Fredagspanelen 12: Intel trigate, nästa generations SSD-enheter och 80 Plus

Permalänk

Saknar stenväggen :'(
men kan inte dra ner på betyget för det..
5/5 Underhållande

Permalänk
Medlem

80+ og guld (90 )

der vel også det tænke på at guld bruger lidt mere end 10 % mindre strøm end et 80+ aggregat og det betyder at man spare 10 % på Elregningen.eks ved 80+ forbrug ved 100 watt giver ca 90 watt for et guld certificeret.
Synes at det er et super program i laver og kunne godt tænke mig at få bekræftet om min egen test af fujitsu
27" SL27T-1 LED kun bruger 17 watt med følgende indstillinger lys 50 kontrast 38 sort niveau 33
farve 70 70 70 (rgb ) ved almindelig brug jeg har brugt en måler ved strømstikket der skulle være med 0,1 % nøjagtighed .

Jeg er fra Danmark og vi har ikke nogle sider her der er lige så hurtige med nyheder som i er , selv Norges hardware side er langt bagefter jer hilsen Preben H P

PS held og lykke med jeres nye sted , synes i skulle prøve på at få nogle flere sponsor kroner fra de forskellige producenter og lave en væg som den i har i dette fredags panel som baggrund hvor de kunne betale jer for at have deres kartoner bagved som reklame og måske så få nye ting til test hurtigere .

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Nästa gång vill jag se en tour av nya stället.

Dom kanske vill flytta in och fixa allt innan dom visar oss stället du vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Nästa gång vill jag se en tour av nya stället.

Skrivet av Blåmussla:

Thumbs up to that!

Skrivet av syntaxVI:

Är det bara jag som är lite nyfiken på hur nya stället ser ut?

Eller hur? Jag som hoppades sa innerligt att dom skulle ge en tour med en gang Nu maste dom val mer eller mindre gora det nasta gang

Permalänk
Medlem

Förutom at ni lämnar oss en bra fredagspanel där ni låter det vara uppenbart at ni köper kläder i samma affär, så ser vi gärna en omvisnig i nya fina fönsterbestyckade lyan på samma sätt som ni avslutade förra avsnittet i eran gamla dungeon. Samma tid samma kanal nästa fredag förmodar jag *lol*
Tack för en trevlig stund där ni fyller våra geekhjärnor med ännu mer vetande som vi älskar att höra och läsa om och tackar ännu mer för att ni glömde veckans skit

Permalänk
Medlem

Susano'o?

Känns lite från Naruto (Sasuke's Ninjutsu..)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Ja obviously men köper jag en SSD ska den vara till för mer än OS, onödigt, köper jag SSD ska det vara typ 2st Vertex 3 Series i Raid 0 med en läs och skrivhastighet på 1000MB/s och 300GB pariton (2st 160GB), så jag kan frapsa osv, få plats med alla spel, program

partionera en SSD ? Partionera är så 90tal! Desto större enheter desto bättre! Inte tvärt om!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Susano'o?

Känns lite från Naruto (Sasuke's Ninjutsu..)

http://en.wikipedia.org/wiki/Susanoo

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuinnoX:

Susano'o?

Känns lite från Naruto (Sasuke's Ninjutsu..)

Tre ord man förstod = 50% = Ett gott skratt

Visa signatur

Skriver som alla andra: Citera för att få min uppmärksamhet!

Permalänk

Inget passar bättre på Fredagen än en rejäl grogg och Fredagspanelen man riktigt längtar till den varannan vecka.

Permalänk
Medlem

Hehe nu blev det lite fel va? What goes around comes around heter det väl?

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem
Skrivet av moire:

partionera en SSD ? Partionera är så 90tal! Desto större enheter desto bättre! Inte tvärt om!

Partionen blir ju i detta fall DUBBELT så stor då du partionerar 2 till 1.....

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Partionen blir ju i detta fall DUBBELT så stor då du partionerar 2 till 1.....

Rent allmänt syftar partionera på att dela upp en enhet i flera delar. Det gjorde man förr i tiden för att ha små partitioner som man kunde skriva tempfiler och annat till, och för att snabba på defragmenteringen.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Trevligt som alltid... Kan jag gå och lägg mig nöjd idag.

Permalänk
Medlem

såg ett asus kort med ett pci kort för thunderbolt

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_II...

Visa signatur

KTH student, programmerare, arch användare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av heniv181:

Trevligt avsnitt, men skjortorna var ingen höjdare. Mycket udda effekt =D

Det kallas moiré och är grymt störande. Fredagspanelen: Vill vill ha blommiga skjortor nästa gång!

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xobust:

såg ett asus kort med ett pci kort för thunderbolt

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_II...

Det är bara namnet som är lika; Asus bestämde det antagligen innan Thunderbolt lanserades (före lanseringen hette det Light Peak).

Sök på "ROG ThunderBolt LAN/Audio Combo" på sidan och läs infon där så ser du vad det är för nåt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

Första intrycket på eran nya lokal är just i fredagspanel-vy: Trist

De va mer klass i eran andra lokal att se eran fina (gjutna ?) sten-bakgrund.. hoppas slippa se på tråkiga hyllor med datorkartonger i fortsättningen.

Utöver de trevligt att lyssna på vad ni har att säga !

Permalänk

Trevligt som vanligt! Enda jag noterade i veckans avsnitt, var att ni pratade lite väl mycket i munnen på varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av heniv181:

Trevligt avsnitt, men skjortorna var ingen höjdare. Mycket udda effekt =D

Håller med dig, Jonas skjorta var lite jobbig när han rörde på sig.

Satt och väntade på rundturen i den nya lokalen och sen så skjuter ni upp den aja det är bara att vänta

Permalänk
Medlem

Trevligt som vanligt!

Saknar dock gamla väggen. Hoppas nya hörnan blir trevlig.

Se även till att ge en tur i nya lokalerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det kallas moiré och är grymt störande. Fredagspanelen: Vill vill ha blommiga skjortor nästa gång!

Instämmer, blir som dålig 3d.
Mera blommor i fredagspanelen

Permalänk

Haha 32.23- 32.24

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB

Permalänk
Skrivet av Spaderkung:

Haha 32.23- 32.24

Tankeverksamhet på hög nivå hahhaha.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Skrivet av KalleKulspruta:

Nästa gång vill jag se en tour av nya stället.

+1

roligare att se stället lite tidigare än precis innan de flyttar till nästa ställe

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk

De sa ju i slutet av panelen att de skulle sitta på ett "mysigare" ställe nästa gång.

Kanske kan får att GX460 riktigt billigt snart då till SLI.

Permalänk
Medlem

Ett kanonbra och intressant avsnitt av fredagspanelen!

Permalänk
Medlem

Lika bra som alltid när det gäller fredagspanalen

Permalänk

Tack för ännu ett fantastiskt avsnitt! Detta trots det tighta schemat med flytt o grejer.. Ni vet hur man tar hand om sina läsare/tittare Keep it up!

Permalänk
Medlem

Jag kör fortfarande på ett 3-4 år gammalt VX550. Blir nog inget nytt vid nästa inköp heller (chassi, ny SSD). Ser fram emot recension av Sliencio då H2 och R3 båda har sina små nackdelar. Däremot är jag lite osäker på Cooler Master då mitt Cosmos 1000 låter för mycket och kyler för dåligt, men det kanske också beror på annat som gamla fläktar.