Permalänk

Afterburner frågor

Sökt och hittat svar (som jag ej får att fungera), men får ej rätt på det efter jag ominstallerat burken.

Installerat senaste Afterburner 2.10 och tänkte in i cfg och låsa upp så core kan klockas högre! men som sagt får inte rätt på det (men fick det rätt innan jag blåste burken, har dock glömt exakt hur jag gjorde)

Klistrar in:

I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it

men sen händer inget. kan någon ta en screen så jag får se exakt var det ska klistras in osv så blir jag happy!

Tackar

Permalänk

Nej, du ska ändra "enable unofficial overklock = 0" till " = 1".

Permalänk

hjälper icke!

Permalänk

hittade lösning med att klistra in en textremsa, kan nu höja hur mycket jag vill..

MEN, hela burken låser sig vid oc, inställningar som fungerar klockrent utan denna "fix" fungerar inte alls längre! så fort jag trycker apply så blir det bsod och omstart!

Permalänk

Så frågan är finns det en fix för detta eller något annat sätt att kunna öka frekvenserna?

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

Så frågan är finns det en fix för detta eller något annat sätt att kunna öka frekvenserna?

Om du har ATI kort så kan du lika lätt överklocka i CCC>overdrive.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Om du har ATI kort så kan du lika lätt överklocka i CCC>overdrive.

men där finns ju oxå maxgränsen på tex. 875 core,, jag vill gå mycket högre

(kör redan 875 och kortet svettas inte ens)

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

men där finns ju oxå maxgränsen på tex. 875 core,, jag vill gå mycket högre

(kör redan 875 och kortet svettas inte ens)

1. Vad har du för kort?
2. Om du tänker öka spänningen på kortet så förstår jag varför du vill ha afterburner, om inte så fungerar CCC lika bra, om inte bättre.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

1. Vad har du för kort?
2. Om du tänker öka spänningen på kortet så förstår jag varför du vill ha afterburner, om inte så fungerar CCC lika bra, om inte bättre.

2 st XFX 6850

jo, behöver ju så småningom pilla på volten, men om inte afterburner funkar med core klockning så är de ju meningslöst!

FInns inga andra som täcker både volt och core/minne?

ccc är ju bra o smidigt, men redan nått maxgränsen i det!

Permalänk
Skrivet av Michelangelo:

2 st XFX 6850

jo, behöver ju så småningom pilla på volten, men om inte afterburner funkar med core klockning så är de ju meningslöst!

FInns inga andra som täcker både volt och core/minne?

ccc är ju bra o smidigt, men redan nått maxgränsen i det!

Jo det finns andra program, även om jag inte kommer på dessa på rak arm då afterburner är det bästa för det ändamålet. Sen tvivlar jag på att korten är stabila på maxgränsen i CCC, normalt brukar dom kurka ur innan man når den pga svält.

Permalänk

Kommer du på vilka program så skriv gärna, vad gäller stabiliteten på korten så klarar dom i 875/1200 stabilt flera rundor både furmark, 3Dmark11 och minst en timmes spelande osv.

Permalänk

drog hem rivatuner som tex afterburner ska vara baserat på, blir ganska förvånad när jag inte lyckas hitta överklocknings knappar där?!! eller är jag blind?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

drog hem rivatuner som tex afterburner ska vara baserat på, blir ganska förvånad när jag inte lyckas hitta överklocknings knappar där?!! eller är jag blind?

Då RT inte är uppdaterad så funkar denna inte med senare drivrutiner. Det är därför du inte hittar några inställningar

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Då RT inte är uppdaterad så funkar denna inte med senare drivrutiner. Det är därför du inte hittar några inställningar

Ok, vilka fler alternativ finns det då för mig när dessa 2 går bort?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

2 st XFX 6850

jo, behöver ju så småningom pilla på volten, men om inte afterburner funkar med core klockning så är de ju meningslöst!

Varför har du inte pillat på spänningen? Det kan ju vara därför de inte kommer högre med AB?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

Varför har du inte pillat på spänningen? Det kan ju vara därför de inte kommer högre med AB?!

om du hade läst problembeskrivningarna så är det inte det detta handlar om utan att ab kraschar vid minst oc default 775... klock 776=krasch om jag tar bort 875 begränsningen, vilket är vad jag vill göra för 875 är ruskigt stabilt utan att ens pilla på volten..

Är du med?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

om du hade läst problembeskrivningarna så är det inte det detta handlar om utan att ab kraschar vid minst oc default 775... klock 776=krasch om jag tar bort 875 begränsningen, vilket är vad jag vill göra för 875 är ruskigt stabilt utan att ens pilla på volten..

Är du med?

Jo jag fattar, men vad du inte förklarat är just den fråga jag skrev. Det blir alltså ingen skillnad med mer kräm?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

nope prg kraschar ändå, och ganska onödigt att skruva upp volten när kortet inte tycks behöva de <875

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Michelangelo:

nope prg kraschar ändå, och ganska onödigt att skruva upp volten när kortet inte tycks behöva de <875

En ominstallation och ompatchning av AB funkar inte heller?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Jalle64:

En ominstallation och ompatchning av AB funkar inte heller?

Nope, eller nja! allt funkar fint tills jag vill "låsa upp" mer klock med raden man klistrar in i cfg filen!

Permalänk
Medlem

"Asus Smartdoctor", "AMD GPU Tool" och "Sapphire TriXX" har bl a inställningar för att klocka & ändra volt. AMD GPU Tool ska väl fungera till alla ATI-kort och tar bort klockbegränsningar så du kan ju testa det först?

Permalänk

vilken är den senaste versioner av amd gpu tool? har problem att hitta den.. (finns många olika revisioner)

Sapphire triXX installerade jag.. samma fel som AB. räcker jag går från default 775 till 776 så kraschar hela burken (allt fastnar direkt vid apply)

Permalänk
Medlem

Nog ditt kort, drivrutinerna eller moderkortet som är problemet då. Tvekar på att det helt plötsligt kommer funka i bara ett speciellt program. Jag vet inte vilken version som är det senaste (google?). Jag har 0.9.8 installerad.

Permalänk

det hela är ganska märkligt då det fungerar i ccc o lajja runt hur somhelst...