Gaminglaptop - strul med CS 1.6

Permalänk

Gaminglaptop - strul med CS 1.6

Hej Sweclockers,

Efter en tids sökande på google och i sweclockers forum samt här så ger jag upp. Jag hittar inte riktigt det jag behöver hjälp med och tänkte då ställa frågan direkt till er, ni som kanske har kunskapen men inte skrivit ner den, om hjälp.

Jag köpte i januari en "gaminglaptop", Asus G53JW ( http://www.radars.se/Product/asus_g53jw-sz154v-4069141.html ), som jag i huvudsak tänkte använda för att spela spel som Counter-strike och HoN.

Mitt problem är att när jag spelar Counter-strike så får jag någon form av hack/lagg som fryser till ibland. Detta sker också oftast i samband med ljud som t.ex. HE-grant som smäller, att jag börjar spraya m.m. och det börjar bli irriterande. Som åtgärd har jag gjort följande: jag började med en formatering och uppdatera alla driverutiner efter det och det gav inget resultat. Jag har också kontrollerat temperaturerna i datorn på grafikkort, CPU, moderkort och de verkar sjyssta (40-56 grader varmt, äre sjysst?).

När jag spelar HoN så upplevs inte detta alls, inte heller om jag kollar på högupplösta filmer.

Är det något med mina inställningar? Är det så att datorn är för "bra" för CS (låter konstigt enligt mig)? Jag spelar oftast med trådlöst internet men det problemet finns även vid inkopplat läge.

Kort info om spelinställningar/internet:
Comhem 24mbit
rate 25000
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
cl_rate 25000
ex_interp 0.01

Jag ber som sagt om hjälp av er som förhoppningsvis har en lösning och jag skulle vilja tacka dig för att du tar dig tid att hjälpa mig.

MVH,
David

Permalänk
Medlem

Testa updaetra alla drivrutiner på datorn som chipset och ljud och grafikort.

Edit: även att du kollar att du har sätt uplösnign på spelet.