Blockera ett program i brandväggen

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011

Blockera ett program i brandväggen

Jag behöver blockera ett program från att komma åt internet, då gör jag följande.
Går till kontrollpanelen > Windows brandvägg > Tillåt ett program eller en... > Sedan lägger jag till programmet i listan då det inte finns där från början.
Sedan försöker jag avmarkera "Hem/arbete (Privat)" men detta verkar inte gå om inte "publik" är markerad, då markerar jag den och sedan avmarkerar "Hem/arbete (Privat)".
Jag trycker OK och startar programmet jag ska blockera, men det kommer fortfarande åt internet. Så jag går in i brandväggen igen och letar upp det jag precis lade till, nu finns det helt plötsligt två av samma, där ett har "Hem/arbete (Privat)" avmarkerat och det andra inte.
Om jag då avmarkera "Hem/arbete (Privat)" på båda två och trycker OK sedan går in igen då finns det helt plötsligt tre utav samma där två är avmarkerade och en är markerad.

Känns lite dåligt att fråga om detta, men ja hur blockerar jag ett program från att komma åt internet helt enkelt? Det jag gör verkar ju inte fungera.

Tack på förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

I know. helkorkad brandvägg. Även om man blockerar eller tar bort så får du bara en till av det. Du måste själv sätta regler manuellt för programmet/n.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av tcntad:

I know. helkorkad brandvägg. Även om man blockerar eller tar bort så får du bara en till av det. Du måste själv sätta regler manuellt för programmet/n.

Nu verkar det funka, jag lade till det i "Windows Firewall with Advanced Security" under "Outbound Rules" så gick det. Det var så du menade eller?
Räcker det att göra så tror du? Ska jag lägga till det under Inbound också kanske?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av sjuhundratjugo:

Nu verkar det funka, jag lade till det i "Windows Firewall with Advanced Security" under "Outbound Rules" så gick det. Det var så du menade eller?
Räcker det att göra så tror du? Ska jag lägga till det under Inbound också kanske?

Exakt det menade jag:)

Tjaa ska programmet inte kontakta cyberrymden så att säga ska det räcka så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av sjuhundratjugo:

Skrivet av tcntad:

Exakt det menade jag:)

Tjaa ska programmet inte kontakta cyberrymden så att säga ska det räcka så.

det beror på vad du vill.

Ska programmet inte ha någonting att göra på nätet så är det både inbound och outbound.

Lägger du inte till inbound kan programmet fortfarande ta emot kommandon (teoretiskt) men inte skicka några

.:Wks: Cooler Master Silencio 650|Core i5 3570 3.4 GHz|Asus P8Z77-V|8 GB| GT 465|1xDell U2311H, 2xAlienware AW2210 2xEizo 19|OCZ Revo 3 Drive 120 + Raptor 150:.
.:Server: Har ett gäng :) :.
-Learn the system, Play the system, Break the system-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av Mr_Lazy:

det beror på vad du vill.

Ska programmet inte ha någonting att göra på nätet så är det både inbound och outbound.

Lägger du inte till inbound kan programmet fortfarande ta emot kommandon (teoretiskt) men inte skicka några

Okej, då var det som jag misstänkte så jag lade till bid in- och outbound.
Tack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tågarp
Registrerad
Maj 2012

Lånar din tråd lite..
Har nyligen installerat Max Payne 3, och den vill uppdatera när man startar "Launchern" och de står att man ska blocka Launchern med brandväggen så den inte ansluter mot internet. Har gjort som de stog att man skulle göra. Men ändå funkar det inte.
Gjorde såhär --> (Kontrollpanelen - Windows-brandväggen - Avancerade inställningar - Regler för inkommande trafik - Dubbelklicka på Max Payne 3 - Blockera Anslutning)
Ha ja gjort rätt eller äre nå mer ja ska göra? Anledningen till att ja måste blocka mot internet är för att ja måste starta i "Offline Mode" o den knappen kommer inte upp såvida ja inte stänger av internet, har ja internet igång oavsett om ja ha blockat mot anslutning så startar spelet utan att ja få välja att starta i Offline mode.
Så frågan var alltså om det är sådär man ska blocka ett program från att ansluta till internet?

(Startar jag inte i offline mode så kommer jag inte längre än till "Loading screen")..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013
Skrivet av ReservDanskN:

Lånar din tråd lite..
Har nyligen installerat Max Payne 3, och den vill uppdatera när man startar "Launchern" och de står att man ska blocka Launchern med brandväggen så den inte ansluter mot internet. Har gjort som de stog att man skulle göra. Men ändå funkar det inte.
Gjorde såhär --> (Kontrollpanelen - Windows-brandväggen - Avancerade inställningar - Regler för inkommande trafik - Dubbelklicka på Max Payne 3 - Blockera Anslutning)
Ha ja gjort rätt eller äre nå mer ja ska göra? Anledningen till att ja måste blocka mot internet är för att ja måste starta i "Offline Mode" o den knappen kommer inte upp såvida ja inte stänger av internet, har ja internet igång oavsett om ja ha blockat mot anslutning så startar spelet utan att ja få välja att starta i Offline mode.
Så frågan var alltså om det är sådär man ska blocka ett program från att ansluta till internet?

(Startar jag inte i offline mode så kommer jag inte längre än till "Loading screen")..

Man skulle inte blockera i windows brandväggen, man skulle blockera dom två "MaxPayne3.exe" och "PlayMaxPayne3.exe" i sitt antivirus program. http://www.youtube.com/watch?v=imQ7HspxRiM&feature=youtu.be