Problem med Silverstone Sugo SG05

Permalänk
Medlem

Problem med Silverstone Sugo SG05

Jag har nyligen köpt ett Silverstone Sugo SG05 chassi och har märkt att färgen är väldigt konstig, den är "knottrig" eller bubblig. Nästan som om man applicerat för mycket färg.

Jag undrar nu om någon vet om det verkligen är meningen att färgen ska vara så pass dålig? Då jag trodde att Silverstone var en kvalités tillverkare. Jag bifogar en bild. Det är tydligt synligt både för ögon och kamera.

På bilden är då ena sidan av chassit. Alla sidor förutom fram och bak har färgen så här.

Permalänk
Medlem

Mitt SG05 har samma "problem" dock tror jag det är meningen att det ska vara så eftersom det inte repas lika lätt.

Mig stör det inte så mycket då jag ställde in den i ett hörn och kör den som router. Men skulle tippa på att det bästa är att maila silverstone själva, skicka med bilden och fråga vilket görs ganska lätt på deras egna sida. ( http://www.silverstonetek.com/contactus.php?area= )

Permalänk
Medlem
Skrivet av muut:

Mitt SG05 har samma "problem" dock tror jag det är meningen att det ska vara så eftersom det inte repas lika lätt.

Mig stör det inte så mycket då jag ställde in den i ett hörn och kör den som router. Men skulle tippa på att det bästa är att maila silverstone själva, skicka med bilden och fråga vilket görs ganska lätt på deras egna sida. ( http://www.silverstonetek.com/contactus.php?area= )

Har du verkligen detta problem också? Verkligen dåligt av Silverstone isåfall. Det ser verkligen hemskt ut. Jag kontaktade dom nu i alla fall, får väl se vad dom svarar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Har du verkligen detta problem också? Verkligen dåligt av Silverstone isåfall. Det ser verkligen hemskt ut. Jag kontaktade dom nu i alla fall, får väl se vad dom svarar.

Ja de har jag, men tänker inte på det så mycket eftersom den står undanstoppad bakom ett Coolermaster Stacker 832 Hade jag haft en bättre kamera så hade jag kunnat ta en bild jag med.

Permalänk

ska väll vara så?, även chasin i 2k+ klassen serju ut så

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalle@anka:

ska väll vara så?, även chasin i 2k+ klassen serju ut så

Jag har aldrig i hela mitt liv sett ett chassi med så pass dålig färg som det här. Det ser värre ut i verkligheten också jämfört mot fotot.

Permalänk

ok, i princip alla svarta chasin jag sett ser ut så, haf x, r3, p182 o mit billiga jag har nu har haft knotrig färg, precis som på din bild, hade nåt chasi som var blankt istälet för matt o det såg inte ut så

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ska vara så. Strukturfärg. Har förekommit på chassin i årtionden. Döljer fläckar och ger liv åt ytan. Vill man ha fingeravtrycksfläckad pianolack får man välja annat chassi.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Näää, det där ser väl alldeles för bubbligt ut för att verka normalt? Speciellt om det ser värre ut i verkligheten än fotot!

Se den här bilden tex:
http://www.flickr.com/photos/zedriq/3336551506/sizes/l/in/pho...
... den har väl inte samma "bubblor"?
Viss knottertextur är en sak, men bubblorna är en annan.

Låter som något som man borde kunna få genom en RMA på, om du tycker det är värt besväret.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Ska vara så. Strukturfärg. Har förekommit på chassin i årtionden. Döljer fläckar och ger liv åt ytan. Vill man ha fingeravtrycksfläckad pianolack får man välja annat chassi.

Strukturfärg är det absolut inte. Tex insidan har samma färg men utan "stänket" av annan färg. Det ser ut precis som om någon stänkt droppar av färg på den.

Jag har dessutom fått svar från Silverstone som säger att detta tydligen är ett fel med chassit. Och att jag bör RMAa den.
Dock säger Inet att den ska vara så här? Lite konstigt tycker jag.

Permalänk
Medlem

köpte ett lika dant från inet och gissa vad mitt har exakt lika dana bubblor

Visa signatur

"Med datorer kan man lösa problem
man inte hade tidigare" anonym

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

köpte ett lika dant från inet och gissa vad mitt har exakt lika dana bubblor

Det tycker jag verkligen är konstigt, då Silverstone har sagt att det är ett fel. Kanske har Inet mottagit en hel leverans med felaktiga chassin?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QwQ:

köpte ett lika dant från inet och gissa vad mitt har exakt lika dana bubblor

Nu har Inet sagt att det tydligen är detta fel på flera av deras chassin. Jag ska skicka in mitt, och du kan säkert det också om du skulle vilja det.