Permalänk

Jag tror inte ni kommer undan ljudet, dom har i princip kört ner samma saker som sitter i en T420/410 i ett kompaktare format. Vill ni ha en tyst dator så kolla in T420 och då självklart inte den slimmade bantade varianten! Av samma anledning. Men om den låter som en byggfläkt då är det något fel.

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Skrivet av toerne:

Oerhört tjock bezel runt skärmen också.

Hehe kolla in nya X1 "13,3". Här har man lyckats med konststycket att få in en 13,3 tumsskärm i ett format som är exakt lika stort som en 3 år gammal T400, starkt jobbat liksom...

Visa signatur

Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?

Dem har köpt varsin studs matta. Dem köpte ochså en katt och döpte hon till maria. Katten tycker att det är kul och hoppa studs matta.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bigmac pro:

Hehe kolla in nya X1 "13,3". Här har man lyckats med konststycket att få in en 13,3 tumsskärm i ett format som är exakt lika stort som en 3 år gammal T400, starkt jobbat liksom...

Jo den ser hyfsad ut. Ingen IPS dock och batteritiden är väl sådär.

Permalänk
Medlem

Dag ett, vecka två: Fortfarande ingen leverans, tålamodet håller på och äta mig levande.

Permalänk
Avstängd

Har fått min nu, eller jag fick hämta den på UPS. De hade tydligen glömt den kvar på morgonen, fick jag för att jag satt hemma och väntade hela dagen.

Allt känns bra. Snabbaste windows-installationen jag gjort. Tangentbordet är grymt, skärmen likaså. Har inte gjort så mycket mer än installerat än så jag får återkomma med resten. Det enda jag redan har stört mig på är placeringen av Ctrl, men det går att ordna i bios (och UAC då, men det var snabbt ordnat).

Permalänk
Medlem

Så vad tog det? Två dagar?
Om de inte skickat den än finns det den minsta möjliga changs att få den innan helgen tror ni?

Permalänk
Medlem

Tre dagar. Har du beställt med mSATA? Det är ju lite brist på 80gigaren verkar det som. Om så är fallet så är det förmodligen därför din order dröjer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toerne:

Tre dagar. Har du beställt med mSATA? Det är ju lite brist på 80gigaren verkar det som. Om så är fallet så är det förmodligen därför din order dröjer.

Lite brist? OK
Tyskarna borde jobba lite på sin komunikation när det kommer till internethandel, har inte fått mer än automatiserade medelanden och de svarar inte på mina mejl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Lite brist? OK
Tyskarna borde jobba lite på sin komunikation när det kommer till internethandel, har inte fått mer än automatiserade medelanden och de svarar inte på mina mejl.

Jag vet inte hur det ser ut hos andra e-handlare. Men just nu är det bara röda och gula ikoner på de handlare som är anslutna till Prisjakt i alla fall:

40GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=802951
80GB http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=802952

Permalänk
Medlem

@snajk: Hur upplever du fläktljudet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Lite brist? OK

Har du kollat så de inte har hamnar bland skräppost? Där hamnade mitt mail från herr Schmitt...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Askilus:

@snajk: Hur upplever du fläktljudet?

Det är lågt men inte helt tyst. Det överröstas av både digitakboxen med hårddisk och min gamla dators adapter.

Vad jag förstår kommer kan det komma att förbättras i någon kommande bios.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maple:

Har du kollat så de inte har hamnar bland skräppost? Där hamnade mitt mail från herr Schmitt...

Ja, de svarade vänligt och snabbt på allt ända tills jag betalt. Tror man har blivit för van vid supersnabba inet.

Permalänk
Avstängd

Det som tog längst tid vid detta köp var ju överföringen. Förde över pengar på en fredag, de hade dem på torsdagen och skickade datorn samma dag. Sen fick jag den på måndagen.

Lite andra tankar om datorn:

Angående fläktljudet så får jag se mer idag när jag faktiskt ska använda datorn och inte bara installera.

Musplattan är ingen höjdare, det är lätt att flytta pekaren lite när man klickar och därmed klicka på fel ställe. Antagligen lär man sig arbeta runt detta om man använder plattan mycket men jag kommer nog att köra pekpinnen istället.

Jag kopplade in datorn till TV:n igår via en DP till HDMI-sladd och bilden blev bra, men inget ljud. Jag tror att detta antingen beror på att det saknas någon drivrutin eller så har kabeln jag köpte inte möjlighet att överföra ljud. Kan också vara både och förstås.

Tangentbordet är underbart. Jag är redan snabbare på det än på min gamla laptops. Skärmen är också väldigt bra på de flesta sätt, dock finns det en aning genomblödning av bakgrundsbelysningen i nederkant men det är så lite så det stör inte än så länge i alla fall.

Hela datorn är väldigt snabb och installeringarna gick fort, det som tagit längst tid hittills var att installera Skype. Vet inte varför det gick så segt.

Ordningen jag installerade allt var: windows (W7P Swe x64), följt av chipset, WLAN och grafiken. Sen installerade jag ThinkVantage System Update som installerade allt annat. Även windows-uppdateringar kom via det programmet. Jag lät programmet installera allt den hittade, men i efterhand skulle jag nog skippat Intel AMT programmen då de handlar om att sköta datorn centralt från en IT-avdelning typ, inget som jag har någon nytta av.

Permalänk
Inaktiv

Äntligen fått min nu också, håller på att skapa en usb boot så jag kan få in win7. Var hittade du drivrutiner till chipset och wlan och grafik?

EDIT: På Lenovos website såklart

Permalänk
Medlem

Hur installerar ni Win? Har provat skapa bootbart usbminne med "Windows 7 USB DVD Download Tool" och sen trycka F12 när x220 startar upp men det händer inget när jag väljer usbminnet i menyn...

Permalänk
Inaktiv

Har tyvärr samma problem.. det gick inte så smärtfritt som jag trodde

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon103742:

Har tyvärr samma problem.. det gick inte så smärtfritt som jag trodde

Har provat microsofts bootprogram, win2flash och kopiera manuellt i kommandopromten och inget funkar...

Om man tar ut usbminnet och sen sätter in det igen vid menyn så föröker den iaf ladda något men man kommer tillbaka till menyn ändå. Ska gå och köpa ett nytt usbminne, lär säkert inte fungera men är värt ett försök kanske...

Permalänk
Inaktiv

Jag har prövat samma sak och med olika (32 och 64 bits) system. Inget funkar, använder ett cruzer blade 4gb. Provat olika filsystem också, fat32 och ntfs.

Vad är felet? Måste jag ha en usb cd för att fixa skiten? Är så trött..

Permalänk
Medlem

Fortfarande inget svar, man tycker de borde meddela eventuella förseningar.

Permalänk
Medlem

Kan det ha något med UEFI att göra?

Permalänk
Inaktiv

Ingen aning.. Jag ger upp nu. Får använda skiten som brevpress

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon103742:

Ingen aning.. Jag ger upp nu. Får använda skiten som brevpress

Jävligt dyr sådan kan man tycka...

Permalänk
Inaktiv

Hittat någon lösning Maple??

Permalänk
Medlem

Det är ingen u3 programvara som spökar om det är Sandiskminnen?

Permalänk
Medlem

Yep!

Var och köpte ett nytt usbminne, Kingston Datatraveller 8gb och körde microsofts bootprogram. Och när jag satte in minnet i x220 och startade upp datorn så påbörjades installationen automatiskt. Inga F12 eller andra tangenter bara slå på datorn....

Så prova med ett annat minne...

@ toerne

Det kan det säkert ha varit, mitt gamla minne var sandisk cruzer blade 4gb...

Permalänk
Inaktiv

Samma minne som mig.. typiskt. Hur stor är sannolikheten för att man köper en x220 och sitter på ett sandisk minne som den ej är komptaibel med (eller u3 som inte är kompatibelt med nåt, vad jag förstår)..

Nu är ju allt stängt också.

Ska se om jag hinner till maxi

Permalänk
Medlem

Sandisk levererade sina minnen med U3 tidigare, vilket ersattes med StartKey. Dessa verktyg har lite olika funktioner. Lösenordsskydda, back-up o.s.v. Den programvaran måste bort från minnena för att kunna göra dessa bootbara. Så Sandiskminnen ska fungera alldeles utmärkt. Bloatware'en måste bara bort först.

Permalänk
Inaktiv

Japp, det var usb minnets fel. Provade med en kompis kingston minne och det fungerade utan problem. Måste ha formaterat mitt sandisk minst 5-6 ggr och det fungerade inte, så jag vet inte hur man ska kunna ta bort deras programvara om det nu är det som förstör.

Nu fungerar äntligen min brevpress Det var tur, för jag köpte nyss en brevpress från Reijmyre glasbruk för 25:- i förrgår. Det hade varit bortkastade pengar om nu inte min x220 funkat..

Snabb, tyst (inget knasigt fläktljud här) och doftar fint.

Bra affär från campusdiscount.de

Permalänk
Medlem

Hur konfigurerade ni era x220:or?

Själv har jag planer på att lägga in 80GB SSDn. Vet inte riktigt om det känns värt.. Man får ser vad plånboken säger