Klättring i mast/torn film (inget för höjdrädda)

Permalänk
Musikälskare

Klättring i mast/torn film (inget för höjdrädda)

Såg precis denna, helt galet

Hade aldrig kunnat jobbat som det

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Såg den för något år sedan. dock blev den borttagen rätt snabbt
De är ju rätt orädda jävlar
Finns ju ett par härliga lirare i ryssland som klättrar upp i något högt torn dessutom.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

Såg den också för inte så länge sen, gäller att vara ganska mentalt stabil där när man klättrar utan lina. Det är ju faktiskt ingen skillnad för överlevnad om man faller från 100 m eller 300 m, man dör lika mycket

Permalänk
Medlem

va otroligt jobbigt med dom där stegarna på slutet som såg hemskt klena ut att klättra på. tänk att ha det där som jobb, usch men man kanske vänjer sig?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Denna tycker jag nästan är värre:

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Haha fyfan fick en konstig känsla i magen då jag hatar höjder nu när jag spanade filmen Dom borde köra med fallskärm på ryggen så kan dom bara hoppa ner sen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Haha fyfan fick en konstig känsla i magen då jag hatar höjder nu när jag spanade filmen Dom borde köra med fallskärm på ryggen så kan dom bara hoppa ner sen

Haha, det pirrade lite i fötterna på mig:) Angående fallskärmen tänkte jag precis samma sak, varför har de inte en sådan? Blir det för tungt att bära med sig upp?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Haha, det pirrade lite i fötterna på mig:) Angående fallskärmen tänkte jag precis samma sak, varför har de inte en sådan? Blir det för tungt att bära med sig upp?

Tungt nej, hur tror du annars BASE hopparna gör för att hoppa från antenner?

Men som svar på din fråga så är det lite mer än att bara hoppa.
Sporthoppning (från flygplan) är inte en sport för alla, skulle vilja säga en sport för få.
BASE är för ännu färre.

Sen har de verktyg också med sig, något som inte är lämpligt i frifall

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Haha, det pirrade lite i fötterna på mig:) Angående fallskärmen tänkte jag precis samma sak, varför har de inte en sådan? Blir det för tungt att bära med sig upp?

Skrivet av Agonotheta:

Tungt nej, hur tror du annars BASE hopparna gör för att hoppa från antenner?

Men som svar på din fråga så är det lite mer än att bara hoppa.
Sporthoppning (från flygplan) är inte en sport för alla, skulle vilja säga en sport för få.
BASE är för ännu färre.

Sen har de verktyg också med sig, något som inte är lämpligt i frifall

Haha men fatta, borde vara varje basejumpares våta dröm att få jobba i ett sånt torn har inte fått fram någon vikt på fallskärm men dom lär väga en del, dom ska ju tåla att vecklas ut ett par gånger med en person som faller i flera km/h mot marken så jag skulle tippa att en bag säkert väger en 20kg.,

Permalänk
Medlem

Min Apex DP med höftringar och en FLiK 266 med 4 Vtec väger 6,7 kg (vill jag minnas, har den opackad just nu så kan inte kolla)

Min sportutrustning, en Javelin med en sportskärm och en reserv väger 8,8 kg.

Permalänk
Medlem

Har jobbat i mast i 5år, som nån undra så ja man vänjer sig Var lite jobbigt i början dock. Man vänjer sig vid höjden men pirret när man trampar fel, friklättrar osv finns kvar och lite av grejen att det är roligt I Sverige har vi "bara" 320m höga master som max, medans i USA finns det upp till 600m. Dock känns det inge högre över 200m då man ser träden rakt ovanifrån.

Permalänk
Medlem

Hur hittar man sånna roliga jobb?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Tungt nej, hur tror du annars BASE hopparna gör för att hoppa från antenner?

Ingen aning, därav frågetecknet. Visste förövrigt inte ens att det finns något som kallas för BASE hoppare.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Agonotheta:

Min Apex DP med höftringar och en FLiK 266 med 4 Vtec väger 6,7 kg (vill jag minnas, har den opackad just nu så kan inte kolla)

Min sportutrustning, en Javelin med en sportskärm och en reserv väger 8,8 kg.

Vill minnas att elevriggarna vägde 14-15kg när jag hoppade men dom är väl något större än dina riggar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agonotheta:

Hur hittar man sånna roliga jobb?

Jag arbetade som teletekniker, dvs felsökning, service och nybyggnationer av teleutrustningen som sitter i masterna. Det är rätt kul man åker runt mycket, nya städer varje vecka, fritt, spännande ibland. Men när det är 5 plusgrader och spöregn, -25 och snålblåst eller rent av storm är det mindre kul, vet inte hur många gånger jag stått dyngsur i mörkret och tokjobbat bara för att hinna med det jag måste.

Men det finns även firmor som håller på med resning eller renovering av master.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Vill minnas att elevriggarna vägde 14-15kg när jag hoppade men dom är väl något större än dina riggar?

Jag har väl ändå vad som räknas som stora skärmar i sporthoppning, men de är ändå ca hälften av vad en elevutrustning är i storlek.

Men BASEskärmen är 266 sqf, vilket är vad många elever hoppar med.
Skillnaden är att man har bara en skärm tillskillnad mot sport-elevutrustningar som har en reserv.

@Kapten, låter som ett stundtals roligt jobb, men när man inser att det är ett året runt arbete känns det genast mindre lockande