bero på att den rensats på rubb och stubb

Kan man ta bort zip-filerna från plattan när man är klar?

Permalänk
Medlem

Undra om man kan installera Backtrack 5 på denna

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Undra om man kan installera Backtrack 5 på denna

nja, enligt XDA så går det då deras build är universal. dock så ser jag ingen anledning att installera då den bygger på VNC, inte en separat klient som kan köras. nej, jag håller mig till min toughbook med 21db antenn.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Finns nu överklockningsbar kernel till Lighten.

kör 844mhz + 50% ABH buss klock stabilt (hittills) i 2011-06-27 CM7 2.3.4

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Finns nu överklockningsbar kernel till Lighten.

kör 844mhz + 50% ABH buss klock stabilt (hittills) i 2011-06-27 CM7 2.3.4

Är det värt att krågnla med det? Märks det i prestanda och blir batteritiden lidande mycket?
Jag har även problem med att ansluta till wifi det står typ att den väntar på ip och laddar men det går bara runt så utan att den ansluter, Det hjälpte inte med en uppdatering från 2,1-2.2, samma problem. Förut gick det skitbra på exakt samma router med mera. Och alla andra enheter kan utan problem ansluta. Någon som förstår sig på hur android fungerar som kan hjälpa? Eller är det hårdvarufel? (jag hittar alla nätverk osv kan bara inte ansluta dock kan jag inte testa mot andra)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det värt att krågnla med det? Märks det i prestanda och blir batteritiden lidande mycket?
Jag har även problem med att ansluta till wifi det står typ att den väntar på ip och laddar men det går bara runt så utan att den ansluter, Det hjälpte inte med en uppdatering från 2,1-2.2, samma problem. Förut gick det skitbra på exakt samma router med mera. Och alla andra enheter kan utan problem ansluta. Någon som förstår sig på hur android fungerar som kan hjälpa? Eller är det hårdvarufel? (jag hittar alla nätverk osv kan bara inte ansluta dock kan jag inte testa mot andra)

dat var en grym prestandaskillnad för mig. och med ondemand som governor så klockar den ner sig när det inte behövs. jag tror inte att jag har förlorat så himla mycket i batteritid.

angåended ditt wifi problem så kan jag inte hjälpa dig. har arbetat mycket lite med just android. kika in på swedroid vettja, finns ett zte lightforum där.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Är det någon som vet om det finns USB-host mode ute till Lighten nu? (2.2 / 2.3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

dat var en grym prestandaskillnad för mig. och med ondemand som governor så klockar den ner sig när det inte behövs. jag tror inte att jag har förlorat så himla mycket i batteritid.

angåended ditt wifi problem så kan jag inte hjälpa dig. har arbetat mycket lite med just android. kika in på swedroid vettja, finns ett zte lightforum där.

Okej då tar jag kanske och kikar lite på det när jag tröttnat på 2,2
Nätproblemet löste sig det var routern som behövde sig en reset

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Kan tipsa om att Dustin nu säljer denna platta för 1490kr (1440kr om man har studentrabatt).

Permalänk

Kan även tipsa om att i kallt_kaffes CM7rom så går det numera att zooma genom att dra två fingrar på skärmen(en typ av pinch to zoom). Funkar riktigt bra i webbläsare och angry birds.

Permalänk
Medlem

hmm? jag har provat trycka med två fingrar och då har den väldigt svårt att avgöra vilken finger det är den ska följa, men du menar att de har fått till så att detta funkar?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide