Corsair Hydro H60 får fem års garanti

Permalänk
Melding Plague

Corsair Hydro H60 får fem års garanti

Välkända Corsair passar på att stjäla uppmärksamhet genom att förlänga garantitiden på vattenkylningspaketet Hydro H60 till hela fem år.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Minst sagt generöst av Corsair,
Det visar ju att systemen håller tätt iaf

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Alltid bra

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

5års garanti + bra skruvfästen? 3st ska inskaffas till grafikkorten

Hm.... Blocket va nog inte så litet som jag trode.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Generöst, riktigt bra jobbat hoppas dom andra följer efter

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem

Hade varit trevligt om Corsair hade fixat fram en efterföljare till CoolIT Omni GPU-kylning.... Såg att några stycken har ställt frågan på CoolIT forum och fått respons på att de inte kommer släppa några produkter på retail marknaden pga samarbetet med Corsair.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

Generöst, riktigt bra jobbat hoppas dom andra följer efter

Skrivet av cat_fish_1:

5års garanti + bra skruvfästen? 3st ska inskaffas till grafikkorten

Hm.... Blocket va nog inte så litet som jag trode.

Skrivet av rinosaur:

Alltid bra

Skrivet av Blackgoat:

Minst sagt generöst av Corsair,
Det visar ju att systemen håller tätt iaf

//BG

Handlar nog mer om att CoolIt har lämnat såpas lång garanti på produkten till Corsair. Corsair har ju inte speciellt mycke med produkten att göra mer än att dom säljer den under sitt märke.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Corsair kan verkligen dethär med att flörta med kunder. Tårta efter tårta, ska man lyckas ska man ge och inte bara ta.

De har fallit mig på läppen mer och mer efter åren som gått, synd jag inte har garanti för mina minnen kvar då ett har kwäckat totalt.

Visa signatur

HP

Permalänk
Avstängd

Precis som Ant3 nyss nämnde har ju antagligen inte detta med Corsair att göra, Summoning..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Summoning:

Corsair kan verkligen dethär med att flörta med kunder. Tårta efter tårta, ska man lyckas ska man ge och inte bara ta.

De har fallit mig på läppen mer och mer efter åren som gått, synd jag inte har garanti för mina minnen kvar då ett har kwäckat totalt.

Corsair brukar ha livstid på sina minnen, vilket märke har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Corsair brukar ha livstid på sina minnen, vilket märke har du?

Definiera livstid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Definiera livstid.

tills dom går sönder

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Definiera livstid.

I deras fall, 100år tror jag.

edit: gick in på deras sida och kollade;

Corsair Warranty Periods

As of 1 June, 2010, the following warranty periods apply:
DRAM Modules

All DRAM memory modules have a lifetime warranty

link; http://www.corsair.com/support/warranty/

Permalänk
Medlem

Kingston brukar också köra med livstid på sina minnen. Dock skulle jag tro att det är samma garantitid i Sverige som i Tyskland, Österrike och Schweiz närmare bestämt 10 år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjonsson:

Definiera livstid.

http://www.radron.se/templates/Artikel____3685.aspx

Lita inte på någon....

Permalänk
Medlem

de e minnenas livstid som räknas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt-re:

Exakt, men endel ovan tror ju att det är deras livstid...