Emachines e525 Låst operativsystem

Permalänk

Emachines e525 Låst operativsystem

Min systerson har en e525 som hans storebror varit och lagt in en Pirate bay variant av Win 7 på. När man startar datorn får man en blank skärm med "This windows is not genuine" i ena hörnet, dessutom verkar den ha fastnat i nåt slags energisparläge för det går inte att få den att starta om. Jag har provat med CTRL-ALT- DEL utan resultat, om jag trycker på On-knappen så ser det ut som om den stänger ner sig men det går att väcka den med ett knapptryck på tangentbordet. Jag har en äkta kopia av Win XP från min gamla dator som jag tänkte lägga in men hur i herrans namn skall jag lyckas med det? Jag har väldigt liten erfarenhet av bärbara så alla tips mottages tacksamt.

Visa signatur

Intel Core i7-4770
ASUS Strix GTX 970 OC Edition
16 Gb Ram
Win 7 Home Premium 64-bit

Permalänk

Den säger att "Windows is not genuine" för att den upptäcker att det är en piratkopia. tanka hem en annan och försök igen (koppla HDD:n till en annan dator och formatera om den :S)

Visa signatur

i7 8700K | 32 GB DDR4-3200 | Aorus Z390 Pro ITX | RTX 3080 FE
Corsair SF600 | Louqe Ghost S1 Arctic | Loctua

MacBook Pro 14", basmodell

Permalänk
Medlem

Prova att håll in ON-knappen, då borde den stängas av.
Sen är installationen i princip som på en stationär dator.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: ASUS TUF Gaming B650M-Plus RAM: Kingston Fury Beast 6000MHz 64GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Prova att håll in ON-knappen, då borde den stängas av.
Sen är installationen i princip som på en stationär dator.

Hålla in knappen gjorde susen. Tack så mycket för hjälpen.

Visa signatur

Intel Core i7-4770
ASUS Strix GTX 970 OC Edition
16 Gb Ram
Win 7 Home Premium 64-bit