Tre av tio svenskar shoppar på internet varje månad

Permalänk
Melding Plague

Tre av tio svenskar shoppar på internet varje månad

Med hög bredbandspenetration och en mogen e-handelsbransch fortsätter distanshandeln att växa. Nu shoppar tre av tio svenskar på nätet varje månad, men bäst i norden är danskarna.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

shoppar konstant!

Permalänk
Medlem

När jag kan, arbetslös för stunden, då blir det svårt o handla något

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Corsair RM650X v2 | MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI | AMD 5800X3D | RTX 3070 | 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Få snart inte plats med mer hemma, handlar kläder och de mesta som går på elektricitet från nätet både från sverige och utlandet.

Permalänk
Medlem

Har handlat på nätet som fan dom senaste åren. Men nu har ju Posten klappat igen min paketutlämningen på Tobaksaffären. Så det kommer nog att bli mindre nätköp i framtiden. Inga tunga grejor i varje fall. Billös som man är.

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk

eftersom pengar inte utgör en trång sektor så handlas det hej vilt över nätet för min del.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Nätet är bäst, hittar så mycket roligt där

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Har varit flitigt med att beställa från nätet, men nu när man är arbetslös är det tvärtom.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

När jag handlar så är det över nätet för det mesta. dels för att det är billigare, dels för att det finns ingen större datoraffär här innom 4 mil. Dock är det alltid ont om pengar om man har ett intresse för datorer och går i ett gymnasium på samma gång!

Bara synd att det inte är lättare att titta datorskärmar och liknande om man ska köpa en sådan...

Tillägg av en del saker
Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Hade handlat oftare om jag hade mer pengar <3

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Tror det har att göra med fraktavgiften att göra. I Danmark är det väldigt billig frakt och inte förrän 2-3 år sedan så har det blivit billigare i Sverige nu när Posten fått ordentlig konkurrens. Så Sverige ligger nog på en uppgång när det gäller E-handel. Finland ligger sist men det kommer väl så småningom. Schenker Privpak håller på att utvecklas där och skapa ombudsnät osv.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

När jag handlar så är det över nätet för det mesta. Dock är det alltid ont om pengar om man har ett intresse för datorer och går i ett gymnasium på samma gång!

Absolut! man ser nåt man vill ha minst varannan dag men får strunta i det :/

i övrigt kan väll statestiken översättas till att alla handlar var tredje månad. MEN om det var en internet undersökning så stämmer den nog inget vidare.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Handlar det mesta inom data genom internet.
Har handlat från Usa , Frankrike,Belgien, Australien mm

Permalänk
Kryssmästare

bredbandspenetration... Wait a minute...

Visa signatur

Dator: Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: Asus P8P67-pro CPU: Core I7 2600K (Kyld av Corsair H100) Minnen: Corsair veng. 8GB PSU: Corsair AX850 GPU: 2st XFX HD6950 1GB (non-reference.)

Permalänk
Medlem

Allt jag kan och har gjort så i flera år.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Orka gå till en fysisk butik där dom har sämre utbud och högre priser (oftast)...

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

vadå en gång i månad jag lägger ju minst en i veckan på nån teknikpryl eller annat hobbyrelaterat!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag älskade för några år sedan att gå omkring i elektronikaffärer. Nu för tiden händer det aldrig, man kan köpa saker på nätet och man slipper påflugna försäljare. Betalningssätten blir ju bättre och säkrare. Beställt saker från världen runt. Gött att man tom slipper köpa kläder i fysiska affärer med påflugna försäljare. Men det är ju jag, tror fortfarande att många uppskattar att springa omkring i affärer och trängas med massa människor för att köpa halvdyra saker som verkar vara billiga för att sedan lämnade tillbaka de för man köpt de i all hast.

Har nog mer pengar kontant än på kontot vilket är ett tecken på vart man handlar.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem

Handlar ofta via internet, mycket ifrån Kina då frakten är gratis därifrån. Är jag sugen på något dyrare (mobiltelefon, klocka osv.) så brukar jag kika i fysiska butiker först för att se vad som passar mig för att sedan beställa det via internet. Om inte butiken i fråga har produkten för rimligt pris vill säga. Här har faktiskt Elgiganten kommit högt upp i min lista, de har blivit mycket bättre och billigare med åren tycker jag.

Sen har jag även Inet inom vettigt bussavstånd (<20 min) så datorprylar och datorer köper jag ibland i fysisk butik.

Permalänk
Medlem

Skulle behövts en "Minst e gång i kvartalet" som alternativ av röstning.

När det gäller datordelar och annan elektronik så gäller det i princip endast köp över internet för mig.

Permalänk
Medlem

Handlar i princip allt över nätet, förutom kläder och mat.

Permalänk
Medlem

Handlar film i stort sett varje vecka från nätet. Fördelen med att köpa i fysisk butik är ju dock att man kan kolla produkten innan så man slipper trasiga fodral...

Permalänk
Medlem

saknar några svars allternaytiv typ varanan månad eller var tredje vilket skulle stämma rätt bra för mig
går ca 2-3 månader mellan varje gång jag beställer något över nätet men oftast så beställer man flera saker på engång

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Discokungen

Det måste vara för att det är fredag men "bredbandspenetration"? Hahaha!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Jag handlar nästan allt på nätet! Dvs, kläder, datordelar, m.m.!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem

Jag kör med burst fire. Beställer först sparsamt bara den varan jag verkligen vill ha, när den kommit hem så blir jag så glad att jag lägger 2-3 beställningar till på de sakerna jag typ vill ha men inte riktigt behöver.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem

Köper det mesta via Internet, datordelar, bildelar, allmäna tekniksaker och i genomsnitt blir det nog en gång i månaden eller kanske en gång på två mån. Men inte mat eller kläder, senaste gången jag handlade kläder var nog ett eller ett par år sen dock.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem

onlinepizza.nu någon?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Senaste från Inet.
Handlar från flera webbaffärer.
Som någon skrev tidigare, det är skönt att slippa att stå i kö + att man har bättre vilkor!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av boris_vodka:

onlinepizza.nu någon?

Kan bara hålla med! Världens bästa sida...