Permalänk
Medlem

Har en liten hacking fråga

Jag tänkte köpa denna produkt http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=660475
kan man byta ut texten tror ni

Permalänk
Medlem

palla det där...

och borde inte den här tråden ligga på programmering med tanke på att det är mjukvara din fråga handlar om och inte hårdvara?

Permalänk
Medlem

Lite fail rubrik också, var är moderatorerna när de för en gång skull behövs.

Permalänk
Medlem

det jag menade med rubriken är att man inte kan byta ut texten så det är väll lite hacking. Men jag vill byta ut den

Permalänk
Medlem

att tangentbordet helt plötsligt skriver ut fraser i stil med "I am watching you".
I stil med låter ju som man kan byta ut det? Är säkert bara någon config fil du kan ändra texten i. Så är nog inget svårt, bara öppna upp usb minnet och titta. Men detta lär ju bara funka för dem som har datorn under bordet långt in så man inte ser att någon tryckt in ett usb minne.

Permalänk

Skulle inte rekommendera denna, du skulle nog lätt kunna stänga av det med tskmg

Permalänk
Medlem

Den fungerar antagligen på samma sätt som denna:
http://hackaday.com/2011/05/04/usb-keyboard-prankster/

Operativsystemet ser det i såfall alltså som ett extra tangentbord som är inkopplat. För att komma åt koden/minnet så behöver du isåfall en programmerare (om det ens är ett programmerbart chip).

Troligtvis är det rent av enklare att bygga om den enligt länken ovan så kan man få den att göra som man vill. Jag blir dock lite sugen på att köpa en bara för att kolla vad den innehåller, 25:- är ju ändå inte så mycket.

Edit: Speciellt med tanke på att man ställer in den med knappar och en ratt på sidan så tror jag inte du kan ändra något ifrån datorn.

Permalänk
Skrivet av poskitosker:

palla det där...

och borde inte den här tråden ligga på programmering med tanke på att det är mjukvara din fråga handlar om och inte hårdvara?

Skrivet av ClockArt:

Lite fail rubrik också, var är moderatorerna när de för en gång skull behövs.

Skrivet av napnapnap1:

Jag tänkte köpa denna produkt http://teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=660475
kan man byta ut texten tror ni

Skrivet av eliasbajen:

Skulle inte rekommendera denna, du skulle nog lätt kunna stänga av det med tskmg

Hatar att termen "hacka", "hacking" används på fel sätt. Termen vi söker är väl modifiera snarare. Läs om att hacka innan ni använder termen så som ni gör. Det är dataintrång och kan misstolkas väldigt mycket på det forumet vi är på då det är emot svensk lag, bör ha blivit ändrad av administratör men troligen har ingen blivit kontaktad.

Programmeringsmässigt är detta inte så stor deal. En osynlig applikation kör i bakgrunden som med jämna mellanrum skickar en slumpad metod via sin main metod. Att skifta caps-lock är bara att växla programmeringsmässigt, hade varit bättre om dom sålde den som skiva och som aktiverar en process -.-''

Sant, denna tråden bör ligga i Programmering och inte här, för att dom ska byta texten på rubriken måste ni skicka PM till administratörerna alt. ett mail (rekommenderar PM), stänga av via aktivitetshanteraren är väl inte det första en okunnig omedveten skulle göra, snarare leta efter virus eller överväga en service på operativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Hatar att termen "hacka", "hacking" används på fel sätt. Termen vi söker är väl modifiera snarare. Läs om att hacka innan ni använder termen så som ni gör. Det är dataintrång och kan misstolkas väldigt mycket på det forumet vi är på då det är emot svensk lag, bör ha blivit ändrad av administratör men troligen har ingen blivit kontaktad.

Programmeringsmässigt är detta inte så stor deal. En osynlig applikation kör i bakgrunden som med jämna mellanrum skickar en slumpad metod via sin main metod. Att skifta caps-lock är bara att växla programmeringsmässigt, hade varit bättre om dom sålde den som skiva och som aktiverar en process -.-''

Sant, denna tråden bör ligga i Programmering och inte här, för att dom ska byta texten på rubriken måste ni skicka PM till administratörerna alt. ett mail (rekommenderar PM), stänga av via aktivitetshanteraren är väl inte det första en okunnig omedveten skulle göra, snarare leta efter virus eller överväga en service på operativet.

Fast hacking behöver ju inte vara dataintrång. Att vara en hacker kan också menas att man är otroligt begåvad inom något datorämne, tex programmering. Att hacka något är heller inte möjligtvis att göra dataintrång fast oftast syftar man ju på detta. Hackers skall ej heller förknippas med crackers, fast det vet du ju redan

Permalänk
Medlem

Jag är bara 12 år och är dåliga på att skriva så bryr inte om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbzor:

Fast hacking behöver ju inte vara dataintrång. Att vara en hacker kan också menas att man är otroligt begåvad inom något datorämne, tex programmering.

Fel, om man är skicklig i något datorämne blir man inte en "hacker", man blir "datorkunnig"

Permalänk
Skrivet av poskitosker:

Fel, om man är skicklig i något datorämne blir man inte en "hacker", man blir "datorkunnig"

Korrekt. Det är faktiskt en stor skillnad.

Skrivet av robbzor:

Fast hacking behöver ju inte vara dataintrång. Att vara en hacker kan också menas att man är otroligt begåvad inom något datorämne, tex programmering. Att hacka något är heller inte möjligtvis att göra dataintrång fast oftast syftar man ju på detta. Hackers skall ej heller förknippas med crackers, fast det vet du ju redan

Termen "Hackare", "Hacking", "hacker", "hacka" + samtliga tidsformer hänvisar till en person som gör dataintrång med syftet att veta allt och få full förståelse av tekniska system. Hacker är inte samma som "cracker".. crackers är dom som tar sig förbi eller testar datorsäkerheter och därför kan en cracker vara en hacker men blanda inte ihop begreppen.

Samma sak som det är skillnad på att diskutera modifiering av teknologiska apparater än att säga "jag har en hacking fråga", detta väcker frågor som regelbrott mot § 8(?). Säger inte att du genomfört ett regelbrott men hänvisar snarare dig till att tänka på vad du skriver

Nu besvarar jag den fråga du ställde: Nej, det kan man inte. Då hade det stått i produktbeskrivningen. Föreslår att du börjar med programmering om du är intresserad av det.