Xbox 360 - Ljud via vga och bild via dvi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Maj 2011

Xbox 360 - Ljud via vga och bild via dvi?

Hejsan!

Har precis inhandlat en ny 24-tummare för att komplettera mitt xbox. Monitorn har en vga-ingång och en dvi-ingång. Tänkte köra bilden via en hdmi till dvi kabel men har ingen aning hur jag ska få in mitt headset till xboxet för att få ljud. Hittade denna kabel:

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=4845208

Skulle det fungera att bara koppla in de röd/vita kablarna in i adaptern till mitt steelseries spectrum headset och sedan direkt in i mitt xbox utan att röra vga-kabeln? Vill helst inte köra bilden via en vga-kabel eftersom det inte ger samma kvalitét.

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av niklaswre:

Vill helst inte köra bilden via en vga-kabel eftersom det inte ger samma kvalitét.

Ser du skillnaden så är du en gud.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av P-NILZ:

Ser du skillnaden så är du en gud.

På en dataskärm så är skillnaden ganska stor.....

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2001

Koppla in den medföljande kabel och använda RCA kontakterna där och kör HDMI-> DVI för att få bild.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av cybertomten:

I agree, STOOR skillnad

"It is ridiculous to say that TV-games is affecting kids. If say for example Pac-Man were affecting kids born in the 80'ies then we would
today have loads of youths running around in a dark room eating pills while they are listening to monotone music."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför skärmen! (umeå)
Registrerad
Apr 2006
Skrivet av cybertomten:

Möjligen med en dator inkopplad men inte med Xbox360.

Jag kör själv VGA från min 360 till min 40"lcd för att det blir enklare med ljudet.
Sitter 1.5m från den och såg då ingen skillnad trots att jag ansträngde mig och ville tro att hdmi var överlägsen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidingö
Registrerad
Maj 2011

Tack för alla svar!

Ska dra mig in till stan imorn för att köpa vga-kabeln. Tack för all hjälp!

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av niklaswre:

Tack för alla svar!

Ska dra mig in till stan imorn för att köpa vga-kabeln. Tack för all hjälp!

Ursäkta mig. en liten dum fråga bara, vad ska du göra med vga kabeln? inget som har med den här tråden att göra hoppas jag........

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åmål
Registrerad
Dec 2001

Du ska ha en sådan här.

Sen så tar du den medföljande kabeln som har 3st RCA kontakter och använder den också.
Du tar en kniv och sprätter bort plasthöljet på kabelns kontakt som ska in i xboxet. Gör du inte detta får den inte plats samtidigt som du kör HDMI.

Du använder sen RÖD och VIT rca kontakt för att få ljud till dina lurar genom en sådan här.

Allt kommer gå på ca 100kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av streetracing:

Möjligen med en dator inkopplad men inte med Xbox360.

Jag kör själv VGA från min 360 till min 40"lcd för att det blir enklare med ljudet.
Sitter 1.5m från den.

Men jag gör också det och kan se en klar färgskillnad samt att skärpan inte blir lika bra!

Och om du har en Kjell o company butik i närheten så är jag säker på att de har allt du behöver, bland den bästa servicen jag fått! (och jag har köpt likande saker från dem förut)

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.