XBCM Hittar ej min dator i nätverket?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

XBCM Hittar ej min dator i nätverket?

Tja!

Installerade igår xbmc och måste säga att det funkar väldigt bra förutom att den inte kan hitta min andra dator på nätverket som har alla mina filmer etc. Det funkade en stund igår men nu idag när jag ska försöka få fram datorn så hittar den inte? :S vad ska man göra?

| Asus Maximus Gene-Z | Intel Core i7 2600k @ 4.6Ghz | 16Gb Corsair XMS3 | Palit GTX 1080 8Gb Jetstream | 1x Samsung Evo 250Gb SSD 1x 2TB WD Red | NZXT Hale90 750w | Fractal Design Define Mini |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

ingen som vet? :/

| Asus Maximus Gene-Z | Intel Core i7 2600k @ 4.6Ghz | 16Gb Corsair XMS3 | Palit GTX 1080 8Gb Jetstream | 1x Samsung Evo 250Gb SSD 1x 2TB WD Red | NZXT Hale90 750w | Fractal Design Define Mini |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

XBMC på Linux eller windows?
Kan du hitta din andar dator om du går via operativsystemet istället?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

På windows. Ja om jag går via OS så funkar det precis som vanligt i nätverket, bara i XBMC så det nu magiskt slutat att funka. Har nu även formaterat datorn samt installerat om.. samma skit nu med.. Den kan inte hitta :/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Hittar den inga filer eller inte sökvägen?
Prövat att mappa upp nätverkssökvägen till en enhetsbokstav.

Kan det vara så att den hittade DLNA-utdelning på den andra som var igång för att du just vid det tillfället hade Windows Media Player igång eller liknande? Har inte alls satt mig in i hur det fungerar.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006
Skrivet av NeZo:

På windows. Ja om jag går via OS så funkar det precis som vanligt i nätverket, bara i XBMC så det nu magiskt slutat att funka. Har nu även formaterat datorn samt installerat om.. samma skit nu med.. Den kan inte hitta :/

Vilka widows är det? på windows 7 så kan man behöva aktivera gäst kontot sant ge det behörigheter att komma åt utdelade resurser.

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Harmånger
Registrerad
Jan 2004

Lägg till mappen/hddn som nätverksenhet sen lägger du till den "hddn" som blir i xbmc så funkar det nog fint sen

8086K | 32GB DDR4 | 1.5 TB SSD | EVGA T2 1000W | Nvidia 1080Ti