Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2009

Hjälp! (XBOX)

hejsan

Jag har fått ett problem med min box sedan jag installerade windows 7. Jag har alltid delat i Public Videos och så har jag kunnar streama direkt på boxen. Men sedan jag har installerat Win7 stället för Vista så kan jag inte. Hjälp snälla. Det står public Networks "Not Connected" i windows firewall. Och sen står det, "These setting are beeing managed by a vendor application NORTON FIREWALL PROVIDER".

| LG Optimus G | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Asus SABERTOOTH P67 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP VIT | Antec 620 H2O Kühler | PowerColor Radeon HD6970 2048MB | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Thermaltake Overseer RX-I | NZXT SENTRY 2 LCD Fläktkontroller |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2003

Problem 1: "NORTON FIREWALL PROVIDER". Det kan jag inte nåt om men jag har alltid haft problem med allt som heter Norton, så jag använder mig inte av det.

Problem 2: Ibland kan man få lov att gå in och tillåta Xboxen att komma åt "Mediedirektuppspelning" och det gör du i (Windows)
Kontrollpanelen ---> Nätverks- och delningscenter ---> Ändra avancerade inställningar ---> rulla ner en bit, till Mediedirektuppspelning, klicka på "Ändra alternativ för mediedirektuppspelning". Om din Xbox är på bör du se den i enhetslistan. Det kan hända att Xbox 360 står på "Blockera" där. Ändra till Tillåt.

Testa det

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
V-ås
Registrerad
Jan 2005

pc not listed

jag får inte upp min xbox i den listan trors att den är på och inkopplad till nätverket. vad gör man då?

Hade inget problem med detta förut då jag brukade streama film från datorn till xboxen, men plötsligt så vill inte xboxen hitta datorn längre, och jag fattar nada, HJÄLP mig snälla

jag har t.o.m formaterat datorn i hopp om att det ska börja funka igen, men icke!

varför kommer inte min xbox upp på mediedirektuppspelningslistan??

Stefan johanssoN