Hjälp! Gjorde nyss ett stort misstag!

Permalänk

Hjälp! Gjorde nyss ett stort misstag!

Hej, jag hade gjort en partition på min hårddisk och installerade ubuntu 11.04 på den. Sen så skulle jag ta bort den och installera en annan version. Då var det en som sa till mig att jag kunde klicka på datorn och sen gå in i hanteraren via windows och ta bort partitionen där. Så jag gjorde det, och nu kan jag inte starta datorn.. Står bara error: unknown filesystem. Grubb rescue. Vad ska jag göra ??

Permalänk
Entusiast

Starta upp datorn med din Windows-skiva/USB-minne, och reparera din windows-installation. Du söker efter något alternativ i stil med "Startup repair" eller på svenska i stil med något med "Uppstarts-reparation"

Använder själv inte Windows aktivt längre så jag är lite "rostig".

Google-sökning på "Startup repair" ger mig följande:
http://www.sevenforums.com/tutorials/681-startup-repair.html

Förutsätter här att det är Windows 7/Vista du använder.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Tack, jag har vista. Men dock ingen skiva.. Kan jag ladda ner och köra via den ? Har ju min kod osv.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av stridan15:

Tack, jag har vista. Men dock ingen skiva.. Kan jag ladda ner och köra via den ? Har ju min kod osv.

Det borde vara okej. En giltig licens är huvudsaken.
Tror till och med att Microsoft erbjuder någon form av nerladdnings-service av någon sorts box-filer som skapar en korrekt installations-skiva åt en, så länge ens licens-nyckel är giltig och aktiv.
Du får kolla upp Microsofts forum och support om detta.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Hedersmedlem