MSI P67A-GD55 b4 kod bland annat.. HJÄLP

Permalänk

MSI P67A-GD55 b4 kod bland annat.. HJÄLP

Hallå!

Jag har ett litet problem med mitt moderkort i topic och sign, ska försöka förklara så noggrant jag bara kan så ni alla förstår och kan hjälpa mig.

Jag köpte mitt moderkort från inet.se och hade då "bios" version 1,9 vilket var/är den nyaste men det är så att jag har en Steelseries Xai och Sennheiser hörlur med usb ljudkort som framkallar B4 kod som det tydligen heter och den kommer fram varje gång man startar datorn och det tar typ 3min att boota datorn.

Jag hittade en uppdatering som skulle göra så att fler "gaming mouses" skulle bli kompatibla med moderkortet och jag flasha om i windows och sen när jag startade om så fick jag bluescreen när windows skulle starta upp.. Jag clearade då cmos på CLR_CMOS som sitter på moderkortet och har nu fått någon annan version av bios som heter 1.A. Datorn fick då fnatt och gjorde systemåterställning och skit, så har suttit hela dagen med att återställa alla program.

Så nu skulle jag vilja ha hjälp med att hitta lösningar på mina 2 problem, utan att behöva krångla som jag fått gjort tidigare!

Tacksam för svar och jag hoppas jag har formulerat mig så ni förstår!