Hoppsan!?! Jag fick 2 olika firmwares.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Hoppsan!?! Jag fick 2 olika firmwares.

Hej. Jag köpte nyligen 2st corsair f60. Och det visade sig att den ena har firmware 2.0 och den andra 2.1b. Och jag har redan installerat windows7 i raid0. Sitter jag i klistret nu?

| Asus P6T Deluxe V2 | Intel Core i7 920 | Radeon 4870x2 | 2xCorsair SSD F60Gb + 1TB Samsung | Antec P182 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2004

Har dessa samma modellbeteckning?

Tror att den nya 2.1b är för F60A (25nm) och 2.0 är för gamla F60 (32nm) utan A på slutet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Ja de hade olika modellbeteckningar, innebär detta att raid0 kommer prestera sämre nu när de har olika uppbyggnad?

| Asus P6T Deluxe V2 | Intel Core i7 920 | Radeon 4870x2 | 2xCorsair SSD F60Gb + 1TB Samsung | Antec P182 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Ska inte vara någon fara, 60A ska ha samma uppbyggnad (antal chip) som versionen utan A och således prestera likvärdigt.

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2011

Frispel har sagt det. Du kommer inte att råka ut för någon prestandadipp.

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Tack det var skönt att höra