Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2010

Hp + SSD

Hej, har en hp dator och har köpt en ssd. Undrar hur man klonar recovery partion till ssdn?
något simpelt sätt man kan göra detta på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Bhullen:

Hej, har en hp dator och har köpt en ssd. Undrar hur man klonar recovery partion till ssdn?
något simpelt sätt man kan göra detta på?

Enklaste är väl att klona hela disken på en gång?

En ssd som baseras på en kontroller från sandforce komprimerar data för ökad prestanda/livslängd. AS-SSD använder data som inte går att komprimera och ger då sämsta möjliga resultat, ATTO använder data som är lätt att komprimera och ger bästa möjliga resultat. Eftersom program/os/spel ofta går att komprimera någorlunda bra så hamnar den verkliga prestandan någonstans mellan dessa resultat vid normal användning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Frispel:

Enklaste är väl att klona hela disken på en gång?

vilket är det enklaste sättet att göra det på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mitt i Skåne
Registrerad
Apr 2002

Inte svar på din fråga men jag hade inte brytt mig att föra över det... installera Windows utan HP:s alla bloatware och installera sedan nödvändiga drivers osv med hjälp av HP System Update som du kan ladda ner på hp.com.

Define R5 Titanium | EVGA SuperNOVA 750 G2 | ASRock Z77 Extreme4 | Intel i5 3750k @ 4Ghz | Cooler Master 212 Evo | 16GB Corsair XMS3 PC12800 | Gigabyte GTX1070 | Intel SSD 530 120Gb | Asus VG248QE | Win 7 Ultimate x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Feb 2005

Använda återställningsskivor "kan" ju funka fast du får inte med dina egna program.