Vilken surfplatta fungerar bäst utomhus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2009

Vilken surfplatta fungerar bäst utomhus

Eller rättare sagt, vilken surfplatta har den ljusstarkaste displayen? Jag funderar på att köpa en platta för att använda som sjökortsplotter i båten. Det enda jag har att jämföra med är min mobil, HTC Desire och den är mer eller mindre oläsbar i solsken.

Någon som har praktisk erfarenhet?

Tack på förhand
//Boek

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2011

Ja, jag var ute idag i solljuset med min Ipad 16BG (modell 2010) och tyckte att det fungerade alldeles utmärkt; det blir förvisso en del irriterande ljusreflektioner i vissa vinklar, men på det hela taget funkar det fint, och jag kommer ta med min Ipad till standen.

Min Blogg: Om Göteborg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
1
Registrerad
Jan 2009

Problemet ligger väl inte huvudsakligen i ljusstyrkan, utan i hur blank skärmen är. Mitt tips till dig är att köpa en platta som passar dig och som har duglig ljusstyrka, för att sedan applicera en matt skyddsfilm över displayen.

Finns det plattor med matt skärm för övrigt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2002

Jag väntar på en platta med Pixel Qi skärm. De två som presenterats just nu är Notion Ink och ZTE Light 2. Tyvärr lär det dröja länge innan de (på ett enklet sätt) går att köpa i sverige.

Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Intel Core2 Quad Q8400, MB - GIGABYTE GA-P35-DS3L, 4GB Kingston 667MHz, GeForce GTX 580