Permalänk
Medlem

3DS Tråden!

Så nu har Nintendo 3Ds varit ute ett tag och fått en mindre uppdatering ( 3d video inlagt vad jag har märkt ) och får en uppdatering senare i Maj.

Som ni kanske vet så kommer den få webbläsaren samt eShop channel och förhoppningsvis en bra mängd med demo'n man kan ladda ned, spännande! Speciellt när det inte finns något som verkligen sticker ut ännu till 3Ds, men vi får iaf Zelda: OoT till sommaren och förhoppningsvis mer intressanta titlar.

De verkar även satsa hårt på säkerheten, och till och med utmanar hackare att hacka enheten. De varnar även om att man inte skall använda mjuk eller hårdvara som (rätta mig om jag har fel) inte är licensierat av Nintendo, vilket kan resultera med en brickning efter uppdateringar.

Det låter lite väl hårt, men det är ändå förståeligt. Själv skulle jag vilja utnyttja systemet med nyttiga & roliga homebrews, men man kommer ju köpa spel man vill ha, nu när man kan testa demo's!

Så! Vad tycker ni om era 3Ds'or? Levde det upp till förväntningarna?

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

''I dont play world of warcaft, I play Hello Kitty Online Advantures'' Best line evar! Nu när jag har sagt det så känner jag mig glad:) Nä men 3DS verkar väldigt nice, har ingen då för har aldrig gillat portabla spelkonsoler för de har för dålig grafik. Om jag spelar BC2 är jag nöjd men desto bättre grafik detso roligare tycker jag! Men är 3DS bra eller inte? Har aldig haft Nintendo och fattar inte heller vad de tjänar pengar på.......... Jag har alltid hållit mig till ps3 och pc. Liksom hur känns det med 3D och allt sådant, berätta era upplevelser när ni först köppte det! Vill gärna veta!
/Alex

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Alltså, jag är en person som spelar i stort sätt allt, men har en svag punkt för Nintendo's titlar som zelda, mario etc. Nintendo är lite innovativa av sig, och även om BC2 är ett utmärkt spel, så som de flesta cod spelen så blir det lite väl mycket av det. Jag äver alla tre konsollerna och även PSP samt NDS lite, men har spelat så mycket mer på både Wii och NDS än ps3 och xbox 360, eftersom jag äger en pc som klarar det som krävs.

Nintendo är i dagens läge för passivt spelande kunder, men även för de som växte upp på 80-90 talet som spelade deras äldre konsoler, vi får inte glömma att Nintendo samt Sega var i topp av spel industrin under 8-bit & 16-bit eran för dess kvalité och marknadsföring, och det syns att Nintendo har tagit vara på de upplevelserna. Wii 2 eller "Project Café" kommer vara riktad mot de mer "seriösa" hardcore personerna eftersom de har en sån stor popularitet hos de som inte spelar så mycket spel på fritiden. De verkar ta ett steg per generation efter GC floppen kan man nog säga.

Men tillbaka till vad tråden är till för ;).

För mig är 3D effekten helt klart godkänd, men det skulle behövas lite finslipning, speciellt när man ska röra sig med 3Ds'et (Som när man använder AR korten som kräver att man rör sig runt det nedlagda kortet för att skjuta på drakar och prick tavlor mm). Man förlorar liter focus på 3D effekten och det blir bra suddigt för mig, oavsett hur jag har ställt in 3D effekten. Men jag är jätte nöjd med maskinen i allmänhet.

Den ligger riktigt bra i handen, L och R knapparna är bra utformade och touch skärmen är en stor förbättring sen DS lite, det känns nästan som att använda min htc desire, nästan!. Spaken är godkänd och känns naturlig, och alla andra knapparna är perfekta. "Klickiga" är dom. Men jag gillar inte start, home och select knapparna, men det är inte så störande.

Enheten startar segt, men när den väl är startad är den lika snabb på att starta kanaler eller spel som ett vanligt DS. Inget man stör sig på IMO. Skärmarna är OK, damm magnet i stort sätt och finger avtryck syns på en mils avstånd om enheten är avstängd eller i ett bra belyst rum, dock är resten av maskinen anti fingerprint lackerat, så det är alldeles utmärkt. Ljudet är som alltid bra, lite lågt bara.

Själva 3D effekterna är utmärkta när man inte sitter på I bil eller buss osv, tåg är ok förstås. Nintendo själva föreslår att man ska ha god sits där inget "vibrerar" för att få allra best effekt. Det är som att kolla igenom ett fönster, men inget "poppar ut genom rutan" som många har beskrivit det. Men 3D är det, och det känns helt ok. Med rätt inställning så funkar det utmärkt, men för mig så blir det suddigt när objekt i spel etc är för nära "fönstret" man kollar igenom.

vad mer? Jo Kamerorna funkar ok, men usch vilken skit kvalité för priset för maskinen, kunde varit mycket bättre, men det går förstås att ta kort I 3D. Det som är något att verkligen klaga på är batteri tiden, jag skulle gärna investera i ett bättre batteri och kommer förmodligen göra detta när det väl kommer och förhoppningsvis kommer bytet inte bryta garantin.

Så det är vad jag känner för maskinen, den har bra potential och jag hoppas vi får en hel del remakes på klassiska titlar, något som Miamoto verkar vara inne på. LoZ: ALTTP var aktivt för honom senast man hörde från honom

Ursäkta stycket, blev lite för mycket, hehe

Visa signatur

Intel 4670k stock - Cm Hyper 212 EVO -Z87M-Plus- Asus Radeon GTX 770 2gb OC - Corsair Vengeance 4 x 4gb DDR3 1600 - Corsair 650w - Bitfenix Prodigy M

Permalänk
Medlem

klart trevlig sak. men saknar ju spelen, men dem anser väll att jag ska köpa deras vanliga ds spel, men de har jag inte börjat gjort än. men de jag sitter och hoppas är typ ett final fantasy spel som med sina mellansekveser/filmer kommer utnyttja 3d full ut, hoppas alltså vet inte om de är på g men hoppas.