Hårddisk håller på att gå sönder??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Hårddisk håller på att gå sönder??

Hej, Iförrgår gjorde jag en test i HD-Tune pro med med system disk. Och jag tror inte resultatet är så så vidare bra? Kan det ha med att göra gnisslandet och iiiiilandet som kommer och går.. datorn iilande lite förut så jag skaka om den så slutade det eller kan de varit en fläkt som lät?

Western digital Caviar 320gb Sata-II
bild på testet: http://imageshack.us/photo/my-images/862/wdc.jpg/

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Maj 2006

Jag tycker att det testet ser fullständigt normalt ut. Säger SMART att något är fel? Annars finns det ingen anledning att oroa sig, så länge du inte är säker på att det är hårddisken som ger ifrån sig onormala ljud. Tänk på att alltid ha backup på allt viktigt, en disk kan rasa när som helst, med eller utan förvarning.

“Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.”
- Arthur C. Clarke

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Okej säker på det? för jag har en hårddisk till som visar bättre resultat,dock är den bara lagring, så kanske är därför den uppvisar bättre?

Seagate barracuda 320gb Sata-I
bild på testet: http://imageshack.us/photo/my-images/59/sg1xg.jpg/

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Går ju inte jämnföra 2 olika diskar, vad är det som säger att den ena tikkverkaren kör samma densitet på skivorna t,ex.
Tycker inte siffrorna ser så illa ut, med tanke på att det är ganska gamla diskar.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Dr_Spackel:

Går ju inte jämnföra 2 olika diskar, vad är det som säger att den ena tikkverkaren kör samma densitet på skivorna t,ex.
Tycker inte siffrorna ser så illa ut, med tanke på att det är ganska gamla diskar.

Hehe nehe, så att de går som en berg o dalbana med western digital hårddisken säger ingenting :S ? om man jämför med den andra som ser stabilare ut iaf. Men vad jag vet jag, kan 0 om hårddiskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008

Gjorde ännu en koll och min system disk verkar ha CRC Error :S har läst att det ev. kan bara pga en trasig sata kabel, om det är så att det var kabeln det var fel och hårddisken är fel fri, kommer det vara 0 på data då? eller är det ett bevis på att hårddisken helt enkelt har skadade sektorer? Kan någon kolla på bilderna och ge en bedömmning!

western digital 320gb Sata-II
http://imageshack.us/photo/my-images/7/crcdv.jpg/