Sarbertooth x58 problem (troligtvis)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Simrishamn
Registrerad
Okt 2010

Sarbertooth x58 problem (troligtvis)

Byggde en dator åt brorn min och efter en dag av gaming så låste sig datorn och nu när man startar den så bootar den inte överhuvud target. ingen bild, ingen ström till usb tangentbord/mus.
Vad jag noterade var att MemOK LED'n på moderkortet lyser vilken jag inte tror den ska göra, det är inget jag noterade efter bygget att den lös iallafall.

några ideer?

CPU:i7 930 4.4Ghz(1.3325 Vcore BIOS)|Mobo:Evga classified 4-way|Ram: 6GB Corsair Dominator|GPU:To be continued|PSU:Corsair hx1000W|Case:Xigmatek Elysium |HDD's:128Gb SSD + 1Tb storage|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Läs i moderkortsmanualen vad lampan egentligen betyder, och om den ska lysa eller inte.

Ifall ni har en annan stationär dator till hands så kan ni ju montera in de övriga komponenterna där för att kolla ifall det verkligen är moderkortet som spökar.

Visar det sig att där är moderkortet, så är det ju bara skicka in det till affären ni köpte det ifrån, och få ut ett nytt på garantin.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.