Surfplatta som kan kopplas till skärm

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2008

Surfplatta som kan kopplas till skärm

Hej, jag är på jakt efter en surfplatta som skall användas som en bärbar dator. med andra ord ska man kunna koppla in den till en större skärm(läs tv), man ska kunna koppla in ett tangentbord till den(så man kan anteckna) utan att den blir för tung eller för stor, någon som har sett något liknande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2008

De flesta plattorna har HDMI-utgång, så koppla till TVn är inga problem.

Asus Eee Transformer kan man köpa med en docka, som i stort sett förvandlar plattan till en netbook. Annars kan man titta efter USB eller blåtandstangentbord.

**
Bjorn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av SlayerBear:

De flesta plattorna har HDMI-utgång, så koppla till TVn är inga problem.

Asus Eee Transformer kan man köpa med en docka, som i stort sett förvandlar plattan till en netbook. Annars kan man titta efter USB eller blåtandstangentbord.

**
Bjorn

Fungerar det att koppla in ett vanligt USB-tangentbord till en Android platta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Banan Låda
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av BackSmack:

Fungerar det att koppla in ett vanligt USB-tangentbord till en Android platta?

Till Transformer pad gör det de, så mycket vet jag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Nov 2010

iPaden är egentligen den bästa plattan, finns inte mycket som står upp mot den idag och självklart kan du koppla bluetooth tangentbord och mus till denna. möjlighet att koppla till extern skärm finns också med hjälp av en adapter. en video på detta i action: http://www.youtube.com/watch?v=sh7egnYJBig

själv har jag en ipad 2 på ingång från usa. ska bli kul att äntligen få hem den

CPU: i5-9600K CPU KYLNING: BeQuiet! Dark Rock PRO 4 MODERKORT: ASUS Strix z390-F Gaming GPU: ASUS RTX 2070 Strix Gaming OC MINNE: Corsair Vengeance LPx 16GB DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM650x SSD: Samsung 970 EVO 1000GB
-- Citera för svar --

Trädvy Permalänk
Asus
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Ashandarei:

Hej, jag är på jakt efter en surfplatta som skall användas som en bärbar dator. med andra ord ska man kunna koppla in den till en större skärm(läs tv), man ska kunna koppla in ett tangentbord till den(så man kan anteckna) utan att den blir för tung eller för stor, någon som har sett något liknande?

Hej!

Vår Eee Pad Transformer kan anslutas till en extern skärm via mini-HDMI<->HDMI-sladd - en helt vanlig standardsladd, går att hitta nästan överallt.

USB-tangentbord kan du ansluta men vi har en modell där ett tangetbord redan medföljer - som också fungerar som en dockningsstation till plattan. I denna docka sitter förutom tangentbordet också en touchpad, två USB-portar, en SD-kortläsare samt ett inbyggt batteri som utökar batteritiden med 8 extra timmar.

Vi kan inte svara för huruvidare alla Android-plattor stöder USB-enheter, denna funktion finns inte med som standard i Android 3.0. Vi har alltså lagt in detta stöd själva.

Mvh
Asus Sverige

Vi kan tyvärr inte svara på supportärenden via detta konto, för supportärenden v.g. besök http://support.asus.com. | Få senaste nytt via vår Facebooksida!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2008

tack så väldigt mycket för de snabba svaren, har faktiskt kikat lite på en eee pad. har dock problem med att hitta om/vad en 32 gig versionen kostar inklusive dockingstationen. sen ett releasedatum hade inte varit fel heller:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2008

nu har jag haft tid att sätta mig ner och läsa huvudtråden för den plattan. inget behov att svara på mina frågor då svaren står i tråden. tack så väldigt mycket för hjälpen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

Inte TV, bara till en datorskärm

@SlayerBear:

Om man bara vill koppla plattan till en datorskärm handlade det om , inte tv... Jag har minihdmi på plattan tab10 till adapter HDMI och HDMI på skärmen (datorskärm) för att spegla plattan på skärmen men det funkar inte,,, undrar om det går på något sätt att spegla plattan och få upp detta på dataskärmen. Det står bara Nosignal på skärmen, och No VGA.. men HDMI är inkopplad... ??

Någon som vet?

/Miranna