USB-portar helt döda, hur ska jag lösa problemet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jun 2009

USB-portar helt döda, hur ska jag lösa problemet?

Hejsan!

Märkte att mina usb-portar har slutat fungera på min stationära efter att jag hållit på med att ställa in högre hz till musen.
Det enda som fungerar i portarna är USB-minnen. Varken mus eller tangentbord får jag igång. Hade planerat att formatera datorn men eftersom tangentbordet inte fungerar kan jag inte välja att jag vill starta programmet från dvd-rom innan windows startas.

Hur ska jag göra för att lösa problemet? Någon snäll person som besitter kunskap om detta?

Tackar för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umea
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av lanne:

Hejsan!

Märkte att mina usb-portar har slutat fungera på min stationära efter att jag hållit på med att ställa in högre hz till musen.
Det enda som fungerar i portarna är USB-minnen. Varken mus eller tangentbord får jag igång. Hade planerat att formatera datorn men eftersom tangentbordet inte fungerar kan jag inte välja att jag vill starta programmet från dvd-rom innan windows startas.

Hur ska jag göra för att lösa problemet? Någon snäll person som besitter kunskap om detta?

Tackar för svar!

köra ett gammalt ps/2 tangentbord med grön rund-stift kontakt

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Sep 2008

Leta fram ett gammalt t-bord som har en PS/2 kontakt och plugga i det innan du startar datorn. Sedan så går du in i BIOS, troligen genom att klicka på DEL. Därefter så kolla du runt om det finns något liknande med "enable USB mouse" och "enable USB keyboard" i någon av menyerna.

Nya Projektet!
Snowy Winter Min flickr
FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.