MSI, sämsta kvalitén jag har vart med om.

Permalänk

MSI, sämsta kvalitén jag har vart med om.

Inhandlade mig en laptop från MSI i januari månad. Har använt den helt normalt sedan dess, åkt på lan ett par ggr. Och nu märken man vilket totalt skit det är.

Snabba laptops har dom, men kvalité är det sämsta. Allt är plastigt och går sönder, pekplattan har "tryckts upp" och ramen som sitter runt den har släppt. Uttaget för strömkontakten har gått sönder, började med att det glappade och nu är det helt kaputt.

Knappen på cd-rom läsaren har lossnat med mera, med mera, med mera. Även ramen runt displayen är helt lös.

Detta, av helt vanligt bruk av datorn.

Just nu har jag väntat 2 veckor på att få svar för att jag måste skicka in för lagning för uttaget till strömsladden.

Riktigt dålig support har dom också.

Köpa delar kan man ju göra, men det är sista gången jag köper en laptop av dom.

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Skärm: ASUS 25" VG258QR
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag ska tänka på det när det blir dags att köpa ny laptop

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för modell du har?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Med dom skador du har så låter det inte som normalt användande, eller så har du haft otur och fått en dålig modell/måndags-ex. Min GX740 har jag nu haft ett år och den fungerar lika bra nu som alltid, har inte haft några problem eller saker som gått sönder. Sen så är ju MSI i princip billigast på marknaden och man får ju det man betalar för, köper man det billigaste (även om det är en prestanda-modell) så får man räkna med att kvalitén kanske inte är den bästa.

Vad för modell har du?

EDIT: Inte har du lirat wow, Horde på Al'Akir?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av haxxelhoff:

Inhandlade mig en laptop från MSI i januari månad. Har använt den helt normalt sedan dess, åkt på lan ett par ggr. Och nu märken man vilket totalt skit det är.

Snabba laptops har dom, men kvalité är det sämsta. Allt är plastigt och går sönder, pekplattan har "tryckts upp" och ramen som sitter runt den har släppt. Uttaget för strömkontakten har gått sönder, började med att det glappade och nu är det helt kaputt.

Knappen på cd-rom läsaren har lossnat med mera, med mera, med mera. Även ramen runt displayen är helt lös.

Detta, av helt vanligt bruk av datorn.

Just nu har jag väntat 2 veckor på att få svar för att jag måste skicka in för lagning för uttaget till strömsladden.

Riktigt dålig support har dom också.

Köpa delar kan man ju göra, men det är sista gången jag köper en laptop av dom.

låter väldigt extremt.... har haft min GT660 från februari och den håller som den var ny... inga problm alls!

Permalänk
Hedersmedlem

Det där med pekplattan vet jag inte riktigt hur det skulle gått till. Låter som att du misshandlat den datorn ganska rejält faktiskt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Vad är det för modell du har?

GX660

Skrivet av Zeuxlarsson:

Med dom skador du har så låter det inte som normalt användande, eller så har du haft otur och fått en dålig modell/måndags-ex. Min GX740 har jag nu haft ett år och den fungerar lika bra nu som alltid, har inte haft några problem eller saker som gått sönder. Sen så är ju MSI i princip billigast på marknaden och man får ju det man betalar för, köper man det billigaste (även om det är en prestanda-modell) så får man räkna med att kvalitén kanske inte är den bästa.

Vad för modell har du?

EDIT: Inte har du lirat wow, Horde på Al'Akir?

Jo, men man tycker det borde hålla lite bättre ändå. En GX660.
Har lirat på Al'Akir, en druid Horde.

Skrivet av ilstallione:

Det där med pekplattan vet jag inte riktigt hur det skulle gått till. Låter som att du misshandlat den datorn ganska rejält faktiskt.

Nepp, haft den på stå på bord, aldrig tappat, aldrig slagit på den och alltid transporterat den i rejäl datorväska..

Visa signatur

Dator: Intel Core i7-6700K | MSI 2060 Gaming Z | ASUS Z170-P | HyperX 16GB | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 750w | Corsair H60
Mus/Tangentbord/Hörlurar: Razer Deathadder Elite | QPAD K-70 | Steelseries Arctis 7

Permalänk

håller med absolut.............var på väg och köpa en MSi GT663 en stund sedan men ångra mig i sista sekund efter kännt på den i butiken.................

....hela laptopen kändes plastig och tarvligt designad..... (MSi känns väldigt likt Acer....mycket hårdvara för pengarna, men resten är Junk)

inte för inte man får en laptop med i7 CPU, Nvidia 460GTX , 1080p LED skärm, mm, för endast 8-9000kr
...........vilket i vanliga fall om du köper Apple, HP, DELL så kostar det ca. 15-20000kr.

kostar det, så smakar det............
...........................................

.........

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wow vilken dag:

håller med absolut.............var på väg och köpa en MSi GT663 en stund sedan men ångra mig i sista sekund efter kännt på den i butiken.................

....hela laptopen kändes plastig och tarvligt designad..... (MSi känns väldigt likt Acer....mycket hårdvara för pengarna, men resten är Junk)

inte för inte man får en laptop med i7 CPU, Nvidia 460GTX , 1080p LED skärm, mm, för endast 8-9000kr
...........vilket i vanliga fall om du köper Apple, HP, DELL så kostar det ca. 15-20000kr.

kostar det, så smakar det............
...........................................

.........

Konkurrensen vad gäller speldatorer i klassen kostar nästan 50% mer i dagsläsget, dvs man får köpa en halv MSI extra för att ens få samma prestanda. Om man då tänker ett steg längre och så inser man att mest troligen säljer MSI galet många laptops nu, rimligen.
Hur mycket har ni andra läst om kvalitetsbrister i diverse forum som notebookreview och liknande?

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av haxxelhoff:

GX660

Jo, men man tycker det borde hålla lite bättre ändå. En GX660.
Har lirat på Al'Akir, en druid Horde.

Nepp, haft den på stå på bord, aldrig tappat, aldrig slagit på den och alltid transporterat den i rejäl datorväska..

Vilken/Vilka guilder lirade du i på Al'Akir? Jag tror nämligen vi lirat tillsammans.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vilken/Vilka guilder lirade du i på Al'Akir? Jag tror nämligen vi lirat tillsammans.

Det var längesen jag spelade, kommer inte ihåg..

Visa signatur

Permalänk

träffa en av världsmästarna i CS på tåget hem från Stockholm ca 1 år sedan (dom tävlar nu i COD kan jag inlägga)...
.....vilket fall som helst är denna klan sponsrade av just MSi..............varje år får dom den senaste gaming laptopen, headsets, möss, etc, etc......

minns då att killen satt just och prata om själva byggkvalitén på sina MSi värstingar, (negativt in den bemärkelsen), så detta med cheap design verkar inte vara något nytt för MSi.

kan inte va så svårt att höjja kvalitén och efterkontrollerna så folk vill fortsätta köpa era gaming-laptops...................hårdvaran knäcker ju nästan en stationär

Visa signatur

DELL XPS laptop ||Photo|| Intel Core 2 Extreme - 16" RGBLed 1080p - 4gb 1066Mhz - new Ati 5730 - TV Tuner - 7200rpm Free fall sensor

Permalänk
Hedersmedlem

träffa en av världsmästarna i CS på tåget hem från Stockholm ca 1 år sedan (dom tävlar nu i COD kan jag inlägga)...
.....vilket fall som helst är denna klan sponsrade av just MSi..............varje år får dom den senaste gaming laptopen, headsets, möss, etc, etc......

minns då att killen satt just och prata om själva byggkvalitén på sina MSi värstingar, (negativt in den bemärkelsen), så detta med cheap design verkar inte vara något nytt för MSi.

kan inte va så svårt att höjja kvalitén och efterkontrollerna så folk vill fortsätta köpa era gaming-laptops...................hårdvaran knäcker ju nästan en stationär

Nej det är absolut inte svårt, Asus har gjort och tar dessutom bestalt för det. Vill man ha superprestanda och betala småpnegar får man leva med att tillverkaren har sparat in på något.
Hårdvaran kostar lika mycket om den sitter i en Asus eller MSI, du får själv räkna ut vad det finns kvar att spara pengar på.

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Uppenbarligen inte använt en Acer...

Permalänk
Inaktiv

Låter helt otroligt!
har använt min i 6månader o inget är defekt.
men jag behandlar min som jag alltid gör,
försiktigt då det är plast som på nästan alla laptops.
man måste givetvis vara försiktig, så som du beskriver har det varit hårdatag.

Och som vissa andra skrivar skulle den bara vara skit, har ingen testat, Acer, Fujitsu siemens, Alienware?

jag har det och den Värsta var Alienware M15X (Byggd av DELL) som gångjärnet för displayen gickav på, fläkten var defekt, dålig bios och support!
sedan Acer med defekta skärmar, touchpads m.m, lika så Fujitsu.
Än så länge har Msi datorn gett mig minst problem dom senaste 7åren

Permalänk
Skrivet av haxxelhoff:

Det var längesen jag spelade, kommer inte ihåg..

Kan det ha varit i Syntax Error eller Veterans?

Vem var denne "världsmästaren"? Hur som helst så är det som andra säger, hårdvaran i datorn kostar lika mycket som motsvarande dyrare hos andra så för att kunna sälja billigare så måste dom dra ner på konstnaden för chassi och allmän byggkvalité. Som jag alltid säger, man får det man betalar för, själv så behandlar jag min GX740 som ett spädbarn, jag har haft den i över ett år nu och har inte fått några som helst skador på den än.

TL;DR Kvalitén kan vara bättre, designen snyggare men den var billig så jag är då nöjd.

Permalänk
Antielefant

Apple, DELL så kostar det ca. 15-20000kr.

Ursäkta mig, men varför tar du upp exempel som bara säljer på märket och inte kvaliteten?

Ska du ha en bra spellaptop satsar du på en Asus G-serie, vill du ha en bra allrounddator är både Asus, Acer och HP bra.

Apple är en tre år gammal PC till dubbla priset för en ny och sämre skräp än Dell får man ju leta efter.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

varför inte en DELL XPS 15" eller 17" istället. DELL har just nu drives på deras XPS modeller......

för 7500kr får du i5 2410M + nvidia GT525 1GB + 4GB 1333Mhz..........grym byggkvalitet, bästa supporten i världen.

för 8000kr får du en i5 2410M + nvidia GT555 1GB + 4GB 1333Mhz...........grym byggkvalitet, bästa supporten i världen.

för 10000kr får du en i7 2630QM + nvidia GT555 3GB + 6GB 1333Mhz.....grym byggkvalitet, bästa supporten i världen.

en plastig MSI kostar ungefär lika mycket.......(visst DELLen är inte exakt samma som ett GTX 285M, men ett GT555 är direkt inte katt-skit

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av anon89694:

Låter helt otroligt!
har använt min i 6månader o inget är defekt.
men jag behandlar min som jag alltid gör,
försiktigt då det är plast som på nästan alla laptops.
man måste givetvis vara försiktig, så som du beskriver har det varit hårdatag.

Och som vissa andra skrivar skulle den bara vara skit, har ingen testat, Acer, Fujitsu siemens, Alienware?

jag har det och den Värsta var Alienware M15X (Byggd av DELL) som gångjärnet för displayen gickav på, fläkten var defekt, dålig bios och support!
sedan Acer med defekta skärmar, touchpads m.m, lika så Fujitsu.
Än så länge har Msi datorn gett mig minst problem dom senaste 7åren

Som sagt, det har inte varit det minsta lilla hårda tag. Saker och ting bara lossnar och och saker som är limmat släpper. Skitgrejer helt enkelt.

Skrivet av Zeuxlarsson:

Kan det ha varit i Syntax Error eller Veterans?

Vem var denne "världsmästaren"? Hur som helst så är det som andra säger, hårdvaran i datorn kostar lika mycket som motsvarande dyrare hos andra så för att kunna sälja billigare så måste dom dra ner på konstnaden för chassi och allmän byggkvalité. Som jag alltid säger, man får det man betalar för, själv så behandlar jag min GX740 som ett spädbarn, jag har haft den i över ett år nu och har inte fått några som helst skador på den än.

TL;DR Kvalitén kan vara bättre, designen snyggare men den var billig så jag är då nöjd.

Hade en polare som var med i Syntax och jag spelade lite grann i Veterans, men det vart bara några raids sen guildade jag med IRL polare.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av haxxelhoff:

Som sagt, det har inte varit det minsta lilla hårda tag. Saker och ting bara lossnar och och saker som är limmat släpper. Skitgrejer helt enkelt.

Hade en polare som var med i Syntax och jag spelade lite grann i Veterans, men det vart bara några raids sen guildade jag med IRL polare.

Okej, då har vi garanterat lirat lite tillsammans:)

Permalänk
Medlem

Köpte för ca en vecka sedan en Msi CR720 från Alina med i3 Processor.

Tycker väl kvalitetskänslan är sådär.
Skärmlockets plast väldigt svajig. Underredet vid fläkthålet också svajig plast. Råkar den få en liten hårdare smäll på skärmlocket eller underredet vid fläkthålen så tror jag det säger knack där. Dock + för 2års garanti.

Min Emachines E525 samt HP530 känns stabilare byggda trots plast.

För min del är problemet inte så stort då datorn mestadels kommer vara på hemmaplan.

Visa signatur

Lenovo Thinkpad X13 Gen1 AMD Ryzen 3 Pro 4450u Pro 8GB Ram Radeon RX Vega 5 256GB SSD. AOC Q27G2U
Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD.

Permalänk
Medlem

Aldrig haft problem med någon MSI produkt. Alla tillverkare har komponenter som inte alltid är 100%, varför tror du det finns garanti?

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Detta låter väldigt knepigt, har inte haft min GX660 så länge ännu men jag uppfattar den som riktigt bra med tanke på vad den kostade. Det sämsta med den är tangentbordet som sitter lite löst i kanterna men det går ju som sagt att fixa och som nämnt spelar det ingen roll med tanke på priset.

Visa signatur

Desktop: | CPU: AMD Ryzen 7 9800X3D | GPU: ATI Radeon RX 9070 XT 16gb | RAM: 32gb | SSD: 2 x 2tb m.2

Permalänk
Skrivet av Zcenicx:

Ursäkta mig, men varför tar du upp exempel som bara säljer på märket och inte kvaliteten?

Ska du ha en bra spellaptop satsar du på en Asus G-serie, vill du ha en bra allrounddator är både Asus, Acer och HP bra.

Apple är en tre år gammal PC till dubbla priset för en ny och sämre skräp än Dell får man ju leta efter.

Lol Apple har hårdvara i sina datorer som inte ens släpps annars.

Visa signatur

Asrock Z77 Extreme4 | i5 3570k | 8 GB Corsair Vengeance LP | MSI HD 7870 TF3 | Samsung 830 128 GB | 2 TB Seagate Barracuda | Optiarc AD-7280S | Antec 650W | Fractal Design Arc | HTC One M8

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av losREXos:

Lol Apple har hårdvara i sina datorer som inte ens släpps annars.

kanske det, men det presterar ju flera år gammalt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon162937:

kanske det, men det presterar ju flera år gammalt...

z68...?

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Min MacBook årsmodell 2010 har socket 775 och ddr2 minne.
dessutom har exakt samma sak som trådskaparen beskrev om sin touchpad hänt med min.

...........vilket i vanliga fall om du köper Apple, ..... så kostar det ca. 15-20000kr.

Använd ALDRIG orden apple och kvalitet i samma mening om det inte sitter ett inte mellan

https://www.inet.se/artikel/1971016/apple-macbook-pro-mc723s-... i7, okej, men inte ens i närheten av ett gtx 460. 1440x900 skärm. Och den kostar 20k

Permalänk
Skrivet av Grabben_83a:

Köpte för ca en vecka sedan en Msi CR720 från Alina med i3 Processor.

Tycker väl kvalitetskänslan är sådär.
Skärmlockets plast väldigt svajig. Underredet vid fläkthålet också svajig plast. Råkar den få en liten hårdare smäll på skärmlocket eller underredet vid fläkthålen så tror jag det säger knack där. Dock + för 2års garanti.

Min Emachines E525 samt HP530 känns stabilare byggda trots plast.

För min del är problemet inte så stort då datorn mestadels kommer vara på hemmaplan.

Vad ska man med garanti till när jag fortfarande inte fått något svar ifrån MSI support?
Alla tillverkare oavsett vad du köper säger att man ska kontakta dom istället för stället där man köpte den för att undvika komplikationer och missförstånd mellan parterna. Men det funkar ju inte så jävla bra när jag nu väntat på svar sedan den 5e maj och min dator fungerar inte så värst bra utan ström... -.-

Skrivet av Devil May Cry:

Aldrig haft problem med någon MSI produkt. Alla tillverkare har komponenter som inte alltid är 100%, varför tror du det finns garanti?

Vad ska man med garanti till när jag fortfarande inte fått något svar ifrån MSI support?
Alla tillverkare oavsett vad du köper säger att man ska kontakta dom istället för stället där man köpte den för att undvika komplikationer och missförstånd mellan parterna. Men det funkar ju inte så jävla bra när jag nu väntat på svar sedan den 5e maj och min dator fungerar inte så värst bra utan ström... -.-

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av haxxelhoff:

Vem är det som sköter supporten åt MSI i sverige föressten?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Vem är det som sköter supporten åt MSI i sverige föressten?

Ingen aning, dom har inte ens någon support i Sverige.. Man går skapa ett "issue" på support.msi.com.
Sämst jävla support har dom i alla fall.

Visa signatur