Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Medlem

Jaha, då är det bara att hoppas att de hann skicka iväg en till mig.

Permalänk
Hjälpsam

De försvann från hemsidan när jag höll på att lägga en order tidigare i dag "Fel på sidan, kan inte visas" liknande meddelande.

Surt sa räven och jag chansade på fysiska butiker i Göteborg, fanns inte i Nordstan, men lyckades knipa en på Kungsportplatsen ca kl18.

Blir en fin Angry Brid present till mi kära sambo

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm jag som hoppades att de skulle finnas kvar till den 22:a som det sades längre upp i tråden :/ Så man hade lite längre tid att fundera.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

De fanns fortfarande för 995 i Telia butiken i Lund i eftermiddags. Det som fäller avgörandet är att den inte har multitouch stöd för min del. Blir jobbigt om man nu skulle köpa en för att kolla alla pdf filer o så från skolan o utan multitouch så får man sitta o trycka sig fram till zoomen och dessutom är det trevligt med multitouch i de flesta program/spel.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Cimbom3:

De fanns fortfarande för 995 i Telia butiken i Lund i eftermiddags. Det som fäller avgörandet är att den inte har multitouch stöd för min del. Blir jobbigt om man nu skulle köpa en för att kolla alla pdf filer o så från skolan o utan multitouch så får man sitta o trycka sig fram till zoomen och dessutom är det trevligt med multitouch i de flesta program/spel.

Lund tycker jag är lite långt att åka till men Helsingborg kan ju gå an. Kanske ska ta en tur imorgon efter skolan och se om telia butiken har någon i Hbg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av MulleEng:

Hmm jag som hoppades att de skulle finnas kvar till den 22:a som det sades längre upp i tråden :/ Så man hade lite längre tid att fundera.

Det var iallafall vad dom sa i Luleå, men tydligen så tog dom väl slut lite snabbare än vad dom hade trott Blev väldigt less jag med då jag inte hann hämta ut min heller...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Får tacka för tipset i den här tråden, fick syn på det igår och funderade hela dan, men beställde tillslut en pad trots att jag aldrig varit särskilt sugen på någon. Fick en bekräftelse via e-post, så jag hoppas verkligen att jag får en

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Efter 2.2 upgraderingen så har IMEI numret ändrats...det är inte samma nummer som på kartongen

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Hjälpsam

Den är rätt söt, touchen är ingen jättehöjdare men det funkar med lite tålamod och teknik.

Paddan är rimligt pigg för vardagshantering. Skulle väll säga att den är någonstans mellan HTC Hero och HTC Desire i användare prestanda (för de som petat på de telefonerna).

Ljusstyrkan och betrakningsvinkeln på skärmen, tja, man behöver inte investera i "privacy-filter" till den skärmen i alla fall.

Men så jäkla värd 995kr.

Och kära sambon blev mycket glad för en liten present
"Blir jättebra till studierna" -> /install Angry Brids

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Beställningsdatum:2011-04-27 Och jag har fortfarande inte fått något vissa här verkade ju få dagen efter...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Beställde den 28/4 och har inte heller fått än så jag tror inte det är någon fara än. Dessutom har dom skickat en beställningsbekräftelse vilket betyder att de måste leverera produkten eller en likvärdig produkt, eller hur?

Permalänk
Medlem

ringer man kundtjänst 90200 så får man kollinummer

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hur kom du på detta?

Skrivet av BergLake:

ringer man kundtjänst 90200 så får man kollinummer

Permalänk
Medlem

jag ringde kundtjänst då jag ej fick nåt mail...så jag frågade efter kollinummer vilket jag fick

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Avstängd

På swedroid har man börjat få Tyvärr är varan slut mail, och det har tydligen inte betytt något när man beställt den heller...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

ringer man kundtjänst 90200 så får man kollinummer

Tackar ringer om jag inte fått något i morgon.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Leedow:

Jag hade kanske köpt en om det var en kapacitiv skärm istället för resistiv.
Det går tyvärr bort helt och hållet för mig.

Såg precis att det verkar vara resistiv skärm och inte multi-touch, det går ju inte...

Permalänk

Blev också lite orolig efter att ha läst på Swedroid om att folk fått sina ordrar makulerade, har precis ringt och pratat med Telia och min order ligger kvar men den är inte hanterad än.

Var även hos min lokala Telia-affär idag och dom har inte kvar och kommer inte få in några fler.

Känns tyvärr inte så hoppfullt just nu, så jag räknar inte med att få en, utan ser det som en "bonus" om jag skulle få en

Förresten är det någon som vet om man blir fakturerad av Telia om man inte hämtar ut den när de skickat den, jag beställde med postförskott?

Skrivet av arcticslayer:

Såg precis att det verkar vara resistiv skärm och inte multi-touch, det går ju inte...

Min nuvarande telefon Nokia N900 är resistiv så jag vet inte vad jag missar, men resistiv skärm funkar för mig

Visa signatur

*** Signaturen raderad på grund av för många rader. Läs forumreglerna. /xphaze

Permalänk
Medlem

Plockade nyss ut min efter att en irl avisering ramlat ner i brevlådan. När jag hämtade ut paketet visade det sig att paketet kommit fram den 1/5. Konstigt att dom inte smsaviserade...

Till plattan: Vilken grej! Äger en ipad 1 wifi och förstås är den bättre men inte mycket och jämför man vad man får (gps, 3g tex) så slår faktiskt den ipaden. Visst är skärmen inte jättebra och det är resistiv skärm, något jag dock gillar då det underlättar att skriva.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Lund tycker jag är lite långt att åka till men Helsingborg kan ju gå an. Kanske ska ta en tur imorgon efter skolan och se om telia butiken har någon i Hbg.

Fanns det kvar några i hbg?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Frasse92:

Fanns det kvar några i hbg?

Jag vet faktiskt inte då jag inte var där idag. :/ Jag hade lite dåligt med tid.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla är att köra LCD Density Changer (ställt min på 160)
Blev en heeeelt annan upplevelse!
Känns riktigt fräscht nu.
Jämför när man installerat Windows och inte hunnit lägga in grafikkortsdrivrutiner så upplösningen är kvar på 640x480

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Köpte en även jag och det är definitivt skillnad mellan 2.1 & 2.2 både i prestanda och bild.

Dock har jag väldiga problem med bildspel, verkar nästan visa bilderna slumpmässigt när man bläddrar. Bilderna heter t.ex. ch001p001, ch001p002 osv och den kan hoppa från ch001p001 till ch015p020 det är otroligt irriterande kan jag säga, har inte lyckats hitta någon lösning.

Har upptäckt att kollarna man på bilderna i details ser man "taken on may 3, 2011 3:20 PM" så är nästa bild samma datum med en senare tidpunkt (3:21).

Nån som stött på samma prolem?

Permalänk
Medlem

Ni som inte lagt in 2.2 så rekommenderar jag det starkt! Dessutom se till att fixa LauncherPro då rullar app listan mycket bättre, dessutom blir det lite mellanrum mellan ikonerna vilket gör att det inte är hela världen om skärmen slutar registrera ditt finger och istället hanterar det som en klick(vilket inte är ovanligt på denna skärm).

Här finns en guid på hur man gör : http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=40861

Jag roota dock aldrig, vet inte än vad detta verkligen innebär, vill ju kunna återställa telefonen om det skulle behövas.

Det finns dock ett stort problem, jag får inte plats med särskilt många apps!!? Vad jag förstår så måste den lägga det mesta på internminnet och då tar det slut ganska snabbt. Jag har kört SDMove för att flytta det till SD minnet där det är över 7 GB ledigt men det verkar gå sådär, det är fortfarande stora problem med utrymmet på internminnet. Just nu kan jag inte installera Opera.

Vad jag förstår så ska detta gå att lösa om man rootar men å andra sidan så kan det finnas risk att man inte kan komma tillbaka till orginal firmware då? Kanske kan man inte häller updatera till senare versioner?

Jepp jag är ny på Android.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ett tips till alla är att köra LCD Density Changer (ställt min på 160)
Blev en heeeelt annan upplevelse!
Känns riktigt fräscht nu.
Jämför när man installerat Windows och inte hunnit lägga in grafikkortsdrivrutiner så upplösningen är kvar på 640x480

Frågan e vad detta betyder? Jag fick för mig att det var skärmen som satt gränsen? Och om inte, varför har man satt mindre LCD Density än vad den klarar av? Kanske är det så att man sliter mer på skärmen eller något?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Frågan e vad detta betyder? Jag fick för mig att det var skärmen som satt gränsen? Och om inte, varför har man satt mindre LCD Density än vad den klarar av? Kanske är det så att man sliter mer på skärmen eller något?

Upplösning och densitet är inte samma sak..

http://androinica.com/2010/09/lcd-density-changer-super-sizes...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Nä självklart inte men det måste väll finnas en anledning till varför man inte satt det bästa per default?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nä självklart inte men det måste väll finnas en anledning till varför man inte satt det bästa per default?

För att det kan bli ganska litet på skärmen (svårt att träffa), vilket folk skulle klaga på direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Frågan e vad detta betyder? Jag fick för mig att det var skärmen som satt gränsen? Och om inte, varför har man satt mindre LCD Density än vad den klarar av? Kanske är det så att man sliter mer på skärmen eller något?

Som Agile skriver, antalet pixlar är fortfarande samma.
Dock ger en sänkning av density illusionen av att upplösningen är högre.
Allt blir förstås pixligare men i praktiken tycker jag det ser snyggare ut samtidigt som det får plats mycket mer på skärmytan (vilket förstås är största fördelen).
Tänk dig att allt blir ut-zoomat.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Förstår, men med tanke på att det redan inte är helt lätt att trycka rätt med denna skärmen så låter jag nog det vara på default då.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide