Permalänk
Medlem

*bort* = det nya sptofiy?

Tjenare, jag heter Tim och har jobbat ganska mycket på mitt program som jag ännu inte hittat något namn på. Jag har nu temporärt döpt det till *bort*, detta program kommer i slutet att ha samma funktioner som sptofiy men bättre, t.ex så kommer du att kunna ha youtube länkar i din spelista, du kommer också kunna ha vänn OSV som på sptofiy. Frågan är bara om det är eftertraktat? Flera stycken i min kalls andvänder det och det skulle vara kul om flera andra också gjorde det.

Här är en länk till nedladdning: *bort*

Snälla sig vad du tycker... (OBS jag har nyss gjort om hela systemet till mitt egna istellet för groovesharks som det är baserat på, ta detta i åtanke)

Permalänk
Medlem

låter intressant! men om de va tänkt att fungera så måste jag missat nått för jag får de att starta men inge annat, händer inget när jag klickar på nått alls

sen hade jag föredragit lite mer spotifyish look för de spotify har ett soft utseende vilket få program har, typ grooveshark tycker jag ser helt värdelöst ut och de förstör lite på de sättet att spotify va så mycket lättare att leta sig runt i

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

ja, det är sant, jag har nästan inte jobbar något på designen, och ditt problem vet jag inte alls vad det beror på, du har extraherat alla filer och så eööer?

Permalänk
Medlem

Du måste läggga till låtar, detta gör du genom att trycka på plusset uppe i vänstra hörnet...

Permalänk
Medlem

BTW så måste låtarna läggas till i spelningslistor som görs på samma sättö som man lägger till låtar...

Permalänk
Medlem

ookej nu är jag förvirrad, varför kan jag inte använda chrome? sist jag kollade är de ju ett program inte en sida eller?

ja ofc har jag extraherat filerna till en mapp jag gjorde lite snabbt på skivbordet, de startar, jag loggar in å sen kan jag inte göra nått, spelar ingen roll vart jag klickar

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Har inte testat programmet och vet inte hur det ser ut. Men vart får du låtarna ifrån?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lägg gärna till en readme-fil med instruktioner för hur man använder programmet, för det verkar allt annat än självklart. Eller så beror det på buggar, att inget verkar fungera.

Vad gör sökfunktionen? Söker i playlistor eller bland Groovesharks låtar? I vilket fall som helst så får jag inga träffar, vad jag än söker på. Muspekaren fladdrar till lite med wait-symbolen några gånger, men inget mer händer. Behöver någon port öppnas i brandväggen, månne? Förhoppningsvis inte, då det vore hemskt osmidigt, men jag tänkte bara att det kanske är en möjlig felkälla?

Försökte lägga till en låt i en nyskapad playlist med plusset, vilket verkade fungera, men när jag sedan klickade på playlistan för att visa dess innehåll så visades låten i max en halv sekund och sedan försvann den. Samma sak varje gång jag klickade på playlistan. Att spela låten gick inte heller; playknappen ändrades till pause, men sedan hände inget.

Jag kör Win7 x64 Ultimate, for the record.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Vad sa Grooveshark och Youtube när du frågade om du fick göra detta? Jag har själv varit sugen på att göra något liknande men trodde inte att jag skulle få tillstånd. Hur gick du till väga? Var det lätt?

PS.
Jag hittar varken linux- eller bsdfilerna...

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

Jag ska testa det när jag kommer hem, har mac i skolan:)

Återkommer:D

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har också MAC i skolan :/ Testar när jag kommer hem!

Kommer med EDIT!

Permalänk

Jag är också jäkligt sugen på att veta om de här är lagligt eller ej.

Kul idé dock och fler valmöjligheter är alltid roligt!

Men snälla, för att skapa en mer seriös look till dig själv och programmet du skapat, läs genom dina inlägg innan du postar dom. (Jag vet, jag är inte perfekt heller, men ärligtalat.)

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Tanken är ju väldigt bra, dock segt så in i ... att behöva hämta varje låt man vill ha.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Entusiast

Någon som kan slänga upp ett Screenshot eller liknande av programmet?

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Testade, det funkar att starta och göra användare och söka på låter, men programmet laggar, det är knöligt att lägga till låtar. Ser ut att vara gjort i vb.net. Finns mycket att fortsätta att jobba på för att det skall slå spotify kan jag säga, men fortfarande det är kul med nya alternativ sen om detta är lagligt lr inte vet jag inte och jag kommer inte att använda detta då det var jätte segt, tyvärr

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

programmet är gjort i C#.Net och det kommer idag bli mycket smidigare att lägga till låtar, du kommer kunna högerklicka på sökta låtar o ta lägg till i spelista. Om det är laglist så skulle jag tro det. programmet andvänder en gömd webbläsarkontroll som då visar sidan. Detta gör att andvändaren upplever att programmet spelar upp låten! Så ja, jag tror det är laglit!

Permalänk
Medlem

Nedladdningssitan behöver både screenshots och information om vilket OS programmet är gjort för.

I övrigt säger jag nog som Dosshell; vad säger Grooveshark och YouTube om att du gör så här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av You:

Nedladdningssitan behöver både screenshots och information om vilket OS programmet är gjort för.

I övrigt säger jag nog som Dosshell; vad säger Grooveshark och YouTube om att du gör så här?

Är ju knappast olagligt oavsett vad YouTube och Grooveshark säger om det är som Vpklotar sa ovan eller? Det är ju bara ett program som styr en webbläsare (misstänker IE-motorn eftersom att det är skrivet i c#). Skulle man vilja kan man ju skriva en egen webbläsare som fungerar likadant.

Sen vet jag inte hur stor mening jag ser med programmet i fråga om det fungerar så, det finns så mycket som kan gå fel som man bara tappar kontroll över. Det blir ju också något begränsat om man tänker framtida funktioner, det kommer ju aldrig att kunna bli lika smidigt som Spotify.

Permalänk

Fick upp en ruta om att "ett undantag som inte hanteras har uppstått i ditt tillämpningsprogram"
TS kanske har nytta av detta så postar det

Citat:

Information om att aktivera JIT-felsökning i stället för den
här dialogrutan finns i slutet av det här meddelandet.

************** Undantagstext **************
System.InvalidCastException: Den angivna omvandlingen är inte giltig.
vid System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.CoCreateInstance(Guid& clsid, Object punkOuter, Int32 context, Guid& iid)
vid System.Windows.Forms.WebBrowserBase.TransitionFromPassiveToLoaded()
vid System.Windows.Forms.WebBrowserBase.TransitionUpTo(AXState state)
vid System.Windows.Forms.WebBrowser.get_AxIWebBrowser2()
vid System.Windows.Forms.WebBrowser.PerformNavigate2(Object& URL, Object& flags, Object& targetFrameName, Object& postData, Object& headers)
vid System.Windows.Forms.WebBrowser.Navigate(String urlString)
vid Grooveshark.login.Login()
vid Grooveshark.login.textBox2_KeyUp(Object sender, KeyEventArgs e)
vid System.Windows.Forms.Control.OnKeyUp(KeyEventArgs e)
vid System.Windows.Forms.Control.ProcessKeyEventArgs(Message& m)
vid System.Windows.Forms.Control.ProcessKeyMessage(Message& m)
vid System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
vid System.Windows.Forms.TextBoxBase.WndProc(Message& m)
vid System.Windows.Forms.TextBox.WndProc(Message& m)
vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
vid System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
vid System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)

************** Inlästa sammansättningar **************
mscorlib
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.225 (RTMGDR.030319-2200)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
Grooveshark
Sammansättningsversion: 0.8.0.0
Win32-version: 0.8.0.0
CodeBase: file:///C:/Users/Adde/Desktop/Ny%20mapp/Grooveshark.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System.Drawing
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
System
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
mscorlib.resources
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.1 (RTMRel.030319-0100)
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_sv_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll
----------------------------------------
System.Windows.Forms.resources
Sammansättningsversion: 4.0.0.0
Win32-version: 4.0.30319.1 built by: RTMRel
CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_sv_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
----------------------------------------

************** JIT-felsökning **************
För att aktivera JIT-felsökning (just-in-time ) måste .config-filen för det här
tillämpningsprogrammet eller datorn (machine.config) ha
jitDebugging-värdet angivet i avsnittet system.windows.forms.
Tillämpningsprogrammet måste också vara kompilerat med felsökning
aktiverat.

Till exempel:

<configuration>
<system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

När JIT-felsökning är aktiverad kommer alla undantag som inte hanteras
att skickas till JIT-felsökaren som är registrerad på datorn
snarare än att hanteras av den här dialogrutan.

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Programmet behöver mycket mera funktioner innan jag börjar använda det.
Ett tips om du tänker göra en sökfunktion är detta api: http://apishark.com/
Ett inofficiellt Grooveshark api med funktioner för bland annat söka och få urls till låtar. Den har också funktioner för att ladda playlists, så du kanske kan göra en funktion som kan importera playlists från grooveshark.

Lycka till!

Edit: Jag hjälper gärna till med projektet om du behöver kod-assistans!

Permalänk

Buggar/dislikes jag hittade under 1 minuts användnig:
- Om man skapar en ny användare verkar man behöva starta om programmet för att kunna logga in igen.
- Håller man ner knappen på exit rutan när man startat programmet händer som vanligt ingenting förrän man släpper musknappen. Däremot så går det inte att röra musen åt sidan ifall man ångrat sig och då släppa, för programmet stängs ändå.
- Lite vad man än gör (t.ex. enter för att logga in) så låter ljudet windows har för att något är fel. Däremot gick det logga in genom att trycka enter när man fyllt i name/pass.
- När jag sökte kom samma ljud, som att inget fungerar. Det tog ca 5 sekunder innan sökresultatet kom fram och när jag försöker spela upp en låt så kommer inget ljud. Däremot ändras ikonen för play/pause.

Det kan absolut bli bra detta, men det krävs 50-100h jobb innan det blir nog bra för att folk skulle vilja använda det tror jag och om du lägger ner mycket tid kan du säkert dra in reklampengar eller liknande om du får till programmet på ett riktigt bra sätt samt har tillåtelse från grooveshark att streama musik via dem.

Edit: Grooveshark var igång efter att jag stängt programmet och jag kunde inte ta bort filerna för att de användes. Fick lov att trycka ctrl+alt+del och manuellt stänga ner den processen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

Är ju knappast olagligt oavsett vad YouTube och Grooveshark säger om det är som Vpklotar sa ovan eller? Det är ju bara ett program som styr en webbläsare (misstänker IE-motorn eftersom att det är skrivet i c#). Skulle man vilja kan man ju skriva en egen webbläsare som fungerar likadant.

Sen vet jag inte hur stor mening jag ser med programmet i fråga om det fungerar så, det finns så mycket som kan gå fel som man bara tappar kontroll över. Det blir ju också något begränsat om man tänker framtida funktioner, det kommer ju aldrig att kunna bli lika smidigt som Spotify.

Min juristkunskap är obefintlig men som jag har uppfattat groovesharks Terms of Service så är det användaren själv som ska betala till uppehovsrättsinnehavaren för den musiken användaren lyssnar på.

Då programmet inte ens nämner några avtal eller något och dessutom endast visar delar av andras verk tvivlar jag starkt på att det är lagligt.

PS.
Får du tillstånd och allt är grönt så hjälper jag också gärna till. Mer konkret så vill jag fixa crossplatform och subsonic stöd åt dig.

Visa signatur

citera!

Permalänk
Medlem

jag måste dra ned .netframework eller vad det heter för att det skall funka?

EDIT: ursäkta för att jag gjorde ett nytt inlägg ( har ett tidigare )

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Min juristkunskap är obefintlig men som jag har uppfattat groovesharks Terms of Service så är det användaren själv som ska betala till uppehovsrättsinnehavaren för den musiken användaren lyssnar på.

Då programmet inte ens nämner några avtal eller något och dessutom endast visar delar av andras verk tvivlar jag starkt på att det är lagligt.

PS.
Får du tillstånd och allt är grönt så hjälper jag också gärna till. Mer konkret så vill jag fixa crossplatform och subsonic stöd åt dig.

I så fall får jag ursäkta för mitt uttalande. Även min juristkunskap är obefintlig och jag gjorde kanske några antaganden för mycket! Trodde att Grooveshark fungerade likt Spotify, alltså att Grooveshark på något sätt betalade upphovsrättsinnehavaren. Tycker ju faktiskt också att det är väldigt konstigt att det kan vara lagligt att ha en Terms of Use som avsäger Grooveshark allt ansvar och säger att användaren själv skulle betala för musiken han lyssnar på. Fast när jag tänker efter så är det väl det Terms of Service-avtal och dylikt är till för, avsäga sig så mycket ansvar som möjligt.

Det jag syftade på i mitt tidigare inlägg var dock att, vad är skillnaden på (om han nu inte ens använder deras API som finns) att använda Firefox för att gå in på deras hemsida och spela musik jämfört med att ha ett eget program ("webbläsare" eller dylikt) som går in på hemsidan och spelar musik. Med lite sunt förnuft så skulle man ju självklart se en klar skillnad på programmen som är i fråga just nu - men om det är något man lärt sig av rättssystemet så är det att sunt förnuft oftast saknas (vilket förstås kan vara både bra och dåligt).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goose7:

Är ju knappast olagligt oavsett vad YouTube och Grooveshark säger om det är som Vpklotar sa ovan eller? Det är ju bara ett program som styr en webbläsare (misstänker IE-motorn eftersom att det är skrivet i c#). Skulle man vilja kan man ju skriva en egen webbläsare som fungerar likadant.

Sen vet jag inte hur stor mening jag ser med programmet i fråga om det fungerar så, det finns så mycket som kan gå fel som man bara tappar kontroll över. Det blir ju också något begränsat om man tänker framtida funktioner, det kommer ju aldrig att kunna bli lika smidigt som Spotify.

Problemet skulle eventuellt kunna finnas i Groovesharks eller YouTubes TOS. Till exempel säger YouTube att

Citat:

A. du förbinder dig att inte sprida någon del eller några delar av Webbplatsen eller Tjänsten, innefattande men inte begränsat till något Innehåll, i något medium utan YouTubes skriftliga tillåtelse om inte YouTube möjliggör sådan distribution genom funktioner i Tjänsten (exempelvis YouTube-spelaren);

vilket kan tolkas som att ditt program inte är okej. Jag är ingen advokat, men jag rekommenderar att du pratar med Grooveshark och YouTube för att få ett skriftligt godkännande.

Permalänk

Låter lite som vyemusic, särskilt det med youtube länkar, och vyemusic är rätt så omtalat vad gäller just de lagliga grejerna.

Dock, ett bra initiativ! Jag skulle gärna vilja ha ett spotify med 320kbit musikkvalité, men antar att bandbredd är dyrt, och därav lite problematiskt.
Jag vet att det finns på spotify också, men inte gratis.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Tack, och lite kod hjälp skulle vara trevligt Frågan är hur? Skype?

Skrivet av Villor:

Programmet behöver mycket mera funktioner innan jag börjar använda det.
Ett tips om du tänker göra en sökfunktion är detta api: http://apishark.com/
Ett inofficiellt Grooveshark api med funktioner för bland annat söka och få urls till låtar. Den har också funktioner för att ladda playlists, så du kanske kan göra en funktion som kan importera playlists från grooveshark.

Lycka till!

Edit: Jag hjälper gärna till med projektet om du behöver kod-assistans!

Permalänk
Medlem

Ja, de där med att det inte stängs är för att det inte skall stängas! de läggs nere i windows-baren

Skrivet av kaptenperre:

Buggar/dislikes jag hittade under 1 minuts användnig:
- Om man skapar en ny användare verkar man behöva starta om programmet för att kunna logga in igen.
- Håller man ner knappen på exit rutan när man startat programmet händer som vanligt ingenting förrän man släpper musknappen. Däremot så går det inte att röra musen åt sidan ifall man ångrat sig och då släppa, för programmet stängs ändå.
- Lite vad man än gör (t.ex. enter för att logga in) så låter ljudet windows har för att något är fel. Däremot gick det logga in genom att trycka enter när man fyllt i name/pass.
- När jag sökte kom samma ljud, som att inget fungerar. Det tog ca 5 sekunder innan sökresultatet kom fram och när jag försöker spela upp en låt så kommer inget ljud. Däremot ändras ikonen för play/pause.

Det kan absolut bli bra detta, men det krävs 50-100h jobb innan det blir nog bra för att folk skulle vilja använda det tror jag och om du lägger ner mycket tid kan du säkert dra in reklampengar eller liknande om du får till programmet på ett riktigt bra sätt samt har tillåtelse från grooveshark att streama musik via dem.

Edit: Grooveshark var igång efter att jag stängt programmet och jag kunde inte ta bort filerna för att de användes. Fick lov att trycka ctrl+alt+del och manuellt stänga ner den processen.

Permalänk
Medlem

Jag skall kontakta Grooveshark och YouTube och kolla om det är okej, i så fall är det nog 2 (som jag har läst hitils) som joinar på programeringen

Skrivet av You:

Problemet skulle eventuellt kunna finnas i Groovesharks eller YouTubes TOS. Till exempel säger YouTube attvilket kan tolkas som att ditt program inte är okej. Jag är ingen advokat, men jag rekommenderar att du pratar med Grooveshark och YouTube för att få ett skriftligt godkännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dosshell:

Min juristkunskap är obefintlig men som jag har uppfattat groovesharks Terms of Service så är det användaren själv som ska betala till uppehovsrättsinnehavaren för den musiken användaren lyssnar på.

Så jag kan bli stämd på massvis av pengar för att jag använder Grooveshark Anywhere?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u