Det som tog längst tid vid detta köp var ju överföringen. Förde över pengar på en fredag, de hade dem på torsdagen och skickade datorn samma dag. Sen fick jag den på måndagen.
Lite andra tankar om datorn:
Angående fläktljudet så får jag se mer idag när jag faktiskt ska använda datorn och inte bara installera.
Musplattan är ingen höjdare, det är lätt att flytta pekaren lite när man klickar och därmed klicka på fel ställe. Antagligen lär man sig arbeta runt detta om man använder plattan mycket men jag kommer nog att köra pekpinnen istället.
Jag kopplade in datorn till TV:n igår via en DP till HDMI-sladd och bilden blev bra, men inget ljud. Jag tror att detta antingen beror på att det saknas någon drivrutin eller så har kabeln jag köpte inte möjlighet att överföra ljud. Kan också vara både och förstås.
Tangentbordet är underbart. Jag är redan snabbare på det än på min gamla laptops. Skärmen är också väldigt bra på de flesta sätt, dock finns det en aning genomblödning av bakgrundsbelysningen i nederkant men det är så lite så det stör inte än så länge i alla fall.
Hela datorn är väldigt snabb och installeringarna gick fort, det som tagit längst tid hittills var att installera Skype. Vet inte varför det gick så segt.
Ordningen jag installerade allt var: windows (W7P Swe x64), följt av chipset, WLAN och grafiken. Sen installerade jag ThinkVantage System Update som installerade allt annat. Även windows-uppdateringar kom via det programmet. Jag lät programmet installera allt den hittade, men i efterhand skulle jag nog skippat Intel AMT programmen då de handlar om att sköta datorn centralt från en IT-avdelning typ, inget som jag har någon nytta av.