Permalänk
Inaktiv

Du fimpade det med pixelkontroll och Win7. Nu ska datorn först skickas till Kina där en liten barnarbetare ska kolla igenom varje pixel för sig så de kan garantera att de fungerar. Sedan ska datorn till supporten i Indien där de ska installera Win7 tillsammans med diverse bloatware.

Därefter ska den skickas tillbaka till Tyskland för att packeteras om från den numera helt tomma enkellagers bubbelplasten den färdats runt halva världen i till en ny, fin kartong med lite ny bubbel- och skumplast.

Om allt går som det ska och kineserna sköter sig så borde du ha datorn i slutet av Juli. Under tiden kan snajk, toerne och jag underhålla dig med hur kul vi har med *våra* nya datorer

Permalänk
Medlem

Inte för att vara elak men hoppas det är fel på era skärmar, lite skadeglädje hade inte vart fel nu.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ladestam:

Buhuu Min ligger fortfarande på deras lager :@

Valde du till något extra? Eller köper du den som den är?

Nej, svenskt tangentbord bara och en DP>HDMI sladd.

Permalänk
Medlem

jaha, de ska säkert sitta och montera min mSATA en vecka först då.

Permalänk
Medlem

Nu har min order ändrats till "Versendet" dock ingen info om preliminär ankomstdag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ladestam:

jaha, de ska säkert sitta och montera min mSATA en vecka först då.

Jo det var en anledning till att jag valde att vänta med den. Den verkar vara mer komplicerad att installera än exempelvis den normalstora disken eller nytt tangentbord så jag tänkte det kunde ta lite tid.

Permalänk
Medlem

Är det någon här som har fått en dator och kan uttala sig om den? (:

Permalänk

Tyskland är ganska smidiga att göra bizniz med ändå, den enda skillnaden är att man kollar det man ska SEN RINGER MAN och får all info, brukar gå väldans smidigt, BIC och IBAN får man över telefon direkt, allt dom vill ha drar man i en kopiator, sen faxar man bara skiten. Har aldrig haft några problem.

Dom kör inte visa/mstercard via internet i tyskland, väldig sällan iaf.. Ännu billigare är att köpa från england för där är skatten lägre dessutom har dom en fluktuerande valuta som man kan dra nytta av när den går ner lite då och då

Kundservice från england är den bästa jag sett, allt går blixtsnabbt och det är aldrig några problem. Helt annan affärskultur där och jag föredrar den starkt över den svenska.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk

Just det ja, alla lenovo X och W och T har som standard i iaf skandinavien någon slags 3 års garanti, du ringer och säger att det är fel, så blir det lite troubleshooting, sen samma dag kommer någon och hämtar den, sen har du den inom ett par dagar, den kan skickas till Polen eller Tjeckien eller nåt, och den blir lika bra reparerad där som här.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Just det ja, alla lenovo X och W och T har som standard i iaf skandinavien någon slags 3 års garanti, du ringer och säger att det är fel, sen samma dag kommer någon och hämtar den,

Ofta det funkar? Vem orkar att åka och hämta en laptop hos nån som påstår att den är trasig?

Permalänk
Inaktiv

Du borde ta dig tid att lyssna runt på sådana här saker, bara det är en stark anledning att köpa just Lenovo. Upptäckte att en vän till mig har föregångaren till x220, så jag frågade honom vad han tyckte och så och han nämnde att förutom att det var en bra burk (och en riktigt ingenjörsmässig inriktad sådan, dvs - mer funktion än fjollig design ;P) att de även hade mycket bra service.

"Bara ring sa han om det inte funkar så fixar de det omedelbums". Lite som att köpa Bahco verktyg, om en bits blir rund eller en nyckel går av.. till och med när du själv varit klantig.. så ringer man bara så har man en ny på posten dagen därefter.

Vi har samma garanti enligt campusdiscount och lenovo sverige

Edit: Den är i Danmark nu!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon103742:

Du borde ta dig tid att lyssna runt på sådana här saker, bara det är en stark anledning att köpa just Lenovo. Upptäckte att en vän till mig har föregångaren till x220, så jag frågade honom vad han tyckte och så och han nämnde att förutom att det var en bra burk (och en riktigt ingenjörsmässig inriktad sådan, dvs - mer funktion än fjollig design ;P) att de även hade mycket bra service.

"Bara ring sa han om det inte funkar så fixar de det omedelbums". Lite som att köpa Bahco verktyg, om en bits blir rund eller en nyckel går av.. till och med när du själv varit klantig.. så ringer man bara så har man en ny på posten dagen därefter.

Vi har samma garanti enligt campusdiscount och lenovo sverige

Jo. Det är ju en av sakerna man betalar för när man köper en thinkpad.

Citat:

Edit: Den är i Danmark nu!

Min avgick därifrån igår kl 19:35. Har dock inte kommit fram någonstans än. Förra gången jag väntade på ett ups paket från Tyskland så låg det i Malmö från fredag morgon till måndag eftermiddag och så fick jag det på tisdagen. Nu ska jag ha det på måndag i alla fall så det är bra.

Permalänk
Skrivet av Ladestam:

Ofta det funkar? Vem orkar att åka och hämta en laptop hos nån som påstår att den är trasig?

Men tror du det är lenovo som kommer hem till dig och hämtar datorn eller? Det är det inte kan jag ju upplysa om. Det är jultomten som kommer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Men tror du det är lenovo som kommer hem till dig och hämtar datorn eller? Det är det inte kan jag ju upplysa om. Det är jultomten som kommer.

okej jag förstår inte riktigt din sarkasm.

Permalänk

Ursäkta men du har ekofunktionen på..

Helt ärligt vem tror du på fullaste allvar kan tänkas komma och hämta datorn??

Jultomten? Påsktomten? Leif Loket "the look" Olsson? DHL? UPS? Fader Foura?

fred på jorden
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigmac pro:

Tyskland är ganska smidiga att göra bizniz med ändå, den enda skillnaden är att man kollar det man ska SEN RINGER MAN och får all info, brukar gå väldans smidigt, BIC och IBAN får man över telefon direkt, allt dom vill ha drar man i en kopiator, sen faxar man bara skiten. Har aldrig haft några problem.

Dom kör inte visa/mstercard via internet i tyskland, väldig sällan iaf.. Ännu billigare är att köpa från england för där är skatten lägre dessutom har dom en fluktuerande valuta som man kan dra nytta av när den går ner lite då och då

Kundservice från england är den bästa jag sett, allt går blixtsnabbt och det är aldrig några problem. Helt annan affärskultur där och jag föredrar den starkt över den svenska.

Har du någon sajt i England att rekommendera för privatpersoner som vill köpa Lenovo med betalning med Visa eller Mastercard?

Permalänk
Medlem

Hårddisk

Är på g att lägga en beställning på en x220. De val jag redan gjort är 8gb ram och svenskt tangentbord. Mitt bekymmer är vilken hårddisk jag ska ha. 160gb intel ssd låter riktigt bra och snabbt, men eftersom jag programmerar en del så blir det en del skrivningar till disk och då är det kanske bättre med msata ssd på 80gb för program och sen behålla 320gb och lagra på den.
Eller vad tror ni?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr bulle:

Är på g att lägga en beställning på en x220. De val jag redan gjort är 8gb ram och svenskt tangentbord. Mitt bekymmer är vilken hårddisk jag ska ha. 160gb intel ssd låter riktigt bra och snabbt, men eftersom jag programmerar en del så blir det en del skrivningar till disk och då är det kanske bättre med msata ssd på 80gb för program och sen behålla 320gb och lagra på den.
Eller vad tror ni?

Bästa lösningen lär ju helt klart som du säger med dubbla hdd, en för att lagra filer och 80gigarn för att köra program. Att ha en ssd för att lägga stora mängder filer på är i nuläget slöseri på pengar om du frågar mig.

Permalänk
Medlem

Hur mycket vinner man på att uppgradera 320gb hårddisken från 5400rpm till 7200rpm? På lapstars kostar det €20 och det verkar som det är rätt vettigt?

Visa signatur

Torsdag hela veckan =D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr bulle:

Hur mycket vinner man på att uppgradera 320gb hårddisken från 5400rpm till 7200rpm? På lapstars kostar det €20 och det verkar som det är rätt vettigt?

Ska du ha en msata ssd, som du nämner här ovan, så tror jag inte du märker någon direkt skillnad. Prisskillnaden är så liten så den har ingen betydelse, men däremot så blir det högre ljudnivå och mer värme med en snabbare disk. Tänk också på att det kan göra att det tar längre tid innan leverans.

Permalänk
Medlem

Har ni fått era x220 ännu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av maple:

Har ni fått era x220 ännu?

Nej. Den ska komma innan dagens slut idag. Sket i skolan hela dagen för att inte missa UPS, men de har inte kommit än. Ganska dåligt att de inte kan ge någon tid alls utan bara mellan 9 och 19, och kanske senare. En annan höjdpunkt är: "Våra chaufförer har inga telefoner". Troligt...

Permalänk
Inaktiv

Var hemma och väntade.. men tröttnade och åkte till plugget. Nu sitter jag och grämer mig, de var såklart hemma hos mig ca. 20 min efter att jag åkt... Får väl vara hemma hela jävla dan imorgon tack vare ups. De har faktiskt inga telefoner. Så det stämmer.

Hatar utkörning, kan de inte bara dumpa skiten på någon depå så att jag kan hämta själv? Alla sitter faktiskt inte med bidrag, dricker bira och glor på tv hemma hela dagarna!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon103742:

Var hemma och väntade.. men tröttnade och åkte till plugget. Nu sitter jag och grämer mig, de var såklart hemma hos mig ca. 20 min efter att jag åkt... Får väl vara hemma hela jävla dan imorgon tack vare ups. De har faktiskt inga telefoner. Så det stämmer.

Hatar utkörning, kan de inte bara dumpa skiten på någon depå så att jag kan hämta själv? Alla sitter faktiskt inte med bidrag, dricker bira och glor på tv hemma hela dagarna!

Det är ju katastrof att de inte har telefoner. Jag har kört budbil och telefonen var det absolut viktigaste verktyget man hade, möjligtvis efter bilen.

Permalänk
Medlem

Hej alla.

UPS knackade på dörren och hade oroväckande bråttom iväg. Han knappt se kartongen så hade budet rusat ner för trappen. Men allting var komplett och helt i kartongen. Knappar på datorn i detta nu. Väldigt fin skärm med IPS. Högljud fläkt trots idlande. Det bästa var så klart 11 grams påsen från Haribo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toerne:

Hej alla.

UPS knackade på dörren och hade oroväckande bråttom iväg. Han knappt se kartongen så hade budet rusat ner för trappen. Men allting var komplett och helt i kartongen. Knappar på datorn i detta nu. Väldigt fin skärm med IPS. Högljud fläkt trots idlande. Det bästa var så klart 11 grams påsen från Haribo.

Najs, skriv gärna lite + och - om datorn.
Hum högljud? Jämfört med vad?

Permalänk
Medlem

Kasst av UPS! Kan hålla med om att det är smidigare att de lämnar paketet på närmaste utlämningskontor så att man kan hämta det när det passar en själv. Imorgon ska mitt paket komma och bostadsrättsförening har installerat någon idiotisk mobiltelefonskoppladportkodslås som inte fungerar så de kommer antagligen inte att komma in...

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Kasst av UPS! Kan hålla med om att det är smidigare att de lämnar paketet på närmaste utlämningskontor så att man kan hämta det när det passar en själv. Imorgon ska mitt paket komma och bostadsrättsförening har installerat någon idiotisk mobiltelefonskoppladportkodslås som inte fungerar så de kommer antagligen inte att komma in...

Du får helt enkelt sitta och vänta utanför porten en liten stund

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Du får helt enkelt sitta och vänta utanför porten en liten stund

Jo, får hoppas på fint väder så man kan sitta och fika på balkongen tills de kommer.

Lite oroväckande med toernes fläktljud, verkar vara fler som tycker att det väsnas:

http://forums.lenovo.com/t5/X-Series-ThinkPad-Laptops/X220-fa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Najs, skriv gärna lite + och - om datorn.
Hum högljud? Jämfört med vad?

Är man en touchpadanvändare så finns det nog tillfällen när man haft en bättre upplevelse. Det finns så klart ett ypperligt alternativ. JTangentbordet och nipplen håller Thinkpad standard. Jag gillar inte 16x9 skärm. Vansinne. Oerhört tjock bezel runt skärmen också.

Jag tyckte att fläkten susade i onödan då processorn inte belastades. Det löste jag med TP fan control. Det sus jag nämnde var inte speciellt högt. Men när en dator bara idlar ska den i min värld vara knäpptyst eller så nära knäpptyst man kan komma.

Jag har inte hunnit göra så mycket annat. In med LibreOffice, MSE och Spotify.