AMD släpper Catalyst 11.4

Permalänk
Melding Plague

AMD släpper Catalyst 11.4

AMD släpper en ny drivrutin för april månad. Catalyst 11.4 innehåller ett helt gäng buggfixar och prestandaförbättringar, främst för Radeon HD 6800 och 6900.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ingen förbättring för crysis 2?

Permalänk
Medlem

trevlig, ;D även om man har ett 5000-kort

Permalänk
Medlem

och snart kanske amd inte är sämst i branchen på linuxdrivare. det vore mer en glad nyhet!

Permalänk

Ingen bättre driver för Bad Company 2? Konstigt.. Och inget om Crysis 2 heller...

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Det kommer en hotfix om ett par veckor som fixar problemen med muspekaren och det ska även komma en ny CAP där de har jobbat på bland annat Shift 2. Crysis 2 har jag hört mindre om...

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk

Dem kanske väntar med att släppa en drivare till Crysis 2, tills DX11 kommer till spelet..

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem

Det var på tiden med den störiga 99% buggen..

Det härliga muslagget uppe i högra hörnet finns kvar dock =P

Permalänk
Medlem

Fint med lite nya drivers bra dom börjat pumpa ut lite mer.!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Det kommer en hotfix om ett par veckor som fixar problemen med muspekaren och det ska även komma en ny CAP där de har jobbat på bland annat Shift 2. Crysis 2 har jag hört mindre om...

Mouse distortion i HoN och Starcraft 2 är det den buggen du syftar på?

Permalänk
Medlem

Så trevligt!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Mouse distortion i HoN och Starcraft 2 är det den buggen du syftar på?

Tror mer att det är "lagget" i skärmens kanter de syftar på, men tweeten var inte så specifik.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arzei:

Tror mer att det är "lagget" i skärmens kanter de syftar på, men tweeten var inte så specifik.

Fan också, verkar inte bättre. Då måste jag ändå byta "lag". >.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Ingen bättre driver för Bad Company 2? Konstigt.. Och inget om Crysis 2 heller...

Väntar också på någon fix samt bättre drivers för BFBC2.. Börjar bli riktigt irriterande med att spelet stänger av sig när man försöker Connecta till en server eller då och då blir skärmen svart mitt under spelet och allt du kan se är markeringar och radarn..

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

Det är ju bara att stänga av mus skugga i kontrollpanelen så slipper ni lagget i kanterna

Permalänk
Skrivet av Sarevok:

Väntar också på någon fix samt bättre drivers för BFBC2.. Börjar bli riktigt irriterande med att spelet stänger av sig när man försöker Connecta till en server eller då och då blir skärmen svart mitt under spelet och allt du kan se är markeringar och radarn..

Det går att lösa genom att tabba in och ur spelet ett par gånger, men jo, grymt störande...

Permalänk
Medlem

Reagerade på bilden till artikeln som är från CoD: Black Ops. Det är f-nimej tragiskt att ett spel anno 2010 ska se ut så där.

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Skrivet av marbau:

Reagerade på bilden till artikeln som är från CoD: Black Ops. Det är f-nimej tragiskt att ett spel anno 2010 ska se ut så där.

Jag har faktist aldrig sett den banan, eller det område på en bana i BO men jag kan säga det såhär. När man spelar hinner man ofta inte titta på texturerna som är fula utan det är mycket springande

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

ATI är verkligen kassa va det gäller drivrutiner. Är Nvidia lika dåliga? Har Nvidias drivrutiner lika många problem under så långa perioder? De senaste drivrutinerna jag kunnat använda till mitt 5970 är från november 2010. Det är knappast acceptabelt.

Blir nog Nvidia nästa gång.

Visa signatur

Case: Fractal Design Torrent Solid Black MOBO: ASUS ROG STRIX X670E-A GAMING WIFI CPU: AMD Ryxen 7 7800X3D CPU cooler: Noctua NH-D15 RAM: G.Skill Trident Z5 Neo DDR5 6000MHz CL30 32GB GPU: MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO 12G PSU: ROG Strix 1000W Gold Aura Edition M2: Kingston Fury Renegade 2TB Fans: 4x Noctua NF-A12x25
Monitor: ASUS ROG Swift PG27AQDM 27" 240Hz 1440p OLED QHD Mouse: Razer DeathAdder v3 Pro Wireless
Mousepad:
InfinityMice Speed V2 Keyboard: Wooting Two HE Headset: Audeze Maxwell Mic: Blue Yeti X

Permalänk
Medlem

inga prestanda förbättringar på dragonage2 ?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

Tänk på att bara för att de inte nämner andra spel kan prestande förbättringar och buggfixar finnas med ändå. Tex.får jag bättre 3dmarks med denna drivrutin och rift tycker jag inte tappar fps lika ofta. Och det nämns ju inte alls.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

ATI är verkligen kassa va det gäller drivrutiner. Är Nvidia lika dåliga? Har Nvidias drivrutiner lika många problem under så långa perioder? De senaste drivrutinerna jag kunnat använda till mitt 5970 är från november 2010. Det är knappast acceptabelt.

Blir nog Nvidia nästa gång.

Håller med. Känns jävligt trist när man köpte AMD värstings kort 5970 och så har det inte kommit en enda vettig uppdatering för den. Ingen uppdatering för crossfire funktionen för just 5970. Alla buggar som är på BFBC2 som man måste fippla för att kunna spela. Blir Nvidia nästa gång.
Känns väldigt fel att inte ta hand om alla speciellt dom som sitter på lite "äldre" kort.

Känns lite som att köpa en ferrari och så skiter verkstan att serva den och tar in en Fiat istället.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

ATI är verkligen kassa va det gäller drivrutiner. Är Nvidia lika dåliga? Har Nvidias drivrutiner lika många problem under så långa perioder? De senaste drivrutinerna jag kunnat använda till mitt 5970 är från november 2010. Det är knappast acceptabelt.

Blir nog Nvidia nästa gång.

Kan inte direkt tro att bara drivrutiner från November förra året funkar för dig, har varit mer än en handfull som släppts sedan dess och som ska funka utan problem.

Skrivet av Alucard88:

Ingen bättre driver för Bad Company 2? Konstigt.. Och inget om Crysis 2 heller...

Både nvidia och ati har putsade till sina drivisar till crysis 2 "lite" tog ju fan mer än en månad innan ati fixade till flicker buggen för crossfire, slår vad om att nvidia kommer fixa rejäla dx11 drivisar innan ati när när nästan marknadsfört med det.

Permalänk
Avstängd

Haha.. satt just imorse i bilen o tänkte.. fan de va ett tag sen Ati kom med nya drivisar.. Lär ju komma rätt snart med andra ord.

Boom!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har de implementerat stöd för ljud via DisplayPort än?

Permalänk
Medlem

Varför kan de inte optimera spela där det typ spelar någon roll.. StarCraft 2. AMD suger där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ejziponken:

ATI är verkligen kassa va det gäller drivrutiner. Är Nvidia lika dåliga? Har Nvidias drivrutiner lika många problem under så långa perioder? De senaste drivrutinerna jag kunnat använda till mitt 5970 är från november 2010. Det är knappast acceptabelt.

Blir nog Nvidia nästa gång.

du slipper iallafall att ditt grafikkort brinner upp

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

haha och jag som gick in på deras sida igår för att kolla efter nya drivisar ;b.. Vaknar idag och ser det kommit nya XDD

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Saknar tiden när de gjorde förbättringar för samtliga grafikkort. Nu måste man alltid ha de senaste grafikkortet för att få förbättringar känns det som.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Skrivet av rmd:

och snart kanske amd inte är sämst i branchen på linuxdrivare. det vore mer en glad nyhet!

Har det blivit förbättrat nu?

Kul med nya drivrutiner när man sitter på ett nyare kort!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I